Strona 25 z 445

Jaki olej?

: pn wrz 06, 2010 13:53
autor: marcin999
jhosef, oczywiście zgadzam się z Tobą że to są głupie teksty których nie warto brać pod uwagę osobiście mnie to trochę denerwuje. Po to wkleiłem te dane żeby uzmysłowić co niektórym że te różnice są znikome. Nie wiem czy warto jest prowadzić az tak burzliwą dyskusję na temat olejów skoro to są delikatne różnice.

Jaki olej?

: pn wrz 06, 2010 17:55
autor: R.O.O.S.
jhosef pisze:Zauważyłem cichszą prace silnika i szybsze wyrównanie ciśneinia oleju na zimnym starcie (miganie kontrolki oleju po odpaleniu)
po odpaleniu zimnego miga kontrolka ale chwile - 1-2 razy. dzięki za info itp
w sumie mój kolega mechanik mówił że po zmianie oleju zobaczy się czy będzie brał tyle co teraz czy więcej :) w końcu to 15 letni silnik z ???? przebiegiem :D
teraz tylko wolna chwila i trzeba robić zalewajke świeżym olejem :D
pozdro

Re: Jaki olej?

: pn wrz 06, 2010 18:51
autor: Qbaas
Ponawiam moje pytanie posiadam Golfa 4 1.9TDI 130KM na pompowtryskiwaczach i dotychczas był lany olej Castrol Edge 5W40, teraz zamierzam zmienić olej i myślę nad MOTUL SPECIFIC 5W40 505.01, zastanawiam się który z tych olejów jest lepszy? Z góry dziękuje :)

Jaki olej?

: wt wrz 07, 2010 00:27
autor: grandi
To ja coś napisze po przesciu z 15 na 10 w 40 GULF

-Ciszej silnik pracuje
-Mechanik po zdjęciu dekla powiedział że już dawno nie widział tak czystego diesla
-w zime lepiej pali (olej nie jest gęsty)
-jest niższa temp. silnika

Poprzedni właściciel lal minerał przez to turbina się zapiekła , przy 245 tys wymiana uszczelki pod głowicą bo miała przedmuchy na każdym garze + uszczelniacze teraz mam 325 tys i nadal 10w40 i tak do końca

Jaki olej?

: ndz wrz 19, 2010 13:29
autor: wyrobnik
po przeczytaniu kłótni tutaj i poradzeniu się jeszcze kilku osób zdecydowałem ze po wypłacie zmienie tego platinuma 15w na valvoline maxlife 10w40 (myslicie ze to trafny wybór??)

Mam jeszcze jedna zagwozdke olejową : mianowicie mój ojciec do silnika 1.9 TDI 1Z od poczatku leje Mobil 10w40 czyli w sumie standard , ostatnio jednak stwierdził ze nie będzie przepłacał za olej i zaleje taki do którego ma dostęp darmowy (w pracy) , brzmi dobrze ale olejem tym jest TURDUS 15w40 , ma świadomośc tego iż jest to gorszy olej o gorszych własnościach ale uparł się . Tutaj pojawia sie moje pytanie czy olej ten jest bezpieczny dla tego silnika? Nikt tutaj nie jezdzi wyczynowo tylko do zwykłej jazdy do pracy i na zakupy

Jaki olej?

: ndz wrz 19, 2010 13:49
autor: italiano_83
wyrobnik pisze:valvoline maxlife
Bardzo dobry olej - kosztuje też trochę, ale bez wątpienia vavoline to znana i dobra marka.
wyrobnik pisze:TURDUS 15w40
To jest olej do samochodów dostawczych i ciężarowych grupy lotos. Tak naprawdę to nie popadajmy w jakąś paranoję, autko ma już pewnie swoje lata i nie pierwszego właściciela, z opisu wynika, że nie robi jakiś nadzwyczajnych przebiegów, więc i na średnio jakościowym oleju pojedzie.

A "dyskusja" tutaj toczy się na tylu płaszczyznach, że nie w sposób w jedną całość tego wszystkiego poskładać :bajer:
Tak naprawdę to to temat należało by pogrupować, na silniki benzynowe/ diesla - z lub bez turbodoładowania a następnie podzielić na minimalne normy vw , a na sam koniec jeszcze raz na auta eksploatowane intensywnie lub wysilone (tuning ) i samochody seryjne ( do kaczania się do pracy) :chytry:
I dopiero wtedy próbować "rozszyfrować" temat :bajer: Gdyż w innym przypadku będzie to rodzić jedynie niepotrzebne spięcia i forumowe pyskówki.
pozdrawiam.

Jaki olej?

: ndz wrz 19, 2010 14:21
autor: munior
wyrobnik pisze:po wypłacie zmienie tego platinuma 15w na valvoline maxlife 10w40 (myslicie ze to trafny wybór??)
Jak najbardziej ,sam używam i polecam valvoline maxlife ,przynajmniej nie rozlewają go w naszym pięknym kraju :chytry:

Jaki olej?

: ndz wrz 19, 2010 16:23
autor: arturkw
ja sciagnelem z niemiec golfa 1.9 di 1z i byl lany 15w40. potem jak przyszła wymiana zalałem castrola 15w40. jednak następna wymianę zrobiłem juz na Motulu 10w40 juz kilka tysięcy pękło i nic silnik nie bierze ani grama oleju.

Jaki olej?

: wt wrz 21, 2010 11:50
autor: wyrobnik
a zauważyłeś zmianę w pracy silnika czy niespecjalnie ??

Jaki olej?

: wt wrz 21, 2010 13:17
autor: armi
Trzeba było brać motula syntetyka :okej:

Wszystkie mobile, castrole :panna: to przy nim cieniasy.

Jaki olej?

: wt wrz 21, 2010 14:44
autor: marcin999
armi, Chyba na odwrót. Doczytaj troche to się przekonasz, ale nie na tym forum. Poszperaj po innych zobaczysz jaka jest prawda.
Pozdro.

Jaki olej?

: wt wrz 21, 2010 20:43
autor: _Bolec_
mam obecnie olej mineralny w moim Tdi ahu. Mechanik mi powiedział że mogę śmiało lać pół syntetyk, przebieg autka 213 tys. Po wypowiedziach na forum sam nie wiem czy mógłbym tak zarobić aby silnika nie uszkodzić?

Jaki olej?

: czw wrz 23, 2010 08:16
autor: wyrobnik
2 strony wcześniej pytałem o to samo. Po wypłacie zalewam półsyntetyk

Jaki olej?

: sob paź 02, 2010 21:06
autor: italiano_83
Witam :bigok:
Poniżej podaje kilka przykładowych opisów szczegółowych olejów 5w40 które udało mi się zdobyć na stronach producentów, jeśli ktoś dokopie się innych to proszę o kontynuacje w celach porównawczych tych produktów- jedyna moja prośba, aby trzymać się tej samej lepkości porównując produkty czyli 5w40 lub 5w30 czy też 0w30 itp


Prezentowane oleje to 5w40 Mobil,Motul, Elf oraz havoline

NORMY I ZATWIERDZENIA
Olej HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 spełnia wymagania następujących standardów:
• SAE 5W-40
• ACEA A3/B3-04
• API SL/CF
• BMW (Long Life 98 Oil)
i posiada zatwierdzenia producentów:
• MB 229.1
• VW 502.00, VW 505.00

BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA
Szczegółowe zasady bezpiecznego obchodzenia się z produktem podano w Karcie Bezpieczeństwa dostępnej na życzenie.

CHARAKTERYSTYCZNE DANE TECHNICZNE (wielkości typowe):

HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 Jednostka Wielkość
Gęstość w temperaturze 15°C kg/L 0,85
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C mm2/s 86,8
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100°C mm2/s 13,8
Wskaźnik lepkości - 163
Lepkość dynamiczna w temperaturze -35°C mPa.s 21800
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30°C mPa.s 4600
Lepkość HTHS w temperaturze 150°C mPa.s 3,8
Temperatura płynięcia °C -51
Temperatura zapłonu (COC) °C 230
Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 9,5
Popiół siarczanowy % m 1,2
Oznaczenie kodowe - 40124




ELF EXCELLIUM NF 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu.
DANE TECHNICZNE:

PARAMETRY JEDNOSTKI ELF EXCELLUM
NF 5W40
klasa lepkości SAE 5W40
gęstość w 15°C kg/dm3 0,849
lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s (cSt) 85
lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s (cSt) 14
lepkość dynamiczna w -20°C mPa.s (cP) 3250
wskaźnik lepkości 170
temperatura zapłonu °C 226
temperatura płynięcia °C -42
liczba zasadowa (TBN) mgKOH/g 10,4
MOTUL
Klasa jakości: ACEA : A3/B3/B4 API: SL/CF
Specyfikacje:Renault RN 0700, MB Approval 229.1/229.3, VW 502.00/505.00


MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 może być mieszany z olejami syntetycznymi i mineralnymi.

własności

Klasa lepkości SAE J 300 5W40
Gęstość w 15oC ISO 12185 0,855
Lepkość w 100oC ASTM D 445 15,4mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 99,2mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
Punkt zapłonu ASTM D 97 228oC
Punkt zamarzania ASTM D 92 <-36oC
TBN ASTM D 2896 9,5 mg KOH/g




Specyfikacje

Mobil Delvac 1 5W-40 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:
5W-40
API CI-4 PLUS/CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ X
ACEA E7/E5/E4/E3 X
Caterpillar ECF-1 X


Typowa charakterystyka fizykochemiczna

Mobil Delvac 1 5W-40

Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość kin., ASTM D 445
[cSt] w 40 °C 102
[cSt] w 100°C 14.8
Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 151
Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1.35
Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896 12
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -45
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 226
Ciężar właściwy w 15ºC, [kg/l], ASTM D 4052 0.854


Poświęciłem chwile czasu i skopiowałem właściwości niektórych rodzajów oleju 5w40 dla porównania i jak widać jakiś przepaści pomiędzy nimi nie ma, zarówno pod względem lepkości jak i temperatury zapłonu czy też płynności w niskich temperaturach – no może havoline tu odstaje bo traci płynność poniżej -51 C – ale jakie to ma znaczenie w naszych warunkach czy jest to -35 czy -51C.

I mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie nie jest żadną tajemnicą, że lepkość oleju zależy bezpośrednio od jego temperatury i jak wiadomo im wyższa jego temperatury tym lepkość mniejsza, więc przy jakiem wskaźniku lepkości olej zaczyna smarować na tyle słabo, że jest to niebezpieczne dla silnika- prowadzi do jego szybszego zużycia ?
I jeszcze jedno gdyż wiele osób podnieca się tą temperaturą oleju, jaka temperatura oleju zaczyna być niebezpieczna dla silnika i dlaczego na „wszystkich” wskaźnikach temperatury oleju jakie można kupić czerwone pole zaczyna się powyżej 120 C ?
Pozdrawiam.