Strona 205 z 445

Re: Jaki olej?

: wt sie 13, 2013 11:58
autor: bueno
souler pisze:wnioski z ostatnich testów - polecam zalewanie oleju przeznaczonego do ciężarówek z normą API CI-4. pozytywne efekty w moim grubo dmuchanym 1.9 z odmą w atmosferę [niefajne rozwiązanie] i olejolubnym 1.4 16V. koszt taki sam jak każdego dobrego 10w40, ale zużycie oleju spada do minimum. wycisza silnik. poza tym możliwości pochłaniania wszelkich zanieczyszczeń wielokrotnie wyższe niż w przypadku oleju do osobówek. w porównaniu do "osobowego" 5w40 ma wyższą temperaturę pracy o ok. 5 stopni. w zimie będę testował 5w40 API CI-4. w obecnej chwili korzystam z BP Maxdrain 10w40.
ciekawy pomysł. ja przymierzam się w moim 1.9 sdi aqm do lotos turdus powertec 3000 10w40 głównie ze względu, że są bańki 5l. inni producenci mają 4l albo jakieś abstrakcyjne pojemności typu 17l. obecnie latam na lotosie 10w40 i coś za dużo go ubywa...

ktoś handluje na forum lotos turdus?

Jaki olej?

: wt sie 13, 2013 13:51
autor: GTI33
Ja mam w sprzedaży oleje lotosu w dobrej cenie. Jak cos to dzwoń 535 636 400.

Jaki olej?

: pt sie 16, 2013 18:55
autor: stefano189
dziwi mnie to że kombinujecie z olejami od ciężarówek, jak jest inny chyba lepszy sposób.

Przykład ?:
1. wspomniany przez użytkownika souler, olej BP Vanellus Max Drain 10W40 208L kosztuje średnio 3300zł, wiec 4 litry kosztują jakieś 64zł.

2. Wychwalany na forum motul, np. Motul 8100 5w-40 X-cess kosztuje średnio za 4 litry 107zł. Spełnia normy VW VW 502.00/505.00

3. I to do czego zmierzałem. Czyli GULF. Mianowicie cena za full syntetyk 5w-40 Formula G, który spełnia normy VW VW 502.00/505.00, wynosi za 4 litry oszałamiające 79zł.

Dla porównania karta charakterystyki
1. motula: http://www.motul.com/system/product_des ... 1357663396" onclick="window.open(this.href);return false;
2. gulfa : http://gulf.pl/upload/articles/Karty_pr ... G_5W40.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Porównując je widać że gulf ma lepszą lepkość w 100 stopniach i niższą temperaturę płynięcia. Pozostałe parametry nie odbiegają znacząco od motula.

Wniosek:

1.dorzucamy 13zł do każdej zmiany oleju i wtedy jeździmy na syntetyku zamiast na oleju z tira,
2. Jeździmy wtedy na syntetyku a nie na półsyntetyku.
3. Nie płacimy dużych $$$ za motula, bo wg mnie jest fest przereklamowany, a cena wskazuje na to że w fabryce dodają do niego opiłki złota :kac: :kac: .

Wszystkie spostrzeżenia są moje, jeździłem 2 lata na x-cessie 5w-40, teraz na formule G 5w-40. Silnika łyka oleju ile łykał, temperatura na MFA ( po 5000 km zrobionych na jednym i drugim oleju ), jest niższa po butowaniu o 5 stopni na korzysc Gulfa.

Zostaje świadomość że do AHU, wchodzi na wymianę około 4 litry wiec jeżdżąc na gulfie, i rezygnując z motula, co 3 wymianę oleju mam gratis ( rożnica w cenie pomiedzy tymi dwoma olejami przy 4 litrach wynosi 28zł.) :hmm: :hmm:

Skoro nie widać rożnicy to po co przepłacać :okej:

Jaki olej?

: czw sie 22, 2013 20:05
autor: souler
co z tego, że będę jeździł na syntetyku w lato? dla mnie 13zl nie gra roli, ale przy takim doładowaniu jakie mam i odmie w atmosferę silnik potrafi swoje łyknąć i nie chce mi się płacić za jakieś litrowe banieczki motula po 40zl. zresztą jeździłem na motulu xcess, również na mobilu, lotosie... to co podajesz dalej ma tylko normy dla osobówek, a ja chcę mieć CI-4! nie żadne CG. ma być czysto, dobrze i tanio. jak przerobię dolot i odmę to może przetestuję inny olej. dla mnie jest git malyna. w przypadku 1.4, o którym pisałem, to nie ma się co łudzić, że przestanie brać olej. te silniki żrą i będą go żreć, ale dopóki ma ciśnienie i dolewki robi się rzadziej to wszystko jest dobrze.

Jaki olej?

: pt sie 23, 2013 09:11
autor: Piasek
stefano189 pisze:Czyli GULF. Mianowicie cena za full syntetyk 5w-40 Formula G, który spełnia normy VW VW 502.00/505.00, wynosi za 4 litry oszałamiające 79zł.
No ale ceny z kosztami przesyłki podawaj... bo nie wiem gdzie można go za takie pieniądze dostać

Jaki olej?

: pt sie 23, 2013 14:25
autor: stefano189
http://www.omnibus-gh.pl/Oleje_do_samoc ... o-119.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Cena za 4 litry 53,17 netto, u przedstawiciela albo dystrybutora gulfa w polsce. albo:

http://allegro.pl/olej-gulf-formula-g-5 ... 32387.html" onclick="window.open(this.href);return false; ---> z wysyłką 75 zyla :hmm: :hmm:

Jaki olej?

: pt sie 23, 2013 15:13
autor: Piasek
Pierwszy
http://omnibus-gh.na.allegro.pl/orygina ... 97176.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to podany przez Ciebie dystrybutor

Drugi
http://allegro.pl/olej-gulf-formula-g-5 ... 32387.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podany przez Ciebie sklep

Pytanie:
Który sprzedaje oryginał ? :otepienie:

Jaki olej?

: pt sie 23, 2013 15:53
autor: stefano189
raczej ten pierwszy, bo widnieje oficjalnie na stronie gulfa:

http://www.gulf.pl/gulf_w_polsce/slaskie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

poza tym, wątpie żeby ktoś w Polsce bawił się w podrabianie tak niszowego oleju, chociaż polak potrafi :satan:

O tym że podrabia się Oleje Wielkiej Trójcy i motula, to słyszałem, ale o podrabianiu Gulfa nie słyszałem.

Jedna rzecz mnie ciekawi Piasek : już w prawie dziesięciu hurtowniach w gliwicach pytałem o dostępność gulf i żadna go nie ma, a paru usłyszałem że Gulf sądzi się z polskim wymiarem sprawiedliwości o jakiś podatek, a Polska uniemożliwia normalną sprzedaż czy coś podobnego. Coś wspominali że tam gdzie olej produkują, czyli w Holandii nie ma jakiegoś podatku na olej, a w polsce jest i o to jest cała awantura :hmm: :hmm: . Jest w tym choć trochę prawdy?

Jaki olej?

: pt sie 23, 2013 17:53
autor: Piasek
To już dawno było poruszane w kwestii tzw. olejów z Niemiec.
Chodzi o to że importerzy na podstawie faktur wywozowych odliczają VAT i akcyzę w kraju zakupu a w PL jakoś dziwnie zapominają o fakturach zakupu.
http://w37.wrzuta.pl/audio/4WTZupkXe2z/ ... _z_niemiec" onclick="window.open(this.href);return false;
Każdy oficjalny importer chcąc to zrobić musi zapłacić wszelkie podatki dlatego potem "edż" w 4L kosztuje 120zł w hurcie u dystrybutora a 100 w detalu na allegro. Podróbki pomijam bo nie mając żadnej gwarancji pochodzenia jaką dają faktury idące od importera po klienta finalnego nie mamy żadnej gwarancji legalności pochodzenia produktu i zawartości bańki.

Jaki olej?

: pt sie 30, 2013 01:07
autor: lwlw
Witam
do mojego ALH zalano prawie na max jakiegoś castrola 10w40 (pewnie magnatec), po niespełna 11 tys. mam jeszcze z 2mm do minimum, zawilgocony dolot (chyba norma), ale i egr. Czeka mnie wkrótce pierwsza moja wymiana w tym silniku i przymierzam się do Lotosa, tylko nie wiem czy pozostać przy 10w40 (uniwersalny czy diesel?) czy może zalać 5W40 na zimowe rozruchy. I tutaj się gubię, bo oni mają kilka rodzajów 5W40 - Synthetic Plus, Traffic, Quazar, przy czym te dwa ostatnie są chyba najdroższe. Czym one się różnią?
Poza tym zastanawiam się nad płukanką. Co o tym myślicie? Dzięki za odp. Pozdrawiam

Jaki olej?

: pt sie 30, 2013 08:32
autor: bueno
dla ALH wystarczy z normą 505 00. obecnie latam drugi sezon na lotosie 10W40 semisynthetic, niestety mój AQM zużywa ten olej, tak samo jak mobila 10W40, najmniej ubywało mi castrola 10W40. być może jest to przypadłość sdi aqm? przy następnej wymianie zaleję olejem dla ciężarówek.

czy można lać olej niskopopiołowy dla silnika bez wynalazków typu dpf?

Jaki olej?

: pt sie 30, 2013 09:24
autor: Piasek
bueno pisze:czy można lać olej niskopopiołowy dla silnika bez wynalazków typu dpf?
Można tylko po co ? To bardzo drogie oleje poza tym występują tylko w lepkościach 0W-30 i 5W-30 (dla osobowych) a stosowanie takich nie każdy silnik dopuszcza.
lwlw pisze:przymierzam się do Lotosa, tylko nie wiem czy pozostać przy 10w40 (uniwersalny czy diesel?)
No i prawidłowo. Szczerze powiedziawszy nie wiem czy jest jakkolwiek różnica między olejami typu diesel i nie-diesel...
Jak dla mnie jedyna to ta na etykietach że dla benzyny nie umieszczają norm dla diesla - a dla diesla już tak. Osobiście uważam że to i tak z jednego kotła idzie. Podobnie jak z olejami do gazu. Do niedawna każdy był dobry, od niedawna już tylko te z dopiskiem że się nadają do gazu a teraz zaczyna się jakaś głupia nagonka na rozróżnienie na LPG i CNG. Robienie wody z mózgów ludziom i tyle.
lwlw pisze:czy może zalać 5W40 na zimowe rozruchy.
poczytaj karty produktów obydwu i się zdziwisz jak niewielka różnica jest w temp. płynięcia.
10W-40 będzie miał ok -30 zaś 5W ok -34*C. Tutaj wypada zadać sobie pytanie kiedy u Ciebie były ostatnio notowane takie temp. ujemne i czy wtedy uruchamiałeś silnik bo ja w takie mrozy nawet do auta nie wejdę bo mam zamki pozamarzane zatem co mi po płynnym oleju :rotfl:
WAŻNE:
w miarę zużwania się oleju i kolejnych przepracowanych godzin jego właściwości fizykochemiczne ulegają pogorszeniu - zwłaszcza na krótkich dystansach i zwłaszcza w dieslu - zatem to co pierwotnie wlałeś czyste i krystaliczne z bańki - po 7-8 tyś km ma może połowę ze swoich pierwotnych, zdeklarowanych parametrów. Zatem to nie lepkość oleju ma decydujące właściwości a jego czystość i zużycie (czyli częstotliwość wymian)

Jaki olej?

: pt sie 30, 2013 12:33
autor: lwlw
Dzięki za odpowiedzi :pub:
Właśnie temp. płynięcia widziałem, że podobne, jednak ktoś pisał, że taki 10W40 już w -25 słabo wygląda. Kurczę, muszę to kiedyś sprawdzić sam.
5W teoretycznie szlachetniejszy - powinien się wolniej zużywać chyba?

Jaki olej?

: pt sie 30, 2013 12:57
autor: Piasek
lwlw pisze:jednak ktoś pisał
i to tak krąży... Zobacz na kartę produktu.
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 0W-40.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-30*C to ma obecnie nawet 15W-40

A teraz zobacz na specyfikację Lotosu 10W-40
http://www.lotos.pl/321/p,152,c,55/dla_ ... rol_10w/40" onclick="window.open(this.href);return false;
temp. płynięcia -39*C !!
zobacz pozostałe parametry... praktycnzie każdy lepszy niż wspomniane wyżej Mobile
No ale najlepszy olej do opluwania na forum to właśnie Lotos...

I po raz tysięczny pewnie w tym temacie powtórzę stare przysłowie:
Cudze chwalicie - swego nie znacie.