Strona 22 z 59

: ndz gru 02, 2007 14:15
autor: jaro4444
DEJWIT pisze:WITAM
TEZ MAM ALH.
182TYS. PRZEBIEGU
MOJ PALI W CYKLU MIESZANYM OK6,5L
Chłopaki coś się Wam trochę dziwię. Mam ALH. Jako seryjny w cyklu mieszanym (50% trasa + 50% miasto) z klimą i w trasie poganiany do 140 km/h palił ok 5,5-5,6l. Potrafił też spokojnie jechany, tak przy 110 km/h średnio, spalić 4.2l/100km (Warszawa - Kołobrzeg i ruch lokalny, latem z klimą).
Po chipsie na 127 KM palił w podobnych warunkach ok 5.8-6. Po wymianie wtrysków na ASV i mocy 140 KM spalanie się nie zmieniło.
Teraz mam 216, pompę 11, turbo ARL, skrzynię 6, koła 205/55/16 i 171KM. W trasie goniony ok 160-180 km/h mieści się tak ok 6.2-6,4l/100km, w cyklu miejskim teraz zimą, często wyścigi spod śwateł bierze ok 7,5 l/100. Nigdy mi nie spalił więcej jak 8l/100.

: ndz gru 02, 2007 14:31
autor: Marcinek
jaro4444, do tego w sumie probujemy dojsc dlaczego te rozbieznosci w tych silnikach sa takie wlasnie a nie inne..

: ndz gru 02, 2007 14:57
autor: jaro4444
Marcinek pisze:do tego w sumie probujemy dojsc dlaczego te rozbieznosci w tych silnikach sa takie wlasnie a nie inne.
Sprawdzić trzeba:
- ciśnienie sprężania (często jego spadki w TDI spowodowane są wywalonymi prowadnicami zaworów i źle układającymi się w przylgniach zaworami),
- napełnienie cylindów - często popychacze hydrauliczne nie są sprawne przez co jest ograniczony czas napełniania i opróżniania cylindrów,
- stan kolektora dolotowego i EGR - często zasyfony jest tak, że silnik jest słabo napełniany lub spaliny podawane są przy obciążeniu bo nie domyka się EGR,
- stan turbosprężarki - czy pracuje prawidłowo i daje odpowiednie ciśnienie,
- stan IC - czy jest czysty i czy ma kierownice chłodzączego powietrza,
- opór wylotu spalin - czy kat i tłumiki nie są zapchane sadzą,
- najważniejsze chyba STAN UKŁADU ZASILANIA PALIWEM - czyli w jakim stanie jest pompa i wtyryskiwacze.

W ojca Passacie AFN po założeniu nowych końcówek 216 i sprawnej pompy (oczywiście po programie dostosowanym do takich przeróbek) samochód pali mniej a moc wzrosła ze 107 do 139 KM. Wszystko pozostałe jest w dolocie i wylocie seryjne.

: ndz gru 02, 2007 16:52
autor: szatanek
jaro4444 małe przejęzyczenie, nie stopień sprężania a ciśnienie sprężania nie myl tych pojęć bo to całkiem co innego :)

: ndz gru 02, 2007 17:16
autor: jaro4444
szatanek pisze:nie stopień sprężania a ciśnienie sprężania
Szatanek ok skrót myślowy, pisałem za szybko - końcowe ciśnienie w cyklu sprężania :grin:

: śr gru 05, 2007 07:07
autor: krzysiu210
[quote="Marcinek"][/quote]
cholera już drugi raz dałem się nabrać na tą Twoją muchę w podpisie i chciałem ja
ręką zgarnąć z monitora :-)

: śr gru 05, 2007 12:34
autor: Marcinek
krzysiu210, od tego ona jest, od tego jest ona :)) :bigok:

: czw gru 06, 2007 00:05
autor: magic104
tylna klapa i zamek to zmora tego samochodu, prawdopodobnie zamek do wymiany ok. 200,- PLN. trzeba go raz w miesiącu potraktować WD40 jak i pozostałe zamki. poprostu dostał się do niego mega brud a on nielubi brudu. :hehe:
magic :food:
DarekG34 pisze:Witam cię rob555 jestem nowy na forum, moje auto to MK 4 TDi 4motion variant z silnikiem ATD czyli 101 KM, szukam wszystkiego co można się o nim dowiedzieć. Ostatnio zacina mi się zamek tylnej klapy, wiem jak dostać się pod tapicerke ale coś nie mam odwagi by wziąść się za naprawę (chyby ten silniczek się kończy).
W zamian mogę zaoferować literaturę do naprawy zawieszenia do MK 4 - to jakaś serwisówka w wersji PDF.
Pozdrawiam
Darek G

: czw gru 06, 2007 02:38
autor: Sztomel
Marcinek, haha ! rozpoznaję ten indywidualny slang Twojego ziomala-gwiazdora,
a tak a propos... co się stało się z Waszymi ALH ? Z tematu wynika, że tylko te silniki mają spory apetyt na paliwko "niewiedzieć czemu". Ja, podobnie jak jaro4444 mogę się pochwalić niskim spalaniem i to nie przy stylu jazdy emeryta. Nawet byłem w szoku, że ciągnął na A-4 jak dziki mimo, iż nie miał kierownicy powietrza do IC a sam wlot powietrza był zaślepiony - wlot wzięty od modelu z benzyną jak go kupiłem.
Szkoda tylko, że Wasz problem nadal pozostaje nierozwiązany.

Pozdrawiam !
Sztomel

: czw gru 06, 2007 10:59
autor: ksionc
magic104 pisze:trzeba go raz w miesiącu potraktować WD40 jak i pozostałe zamki
ja bym zalecał specjalny smar do zamków bo wd40 wypłukuje ori smarowanie. jednym słowem nie warto tym pryskać.

: czw gru 06, 2007 11:19
autor: ZMIENNIK1313
ksionc pisze:ja bym zalecał specjalny smar do zamków bo wd40 wypłukuje ori smarowanie. jednym słowem nie warto tym pryskać.
ewentualnie smar w spreju firmy WURTH... POZDRAWIAM.

: czw gru 06, 2007 23:14
autor: niebieski91
magic104 pisze:tylna klapa i zamek to zmora tego samochodu, prawdopodobnie zamek do wymiany ok. 200,- PLN. trzeba go raz w miesiącu potraktować WD40 jak i pozostałe zamki. poprostu dostał się do niego mega brud a on nielubi brudu.
porady fajne - ale jak to sie ma do dużego spalania w ALH - hehehehe
Sztomel pisze:Szkoda tylko, że Wasz problem nadal pozostaje nierozwiązany.
dzięki za słowa otuchy, dalej walczymy i szukamy - coś się musi wyjasnić

: czw gru 06, 2007 23:33
autor: PinkFloyd
Coś w tym jest aktualnie mam ALH z połowy 99r z przebiegiem 202 tys km ładnie idzie bez problemu 195km/h ( oczywiście licznikowo :bajer: ) w miescie 5,6-6l, trasa do 140km/h wyszło 5l i nic wiecej kopa ma i pali za zabkiem, ojciec ma tez ALH 99r z full wypasem ale za to v max 170km/h i pali w miescie ok 7-8l i nie ma żadnych błedów, na trasie pali ok 5,5l. Takie same samochody i taka różnica- podejrzewam ze w moim w Niemczech cos pogrzebali bo chodzi za dobrze i mało pali-ale ciekawe co????

: czw gru 06, 2007 23:44
autor: fialson1
Cześć.
Dawno nie brałem udziału w dyskusji o naszym ALH.Jestem po kilku ładnych trasach - jedna z nich 6000 km w ciągu, przez parę dni . Zauważyłem parę ciekawych rzeczy -

1) niemiecka ropa to niemiecka ropa - na autobahnie mieścił się nagle w 6l /100 . przy 14-150 km/h
2) Jadąc stałą prędkościa spalanie pokazywał np. 7l /100 ale odpuszczając gaz tak by wskoczyło 0,0 /100km/h dodając gazu na ten sam poziom spalanie wsakuje na 5,6 l na 100. i utrzymuje się na tym poziomie. Trzeba tylko tego pilnować- no właśnie nie o to nam chodzi...
Postanowiłem zatem sprawdzić (a co , czasu miałem) jak to się będzie miało do rzeczywistego spalania. I tak około 1500 km jechałem nie patrząc na wskazania 120- 140 i pózniej 1500 km gazu dodając i odpuszczając - mogę powiedzięc że przy zbliżonych warunkach jazdy spalanie z techniką" dodaj odpuść" było tańsze o 0,8 l na 100km.

3) jADĄC całkiem z powrotem po górskich odcinkach autostrad włoskich i austriackich no in niemieckich zrobiłem 2000 km w 18 godzin - trochę mu kota pogoniłem . W polsce zauważyłem że autko jest i żwawsze i trochę mniej pali średnia z 3000 km wyszłą 6,7 l na 100.

Może nic nowego ale ... może się przyda w rozwikłaniu naszej zagadki .

pozdrawiam ALH -ków :bigok: