Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

Post autor: wojtek06061989 » śr maja 05, 2010 00:30

błędów nie pokazuje żadnych więc pewnie to coś z rozrządem a co to może być?? przeskoczył o ząbek?? dodam ze rozrząd był zmieniany jakieś 50tys km temu na oryginalny z VW



arwam

Post autor: arwam » śr maja 05, 2010 09:42

wojtek06061989, zdejmij pokrywę zaworów i wtedy sprawdź czy znak na kole zamachowym, wałku rozrządu i na pompie się zgrywają



Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

Post autor: wojtek06061989 » śr maja 05, 2010 12:55

ok kolego dzięki za inf sprawdze to pozdrawiam



Awatar użytkownika
remique
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 27, 2009 13:51
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: remique » ndz maja 09, 2010 19:15

właśnie dziś skończyliśmy z bratem wymianę wału korbowego.. i gorąco polecam zabrać się za to od razu bo później może być tak jak we wszystkich wcześniejszych postach, ja miałem chyba dużo szczęścia bo nic się nie stało z silnikiem a stare kółko rozrządu miało luz o jeden ząbek. do silnika TD włożony jest wał z TDI i jest git a koszta jak się to robi samemu są nie wielkie tzn.. zależy za ile się wał kupi... a przy tym temacie chciałoby się napisać: ALE URWAŁ!!!! :D


Fire - Walk With Me

Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

Post autor: wojtek06061989 » ndz maja 09, 2010 21:05

Witam koledzy okazało się żr to klin na kole się już wyrabiał i dlatego się kont przestawiał... na szczęście skończyło się na frezowaniu wału i regeneracji koła (dodam że robił to fachowiec który twierdzi że zawsze tak robią w tych silnikach) auto pali jak nowe i skończyło ie na koszcie 250zł a nie wymianie silnika do czego jak tutaj wyczytałem może dojść w takich przypadkach... pozdrawiam kolegów i dziękuje za pomoc



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » wt maja 18, 2010 11:31

witam i ja w temaie :blush:
otóż ostatnio jak odpalam to strasznie mi piszczy pisk ustaje jak doda sie gazu i po lekkim nagrzaniu, pali super bez zadnych problemów ale widze ze chyba zaczyna gibac sie kolo pasowe mam nadzieje ze zobaczycie cos na filmiku
ps jezeli jest to tylko kolo z tłumikiem drgan to wystarczy odkrecic te 4 sruby na imbus i zejdzie??rozrządu sie nie rusza??

najlepiej widac na wolnych obrotach jak dodam troche gazu to idzie idealnie prosto co o tym myslec??mam zamiar sprzedac golfa wiec jak cos sie dzieje to wole zmiecic zeby ktos nie miał problemu potem;/
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 11:34 przez Balugass, łącznie zmieniany 1 raz.


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 18, 2010 11:39

Balugass, masz czoło wału do planowania, ale wymiana koła z tłumikiem drgań doraźnie pomoże - przestanie się gibać i piszczeć (chyba że masz wyjechanie kółka od wspomagania)



arwam

Post autor: arwam » wt maja 18, 2010 11:42

Balugass, jeśli koło od wspomagania chodzi prosto to tylko koło od szerokiego paska wieloklinowego zmień i po kłopocie. ale jak obydwa sie kolebią to trzeba zmienić kółko od rozrządu zanim jeszcze nie rozwaliło jeszcze wału i wogóle silnika



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » wt maja 18, 2010 12:19

t0mal, arwam, kolo od wspomagania chodzi równiutko tylko tamte sie kolebie w sumie delikatnie i tylko na wolnych obrotach...czy moze lepiej zwalac rozrzad i dac nowa śruba na kleju i te nowe kółko bo juz pytałem w sklepie i ceny kosmos;/czyli tamte kolo pasowe same dam rady sam sciagnac bez komplikacji zadnych??
lepszy filmik:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 18, 2010 13:07

Balugass, Nie zakładaj nowego kółka rozrządu bo może być nawet gorzej, trzeba najpierw splanować czoło wału. Jak dasz nowe koło dwumasowe to powinno pomóc.
Jest trochę męki ze ściągnięciem tego, później trzeba jeszcze wydobyć koło od wspomagania, ale idzie to naprawić. Ja koło kupowałem za około 180zł, ale to jest najtańszy zamiennik.
arwam pisze:jeśli koło od wspomagania chodzi prosto to tylko koło od szerokiego paska wieloklinowego zmień i po kłopocie
No nie powiedzałbym, że po kłopocie, 2 takie przypadki miałem i w obu po zdjęciu dużego koła pasowego po zmierzeniu małe koło rozrządu ma bicie około milimetra.
Ale założenie nowego koła pasowego faktycznie pomaga.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt maja 18, 2010 13:27

Balugass pisze:kolo od wspomagania chodzi równiutko tylko tamte sie kolebie w sumie delikatnie i tylko na wolnych obrotach..
Kolebie sie i na większych tylko nie zauważysz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » wt maja 18, 2010 13:37

no ja juz u kumpla w sklepie ma za 290zł odłozone kółko czyli jak bede sciagac te kolo pasowe to ono siedzi na 4 imbusach i tylko tyle??jak bede sie silowac z tymi srubami to nic dla rozrzadu sie nie stanie??te kolo od wspomagania jest jakos wprasowane?? oj zamecze Was tymi pytaniami :bigok:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Post autor: apln » wt maja 18, 2010 14:14

Balugass pisze:kółko czyli jak bede sciagac te kolo pasowe to ono siedzi na 4 imbusach i tylko tyle?
Tak, tylko te cztery imbusy, jak je odkręcisz to rozrządowi nic nie będzie.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 18, 2010 15:22

Balugass pisze:tylko tyle??

Nie myśl, że jak je odkręcisz to koło samo odpadnie :)
Balugass pisze:te kolo od wspomagania jest jakos wprasowane??
tak



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości