EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob cze 13, 2009 17:44

sebcio_T4, a jak taki dodatek paliwowy moze wplynac na czyszczenie dolotu? Z wydechem to sie jeszcze zgodze :)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » pn cze 22, 2009 18:42

Witam. Panowie ja jakieś 20000 km temu miałem piaskowaną turbinę, kolektor ssący oraz czyszczony cały dolot ( EGR, Klapa gasząca itp.). Przy okazji polecono mi zaślepienie EGR. Po zrobieniu paru tysięcy coś zaczęło mi gwizdać przy określonych tylko obrotach i obciążeniu silnika. Zacząłem się martwić że to coś poważnego i nawet mechanicy diagnozowali że to turbo. Ale dla mnie było to nie możliwe bo jak dawałem turbo do piaskowania to powiedziano mi że turbo mam w bardzo dobrej kondycji. W końcu sam doszedłem co to było. Otóż okazało się ze na górze EGR jest taki sobie wężyk który zaciąga powietrze(spaliny) a przez to że miałem EGR zaślepiony a ten wężyk nie odpięty to rozwaliło mi w nim membranę, a przez te dziurki z boku EGR-a (odpowietrzniki) zaciągane było powietrze przez uszkodzoną membranę i dlatego dziwnie gwizdało jakby coś się sypało. Pytanie czy ten wężyk ma być odpięty i zaślepiony czy lepiej go odpiąć i zamontować filierek na końcu by syfu nie ciągnął jak ja to wstępnie zrobiłem choć gdzieś wyczytałem że ten wężyk powinien być zaślepiony by podciśnienia nie gubił.

Następnie szczeliła mi chłodnica recyrkulacji spalin i auto gubiło mi płyn chłodniczy. Teraz mam tą chłodnicę wyizolowaną i przez nią nie płynie płyn bo i tak ponoć jak się zaślepi EGR to ta chłodnica nie spełnia już żadnej funkcji i jest tylko zbędnym żelastwem przy silniku. Pytanie czy to nie był kolejny efekt zaślepienia EGR.
Jak na razie nic więcej złego mi się w aucie po zaślepieniu nie dzieje a po 20 000 sprawdziłem dolot i nie ma żadnego nagaru tylko jest troszkę zaolejony i właśnie dlaczego. Dopiero teraz doczytałem i szkoda że od razu tego nie zrobiłem ale już zamówiłem sobie fajnego oil touch tanka by podpiąc w niego odmę ale na obiegu zamkniętym ( wepnę się powrotem w dolot).
A i po zaślepieniu EGR ale nie odpięciu odmy zauważyłem że teraz więcej oleju mi spływa przez dolot po rurze IC do IC i kapie na ziemię. Wcześniej spaliny z EGR-a w większości zapiekały odmę a teraz już ta odma jest tylko w postaci oleju więc wszystko to spływa przez IC na ziemię.
Co wy o tym sądzicie i czy ktoś miał podobne doświadczenie… Pozdrawiam…


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MrKristopH » ndz cze 28, 2009 19:08

Wężyk na górze zaworu EGR podciśnieniowo otwiera ów zawór. Na 20str tego tematu masz mój post, w którym jest dokladny rysunek. Wężyk oznaczony numerem 39 należy bezwzględnie zaślepić. Jak długo jeździłeś z filtrem na tym wężyku? Ten wężyk może nie mieć znacznego wpływu na kondycję turbiny, natomiast wężyk nr 34 może mieć kolosalne znaczenie. U mnie była walnięta membrana w gruszce do której dochodzi ten wężyk. Vacumpompa zasysała tędy powietrze i mogło nie trzymać podciśnienia, które to również steruje turbiną. W gruszce turbo nie ma podciśnienia, kierownice przez to się nie ruszają i zapiekają się momentalnie. Pęknięta membrana to tak samo jak założony przez Ciebie filtr na wężyk. Nawet jeśli opisany przypadek nie niszczy turbo, to na pewno ma wpływ na pracę silnika. Vacumpompa wybudowuje podciśnienie które jest gromadzone w akumulatorze. Jeśli w układzie podciśnienia jest dziura, to łapie on lewe powietrze i opóźnia moment, w którym dostępna będzie odpowiednia wartość podciśnienia. Może pogłębiać się turbodziura, gdyż zanim ruszy się grucha turbiny z układu musi ubyć lewe powietrze.

Co do odmy to albo oil catch tank, albo luźno puszczony wąż, albo wsadzony w butelkę. U mnie po 2 000 km nazbierałą się łyżka stołowa. Wypadałoby również rozebrać cały układ dolotowy i go umyć nie zapominając o zakorkowaniu powstałego otworu w rurze ssącej.

Uszkodzenie chłodnicy recyrkulacji to zbieg okoliczności. Ja to żelastwo wywaliłem, patrz str 20.



Ataman101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 12, 2009 22:21
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Ataman101 » pn cze 29, 2009 13:18

Panowie szybka sprawa:
Którą rurkę się zaślepia, bo widziałem że różnie to robią niektórzy, raz 1 a raz 2 jak by ktoś wiedział czym to się różni to będę wdzięczny za podpowiedzschemat
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2009 13:19 przez Ataman101, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn cze 29, 2009 13:21

pierwsza



Ataman101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 12, 2009 22:21
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Ataman101 » pn cze 29, 2009 13:27

To jeszcze pytanko co się dzieje jak zaślepimy drugą ? Bo z tego co widzę jakiś gość tak właśnie zrobił i ciekaw jestem efektu 1Z EGR

I jeszcze taka sprawa bo jestem totalnym laikiem, przy zaślepianiu niektórym udaję się jeszcze wyczyścić przepustnicę.... gdzie ona jest ?? :chytry:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 29, 2009 13:31

Ataman101 pisze:wyczyścić przepustnicę.... gdzie ona jest ??
przepustnica powietrza doładowanego czyli inaczej klapa gasząca, tu je masz na fotkach :
http://images.google.com/images?gbv=2&h ... w&aq=f&oq=


Obrazek

Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pn cze 29, 2009 14:40

klapa gasząca w 1Z? :bajer:



Ataman101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 12, 2009 22:21
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Ataman101 » pn cze 29, 2009 17:09

ooooooooooo właśnie :)
Bo niestety nie mogę jej zlokalizować, czyli przepustnicy może nie być :helm:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn cze 29, 2009 17:15

Ataman101 pisze:zyli przepustnicy może nie być :helm:
Jej po prostu nie ma w 1Z


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Mathayus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 03:39
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: Mathayus » śr lip 08, 2009 15:35

AFN140KM pisze:
Broker89 pisze:...dobra ile takie uszczelki w aso do ASZ'a :-D bo na allegro ni ma...
038131547A - ok. 24zł
069131547D - ok. 16zł

Nie tylko do ASZ. Do wszystkich 1.9TDI. :grin:
A ja za 069131547D dałem 1.50zł. :bigok: Uszczelka od wydechu od maluszka ma prawie identyczne wymiary. :helm: Nie pasuje tylko rozstaw otworów na śruby, ale to da sie przerobić. :bajer:
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 15:44 przez Mathayus, łącznie zmieniany 1 raz.



UKI_XX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 18, 2009 01:25
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » pt lip 10, 2009 15:37

mam takie pytanie do zwolenników stosowania EGR a raczej przeciwników jego zaślepienia...

co się może stać gdy taki kawałek bardzo twardego nagaru oderwie się od kolektora dolotowego lub zaworu ssącego, zostanie wciągnięty do cylindra i nie wpadnie do komory spalania tylko spadnie na wierzch tłoka (dodam tylko że komora spalania w TDI ma pojemność ok 24cm3) :?:

pewnie napiszecie że ulegnie rozklepaniu i nic poza tym a w rzeczywistości może poważnie uszkodzić silnik

druga sprawa.. oglądał ktoś zawory dolotowe :?: i nie mówcie że osadzający się w tym miejscu nagar nie niszczy uszczelniaczy i prowadnic zaworowych i jak myślicie co się stanie gdy taki kawałek nagaru zatrzyma się między zaworem a gniazdem :?: chyba trzeba mieć wielkiego pecha żeby się tak stało ale może to doprowadzić nawet do urwania zaworu
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 15:38 przez UKI_XX, łącznie zmieniany 1 raz.



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt lip 10, 2009 16:22

UKI_XX pisze: druga sprawa.. oglądał ktoś zawory dolotowe :?: i nie mówcie że osadzający się w tym miejscu nagar nie niszczy uszczelniaczy i prowadnic zaworowych
no raczej tak , ale już np. opary z odmy chyba polepszają smarowanie prowadnic gdy EGR zamknięty...?


AFN+ 137/305 & 1.8t

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt lip 10, 2009 16:35

UKI_XX nagar nawet nie wiem jak twardy nie jest w stanie uszkodzic mechanicznie wnetrza silnika. Nagar czy sadza to nic innego jak czysty chemicznie węgiel o budowie strukturalnej zblizonej do grafitu, grafit często jest stosowany jako substancja zmniejszająca tarcie i zabezpieczająca przed zapiekaniem elementy narazone na wys temp i cisnienie(np. gwinty swiec zarowych z naniesionym grafitem odkręcą sie bez problemu).
Nie wiem czy wiesz ale paradoksem jest głównie w dieslu bo wiadomo duzo sadzy, ze olej silnikowy czarny od sadzy posiada lepsze właściwosci smarne niz olej swierzy, oczywiście nie biorąc pod uwagę tego ze parametry jakosciowe oleju w miare jego starzenie spadają na skutek działania wys. temp i chemicznych produktów spalania.
Nagar w silniku jest nieporzadany ale ze względu na czopowanie i zatykanie wszelkiego rodzaju kanałów co znacznie utrudnia wymianę gazową w silniku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości