Strona 24 z 46

: wt maja 18, 2010 15:30
autor: Balugass
t0mal, no to robi sie ciekawie :helm: chyba trzeba bedzie do mechanika zaprowadzic niz sie bawic samemu;/

: wt maja 18, 2010 16:24
autor: ciachotdi
Balugass, jak masz zdejmowac kolo pasowe to i wymien te kolo na wale u mnie problem był ten sam, bujało sie az sruba zostala w wale. A kupilem tanie kolo zebate i wytrzymało 10 tys. takze nowa sruba nowe koło zebate co napedza pasek rozrzdu, a efekt piorunujacy!!! koniec gibania :grin:

: wt maja 18, 2010 18:07
autor: t0mal
ciacho840 pisze:efekt piorunujacy!!!
A odpaliłeś silnik bez koła z tłumikiem drgań? Małe kółko pewnie by tańczyło jak pijane.

: czw maja 20, 2010 22:45
autor: Balugass
dzis byłem u mojego zaufanego mechanika i jednak nie ma problemu piszczenie jest przez alternator cos tam z łozyskiem i pasek skacze :bigok: powiedział mi ze nie mam czym sie martwic a w sumie zmieniałem u niego juz 2 razy rozrzad i mówił ze nigdy nie odkreca tej sruby na wale podczas wymiany rozrzadu...dodam ze koles naprawde obryty w mechanice najlepszy o moim miescie poza tym pokazał mi na placu takiego samego golfika jak mój tylko ze z tdi...nawet nie dał rady odpalic a tak gibiącego sie koła pasowego w zyciu nie widiałem zostawił po sobie tylko kłeby białego dymu mają w nim silnik wyciagac i wał do wymiany przebieg niby 180tys :crazy: wiec mówił ze nie mam czym sie martwic (jak zawsze panikuje)wiec teraz biore sie za robienie alternatora :helm: pozdrawim i dzieki w szystkim za odpowiedzi w temacie

: czw maja 20, 2010 22:57
autor: munior
Balugass pisze:dzis byłem u mojego zaufanego mechanika i jednak nie ma problemu piszczenie jest przez alternator cos tam z łozyskiem i pasek skacze :bigok: powiedział mi ze nie mam czym sie martwic a w sumie zmieniałem u niego juz 2 razy rozrzad i mówił ze nigdy nie odkreca tej sruby na wale podczas wymiany rozrzadu.
I bardzo dobrze .Jak nic się nie dzieje to tego nie ruszamy. Problemy zaczynają się jak ktoś nadgorliwy to odkręci i nie dokręci tak jak trzeba .A nie dokręci bo trzeba wyrzeżbić specjalną blokadę żeby dokręcić z odpowiednią siła .W AAZ i 1Z to 90 Nm +90 stopni .W RA ,SB ,1Y to 90 Nm +180 stopni

: czw maja 20, 2010 22:59
autor: t0mal
Moja opinia jest taka, że warto zastanowić się nad wymianą koła z tłumikiem drgań - nie wierzę, że po tylu latach jest dobre, a to właśnie od niego zaczynają się jajca z kołem rozrządu.

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 15:16
autor: punxbrygade
Czytałem czytałem.. i myślałem ze mnie się to dotyczyć nie będzie... ale od pewnego czasu posiadam służbowe t4 z silnikiem AAZ....i pech chciał że się gibnęło na klinie....
Silniczek musze zrobić.... i teraz....
Posiadam wał z mojego starego tdika 1z ... wyczytałem ze jest p&p ...... muszę robić w nim szlif i dawać nowe panewki.... czy jeszcze to jakoś wywarzać ? jak to jest ?

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 16:14
autor: karol8114
Skoro będziesz robił szlif to i automatycznie wyważą Ci wał, panewki też dobiorą, nie ma inaczej.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 17:16
autor: arwam
jeśli nie ma przytarć a czopy nie są jajowate to załóż tylko nowe panewki i ma śmigać.
nie zapomnij o nowej śrubie do koła pasowego.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 17:17
autor: punxbrygade
A jak ze stopkami "mostkami" te z aaz czy te z tdika

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 17:17
autor: arwam
jeśli nie ma przytarć a czopy nie są jajowate to załóż tylko nowe panewki i ma śmigać.
nie zapomnij o nowej śrubie do koła pasowego.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 17:28
autor: punxbrygade
O takich rzeczach jak nowe śruby sie pamięta... dzieki za info ....
A co ze stopkami ? dac z tdika ?
ARWAM dublujesz posty..:)w innych tematach tez..

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 17:31
autor: arwam
nie zamieniaj stóp korbowodów od
TDI bo każda stopa jest tylko do danego korbowodu. nawet na jednym silniku nie można ich pozamieniać na poszczególnych korbach.
zmień tylko wał z panewkami i to ma chulać,

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn sie 30, 2010 19:24
autor: karol8114
Mam pytanie, czy kółko ''A'' - silniki D, TD ? kółko ''B'' - silniki TDI ? Chodzi o silniki w MK3