EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
To teraz dales mi szacha! U mnie nic takiego niema i po odlaczeniu egr nie bylo. Moze masz jakies bledy o trzeba byloby je wykasowac ale ktos moze bardziej oczytany odemnie sie wypowie. W kazdym razie mi poszarpywanie minelo odrazu po odlaczeniu egr, posprawdzaj raz jeszcze czy wszystko dobrze poskladales, ja przez pomylke na poczatku pomylilem wezyki. Masz tak na wszelki wypadek schemat ukladu podcisnien.
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 12:57 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: czw lut 14, 2008 09:26
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witam.
Dzisiaj zaślepiłem egr'a i widać efekty bo już nie kopci (puszcza tylko małego bączka po załączeniu opornika i pedale w podłodze). Chciałem was zapytać odnośnie zanieczyszczenia/czyszczenia dolotu. Po zdjęciu rury od góry dolotu to było widać nalot sadzy na załamaniu w głębi. Nie było tego dużo. I tu moje pytanie do wszystkich co czyścili dolot. Czy sadza odkłada się równomiernie na dolocie, czy u dołu (przy bloku) jest go znacząco więcej i w żaden sposób nie można porównywać ilości osadu z góry i na dole? Po tym co widać u góry to jest całkiem dobrze i może nie trzeba go czyścić? Przebieg niecałe 180000km
Dzisiaj zaślepiłem egr'a i widać efekty bo już nie kopci (puszcza tylko małego bączka po załączeniu opornika i pedale w podłodze). Chciałem was zapytać odnośnie zanieczyszczenia/czyszczenia dolotu. Po zdjęciu rury od góry dolotu to było widać nalot sadzy na załamaniu w głębi. Nie było tego dużo. I tu moje pytanie do wszystkich co czyścili dolot. Czy sadza odkłada się równomiernie na dolocie, czy u dołu (przy bloku) jest go znacząco więcej i w żaden sposób nie można porównywać ilości osadu z góry i na dole? Po tym co widać u góry to jest całkiem dobrze i może nie trzeba go czyścić? Przebieg niecałe 180000km
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
To tylko zwykły przełącznik występujący w 1,9 td AAZ sterujący pracą elektrozaworu ,załączany mechanicznie przez cięgno gazu w pompie :na wolnych obrotach obwód elektryczny jest zamknięty elektrozawór jest wtedy otwarty, podcisnienie otwiera EGR .Po lekkim dodaniu gazu obwód elektryczny zostaje przerwany elektrozawór odcina podciśnienie EGR zamknięty.Niemusisz tego odłączać ,ten sam efekt uzyskasz wyciągając wtyczkę przy elektrozaworze ,u mnie w audi ten elektrozawór sterujący EGR jest na prawym nadkolu w komorze silnika .W Zimie EGR mam "czynny"bo szybciej się silnik nagrzewa na lato wypinam wtyczkę i niedziała .W mechaniczne zaślepianie się niebawiłem bo EGR mam szczelny więc niepuszcza i wystarczy wypiąć wtyczkę ,lub zdjąc węzyk .Jak EGR jest nieszczelny, co widać gołym okiem (w większości przypadków lekko okopcony )trzeba zaślepić mechanicznie .Niewiem jak to jest w TDI rozwiązane ,bo tam pompa jest sterowana elektronicznie i niema cięgła gazu ale w1,9 TD EGR jest otwarty tylko na wolnych obrotach ,po dodaniu gazu się zamyka o ile jest szczelny oczywiścieandrew_as pisze:witam, możecie mi powiedzieć czy nie dało by się jakoś pozbyć EGR za pomocą tego załącznika, bo podobno to jest załącznik EGR ale dokładnie nie wiem jak on działa
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- michalc696
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
- Lokalizacja: Orońsko
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
W okolicach 170 000km popiskiwało mi turbo , więc je zregenerowałem . Przy okazji wyczyściłem cały układ dolotowy ale EGR został drożny . Nalot miejscami sięgał 3mm . Przyszedł czas wymiany filtrów, oleju w silniku, do skrzyni też wlałem świeży. Jako że miałem chwilkę postanowiłem zaślepić EGR . Minęło do tego czasu ponad 10 000km i znów wszystko czarne także bez skrobania, płynu do mycia silników i karcher'a się nie obeszło .
Wniosek - EGR zdecydowanie OUT! Sprawa prosta, dwie zaślepki, ale...
Usunąłem cały układ recyrkulacji spalin , z wyjątkiem samego zaworu gdyż stanowi on część rury ssącej. Zielony - tam poszły zaślepki. Czerwony - usunięte elementy. Niebieski - przyłącza węży wodnych, węże połączyłem na krótko.
Co zauważyłem:
Wniosek - EGR zdecydowanie OUT! Sprawa prosta, dwie zaślepki, ale...
Usunąłem cały układ recyrkulacji spalin , z wyjątkiem samego zaworu gdyż stanowi on część rury ssącej. Zielony - tam poszły zaślepki. Czerwony - usunięte elementy. Niebieski - przyłącza węży wodnych, węże połączyłem na krótko.
Co zauważyłem:
- *Zdecydowanie zmniejszyła się turbo dziura (strasznie mnie denerwowało gwałtowne narastanie momentu po zmianie biegu lub po odpuszczeniu gazu, wiadomo, jakiś czas nic a później rakieta). Mam nadzieję, że to nie są pochopne wnioski bo zrobiłem dopiero 80km z przerwami. Jak założę letnie laczki to przetestuje go dokładniej, a narazie siedzą GoodYear UG7+ i szkoda mi ich na ciepły asfalt.
- *Na pewno nie wpłynęło to negatywnie na czas rozgrzewania silnika tak jak pisali inni forumowicze :green_fuck: .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości