Strona 21 z 114

: ndz mar 22, 2009 12:53
autor: antojuja
To teraz dales mi szacha! U mnie nic takiego niema i po odlaczeniu egr nie bylo. Moze masz jakies bledy o trzeba byloby je wykasowac ale ktos moze bardziej oczytany odemnie sie wypowie. W kazdym razie mi poszarpywanie minelo odrazu po odlaczeniu egr, posprawdzaj raz jeszcze czy wszystko dobrze poskladales, ja przez pomylke na poczatku pomylilem wezyki. Masz tak na wszelki wypadek schemat ukladu podcisnien.

: ndz mar 22, 2009 15:42
autor: antojuja
podjedz na VAG, na 99% ze to nie wina zaslepionego egr, buc moze miales tak wczesniej lecz tego nie wyczywales, bo kiedy ja mialem jeszcze czynny egr to mi poszarpywal po zaslepieniu juz nie, byc moze przyczyna jest cos innego, moze przeplywka juz sie konczy ale to wrozenie z fusow

: śr mar 25, 2009 02:14
autor: andrew_as
witam, możecie mi powiedzieć czy nie dało by się jakoś pozbyć EGR za pomocą tego załącznika, bo podobno to jest załącznik EGR ale dokładnie nie wiem jak on działa

Obrazek

: sob mar 28, 2009 16:15
autor: szczepan03
Witam.
Dzisiaj zaślepiłem egr'a i widać efekty bo już nie kopci (puszcza tylko małego bączka po załączeniu opornika i pedale w podłodze). Chciałem was zapytać odnośnie zanieczyszczenia/czyszczenia dolotu. Po zdjęciu rury od góry dolotu to było widać nalot sadzy na załamaniu w głębi. Nie było tego dużo. I tu moje pytanie do wszystkich co czyścili dolot. Czy sadza odkłada się równomiernie na dolocie, czy u dołu (przy bloku) jest go znacząco więcej i w żaden sposób nie można porównywać ilości osadu z góry i na dole? Po tym co widać u góry to jest całkiem dobrze i może nie trzeba go czyścić? Przebieg niecałe 180000km

: ndz mar 29, 2009 20:40
autor: ghost2255
A czy próbował ktoś zrobić taki myk, żeby dorobic jakies sterowanie zalezne od temperatury, żeby EGR działał podczas rozgrzewania silnika (szybsze nagrzewanie), a po osiagnięciu ok.90st.C byłby odłączany?

: ndz mar 29, 2009 21:43
autor: munior
andrew_as pisze:witam, możecie mi powiedzieć czy nie dało by się jakoś pozbyć EGR za pomocą tego załącznika, bo podobno to jest załącznik EGR ale dokładnie nie wiem jak on działa
To tylko zwykły przełącznik występujący w 1,9 td AAZ sterujący pracą elektrozaworu ,załączany mechanicznie przez cięgno gazu w pompie :na wolnych obrotach obwód elektryczny jest zamknięty elektrozawór jest wtedy otwarty, podcisnienie otwiera EGR .Po lekkim dodaniu gazu obwód elektryczny zostaje przerwany elektrozawór odcina podciśnienie EGR zamknięty.Niemusisz tego odłączać ,ten sam efekt uzyskasz wyciągając wtyczkę przy elektrozaworze ,u mnie w audi ten elektrozawór sterujący EGR jest na prawym nadkolu w komorze silnika .W Zimie EGR mam "czynny"bo szybciej się silnik nagrzewa na lato wypinam wtyczkę i niedziała .W mechaniczne zaślepianie się niebawiłem bo EGR mam szczelny więc niepuszcza i wystarczy wypiąć wtyczkę ,lub zdjąc węzyk .Jak EGR jest nieszczelny, co widać gołym okiem (w większości przypadków lekko okopcony )trzeba zaślepić mechanicznie .Niewiem jak to jest w TDI rozwiązane ,bo tam pompa jest sterowana elektronicznie i niema cięgła gazu ale w1,9 TD EGR jest otwarty tylko na wolnych obrotach ,po dodaniu gazu się zamyka o ile jest szczelny oczywiście

: pn mar 30, 2009 15:21
autor: michalc696
Panowie czy to normalne że po zaślepieniu EGR-a i czyszczeniu dolotu słychać na biegu jałowym jakiś cichy gwizd przy wydechu??? Przed całą operacją tego nie było. Czy to turbina???

: sob kwie 04, 2009 16:08
autor: std1984
U mnie po wyzuceniu egr oraz zmianie kolektora z atd na asz bylo czuc i to duza roznice ze silnik zacza lepiej oddychac

: ndz kwie 05, 2009 09:37
autor: antojuja
u mnie tylko czyszczenie org. kolektora i egr-u i w koncu zaslepieniu autko ozylo i oddycha faktycznie duuuzo latwiej

: ndz kwie 05, 2009 19:28
autor: MrKristopH
W okolicach 170 000km popiskiwało mi turbo :otepienie: , więc je zregenerowałem :bajer: . Przy okazji wyczyściłem cały układ dolotowy ale EGR został drożny :blush: . Nalot miejscami sięgał 3mm :grrr: . Przyszedł czas wymiany filtrów, oleju w silniku, do skrzyni też wlałem świeży. Jako że miałem chwilkę postanowiłem zaślepić EGR :cool: . Minęło do tego czasu ponad 10 000km i znów wszystko czarne także bez skrobania, płynu do mycia silników i karcher'a się nie obeszło :grrr: .
Wniosek - EGR zdecydowanie OUT! :okej: Sprawa prosta, dwie zaślepki, ale...
Obrazek
Usunąłem cały układ recyrkulacji spalin :satan: , z wyjątkiem samego zaworu gdyż stanowi on część rury ssącej. Zielony - tam poszły zaślepki. Czerwony - usunięte elementy. Niebieski - przyłącza węży wodnych, węże połączyłem na krótko. :bigok:
Co zauważyłem:
  1. *Zdecydowanie zmniejszyła się turbo dziura :satan: (strasznie mnie denerwowało gwałtowne narastanie momentu po zmianie biegu lub po odpuszczeniu gazu, wiadomo, jakiś czas nic a później rakieta). Mam nadzieję, że to nie są pochopne wnioski bo zrobiłem dopiero 80km z przerwami. Jak założę letnie laczki to przetestuje go dokładniej, a narazie siedzą GoodYear UG7+ i szkoda mi ich na ciepły asfalt.
  2. *Na pewno nie wpłynęło to negatywnie na czas rozgrzewania silnika tak jak pisali inni forumowicze :green_fuck: .
W późniejszym czasie wypowiem się odnośnie spalania. Mam zlogowane auto zarówno w mieście jak i w trasie. Wg obliczeń z tych logów na odcinku około 50km minimalnie udało mi się zejść do 4,7 l/100km jadąc zdecydowanie dynamicznie :satan:. Na dystansie 200km z przewagą trasy średnie 5,15 l/100km. W tym max speed 170km/h. Odczyty z VAG'a, licznik zawsze pokazuje więcej. Tu Obrazek załączam logi zrobione na dystansie 48km/200km.

: śr kwie 08, 2009 11:10
autor: Tobi80
A czy w naszych silniczkach można pozbyć się odmy tak żeby w kolektor nie pluła olejem i żeby ciepłe powietrze nie leciało w dolot ??