egr sie czysci !!!
wtedy mamy lepsze efekty
po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ??

po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni , silnik pracuje bardziej "twardo"
same minusy
jak wyczyscimy egr to zakladamy i auto jezdzi jak nowe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak moze nam ubywac pare koni jak egr dziala tylko na wolnych obrotach ????alukard pisze:panowie egr sie nie zaslepia
egr sie czysci !!!
wtedy mamy lepsze efekty
po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ??
po zaslepieniu egr ubywa nam pare koni , silnik pracuje bardziej "twardo"
same minusy
jak wyczyscimy egr to zakladamy i auto jezdzi jak nowe
ehhe, ciekawa teoria, ale który to czujnik wykryje że silnik zasysa spaliny lub nie????, no bo ja nie wiem który czujnik takowy jest co to wykrywa, od egr do kolektora ssącego nie ma żadnego czujnika, a inne czujniki nie są w stanie tego wykryć, a tuner w przypadku egr-a chyba nic w mapach nie zmienia.alukard pisze:W tej sytuacji - ECU za pośrednictwem czujników - natychmiast wykryje nienaturalną sytuację "w silniku" i poprostu "przestawi się" w jeden z lżejszych stanów serwisowych, a co za tym idzie - absolutnie nie przybędzie "brakujących" 2 PSów - tylko ubędzie kilka następnych ... .
w zasadzie to się czyści kolektor ssący bo przez egr jest tak zajeba.. smołom.alukard pisze:po co czyscicie egr jak go zaslepiacie ??
to jest najwazniejsza kwestia i byla ona juz kilkukrotnie powiedziana w tym temaciepiter_s pisze:moim zdaniem egr jest po to żeby wytrącić pewne związki ze spalin przez je ponowne przepalenie i do szybszego nagrzewania silnika bo tdi wolniej się nagrzewa w porównaniu do silników diesla czy silników zi.
zgadzam się z powyższą wypowiedzią, rację natomiast ma kolega alukard jeśli chodzi o najnowsze silniki TDI, w których zawór EGR jest sterowany elektrycznie a dodatkowo w silniku TDI są umieszczone sondy lambdy dokonujące pomiaru spalin - na podstawie info z sondy oraz sensorów pozycji zaworu EGR o nieprawidłowym działaniu lub celowym zaślepieniu EGR sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i wtedy możemy mówić, że zaślepianie da nam tylko same minusy.piter_s pisze:ehhe, ciekawa teoria, ale który to czujnik wykryje że silnik zasysa spaliny lub nie????, no bo ja nie wiem który czujnik takowy jest co to wykrywa, od egr do kolektora ssącego nie ma żadnego czujnika, a inne czujniki nie są w stanie tego wykryć, a tuner w przypadku egr-a chyba nic w mapach nie zmienia
może w najnowszych silnikach jakie opuszczają fabryki, mowa w temacie jest o starych klekotach którymi śmigamy takie jak 1Z, AFN czy AHF.zgadzam się z powyższą wypowiedzią, rację natomiast ma kolega alukard jeśli chodzi o najnowsze silniki TDI, w których zawór EGR jest sterowany elektrycznie a dodatkowo w silniku TDI są umieszczone sondy lambdy dokonujące pomiaru spalin - na podstawie info z sondy oraz sensorów pozycji zaworu EGR o nieprawidłowym działaniu lub celowym zaślepieniu EGR sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i wtedy możemy mówić, że zaślepianie da nam tylko same minusy.
_________________
Kolektor ssący i EGR czyścimy po to, aby uzyskać stan fabryczny tych elementów, czyli minimalny poziom zabrudzenia i nominalne średnice przelotowe.alukard pisze:...po co czyscicie egr jak go zaslepiacie??...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości