Strona 21 z 445

: sob lip 10, 2010 11:38
autor: Exted
Velthar pisze:Przejechałem już 8 tyś na mobil 5w50 a wcześniej miałem zalany 10w40 castrola.

Mobil dobrze trzyma temperaturę. Jechałem 300km A4 średnia prędkość 150 i temperatura w okolicach 110 stopni. Castrolem 120 stopni. Warunki były podobne. Oleju mi nie ubywa, więc jest dobrze :)

Pozdro.
Cos mi sie nie widzi ta twoja wypowiedz. J akie to ma znacznie dla temperatury oleju jaki jest olej wlany? Tzn czy to bedzie castrol, czy mobil czy jeszcze cos innego to temperatura przy takiej samej jezdzie bedzie taka sama, kwestia jest tylko, czy dany olej w tej temperaturze bedzie nadal trzymal swoje wlasciwosci smarne...
Przynajmniej tak mi sie wydaje.

: sob lip 10, 2010 13:19
autor: Velthar
Tylko takie są fakty :) a pomiar robiony na MFA :)

A pisząc posta nie maiłem zamiaru udowadniać wyższości jednego oleju nad drugim :)

Pozdro

: sob lip 10, 2010 19:28
autor: grandi
Kolega ma racje na jednym oleju może byc tem. oleju wyższa na drugim niższa

: sob lip 10, 2010 22:58
autor: lipek1234
czy nie uważacie ze przy takich przebiegach żedu 200-300 tysięcy 5w40 będzie lepszy od 5w50?

: ndz lip 11, 2010 10:22
autor: sagon
jacekPlacekkk pisze:teraz mam Mobil1 super diesel i mam ogromny dylemat czy spróbować full syntetyk
Mobil 1,to zawsze full syntetyk,zawsze.
Trzeba zwrócić uwagę,czy lejesz mobil 1,czy mobil 1000,bo to już ogromna różnica.

[ Dodano: 11 Lip 2010 10:38 ]
lipek1234, 5w50 będzie lepszy,choćby dlatego,że typowy fully syntetic.
Co do 5w40,to ważne też jaki to będzie 5w40,fully syntetic,czy hydro crac-HC.
Bo są w tej klasie lepkości takie i takie.

Popularny castrol magnatec 5w40,to żaden olej syntetyczny,to HC!
I daleko mu do takiego np. motula 5w40,choć klasę lepkości ma taką jak pełny syntetyk wymienionego już motula,czy też takiego valvoline syn power (ale to głównie zasługa niewielkiego pakietu dodatków syntetycznych),to już bazę niekoniecznie,a ta jest najważniejsza.
Moim zdaniem trzeba nawet przy 400kkm lać jak najlepszy olej.

: ndz lip 11, 2010 11:43
autor: jacekPlacekkk
czyli następna zmiana na syntetyka FUll mocnego :bajer: jak bedzie pochłaniał to wracam do pół syntetyku :grin:

: ndz lip 11, 2010 12:04
autor: andrew.zbyrko
jacekPlacekkk pisze:czyli następna zmiana na syntetyka FUll mocnego jak bedzie pochłaniał to wracam do pół syntetyku
nie powinno, u mnie po przejsciu na 5w40 motula, bierze nieco mniej(jakieś 200-300 ml do wymiany) czyli tyle co nic, :bigok:

Ma ktoś porównanie pomiędzy motulem 5w40, a M1 5w50, a valvo 5w50, a dokładniej o zachowanie w wysokich temp? druga cyfra mówi że dwa ostatnie lepsze, a parametry?!

: ndz lip 11, 2010 12:39
autor: Exted
A tak btw, to jakiego tego Mobila lejecie do TDI?

: ndz lip 11, 2010 12:53
autor: jacekPlacekkk
nigdy z beczki :green_fuck:

ja mobil 1 super turbo diesel 10w40 pół syntetyk, ale będzie przesiadka na koniec wakacji

: ndz lip 11, 2010 16:43
autor: sagon
jacekPlacekkk pisze:jak bedzie pochłaniał to wracam do pół syntetyku :grin:
Pamiętaj,że nie wszystkie 10w40 to typowe semi sintetic.
Zdecydowana większość,to zwykłe mineralne,tylko trochę ulepszone.
Najlepszym typowym pół syntetycznym jest motul 6100.
jacekPlacekkk pisze:ja mobil 1 super turbo diesel 10w40 pół syntetyk
Jak mobil 1,to tylko pełny sytetyk,nie było i nie ma oliw mobil 1 pół syn tetycznych.
Mobile z serii MOBIL 1 to tylko i wyłącznie najlepsze z rodziny mobil pełne syntetyki.

: pn lip 12, 2010 10:15
autor: jacekPlacekkk
to tylko tak piszą na pudełku?

: pn lip 12, 2010 10:54
autor: magneto2000
Ja do swojego mk3 1.9tdi z przebiegiem 270kkm leję Motula SAE 8100 X-Cess 5W-40. Na dystansie 10.000km dolałem może z 1 litr, z czego połowa pewnie mi wyciekła :green_fuck:

: pn lip 12, 2010 11:22
autor: sagon
jacekPlacekkk pisze:to tylko tak piszą na pudełku?
Większość producentów oliw,zdecydowana większość stosuje nazwy typu fully syntetic na opakowaniu oliwy,która nie jest pełnym syntetykiem.
Robią tak,bo nazwa fully syntetic nie jest niestety nazwą zastrzeżoną tylko dla pełnych syntetyków.
Tak naprawdę nikt poza producentami silników nie ma interesu w dochodzeniu zgodności tego,co na opakowaniu i tego co wewnątrz.
A koncerny samochodowe też nie mają czasu na zakładanie spraw sądowych danemu producentowi oleju,bo to raz,że kosztuje,po drugie trwa.
Zasada jest prosta,olej ma spełniać wymogi producenta i tak jest.
Taki niby 5w40 fully syntetic,czytając z opakowania,(pomimo,że to olej mineralny w zdecydowanej większości przypadków,choć są i wyjątki),opisany jako pełny syntetyk,tak naprawdę syntetykiem nie jest.
Jednak dzięki odpowiedniej ilości dodatków prawdziwego syntetyka jest na tyle dobry(choć nie idealny,bo daleeko mu do takich oliw z serii mobil1),że spełnia już niestety minimalne tylko wymogi,ale to już na nasze nieszczęście wystarczy,aby producenci silników dopuścili go do użytku.

Tak naprawdę w klasie lepkości 5w40 jest tylko kilka rasowych syntetyków,motul,valvoline syn power,liqui moly synthoil high tech,shell helix ultra i może ze dwa inne.
Castrol magnatec zdecydowanie nie.
Mobil niestety też nie ma w tej klasie lepkości pełnego syntetyka,ale ma za to pełną gamę syntetyków z serii mobil1,choć 5w40 w niej nie występuje.

: pn lip 12, 2010 11:39
autor: jacekPlacekkk
ale tak na chłopski rozum, to mam zawalić mu mobil? napisz "serie i model" najlepiej bo wiem tyle że mobil 1 - 5w40, w większe specyfikacje nie będę wnikał,