Turbina a olej mineralny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz kwie 01, 2007 11:10

Ja mam podobny przebieg co ghoost, jeżdżę na Mobil Super M 15W40, który poprzedni właściciel zmienił półtora tysiąca km temu. Oleju silnik nie bierze wcale. U mechanika słyszałem, że turbiny powinny jeździć na pół syntetykach, ale z drugiej strony czy jest sens przy następnej zmianie pakować półsyntetyk do silnika z 325 tys. km przebiegu.

Skoro teraz jest dobrze to czy warto ryzykować? hmm może ktoś kto się zna odpowie.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz kwie 01, 2007 11:53

No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne, najlepsze ma pelny syntetyk. Pelny syntetyk ma najmniejsza gestosc, przede wszystkim tworzy cienszy ale mocniejszy na zerwanie film, dlatego najlepiej zabezpiecza i stawia najmniejszy opor. Ma to znaczenie przy rozkrecaniu sie turbiny - na oleju syntetycznym rozkreca sie latwiej i szybciej niz na mineralnym. Niestety, najmniejsza gestosc i 'penetratywnosc' oleju syntetycznego jest tez jego wada - latwo wycieka najmniejszymi nieszczelnosciami. Wiec zasada jest prosta - silnik w pelni szczelny powinien byc zalany pelnym syntetykiem - wtedy ma najlepsze warunki pracy i jest najlepiej zabezpieczony. Jezeli jednak cos cieknie - wtedy polsyntetyk lub nawet mineralny, ale lepiej - jezeli sie da - uszczelnic i zalac syntetykiem.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz kwie 01, 2007 12:01

No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne,
Zgadza sie...Ale w latach kiedy np.mój golf wyjechał z fabryki czyli 16 lat temu chyba nawet pełnego syntetyku nie było..I jezdzi na mineralnym co wcale mu nie przeszkadza.Zresztą terazniejsze oleje i te z przed 16 lat różnią sie i to bardzo in plus.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz kwie 01, 2007 12:34

No napewno dzisiaj sa lepsze. Dlatego dobre silniki z dobrym olejem i uzywane z glowa nie potrzebuja remontu az do zlomowania:)



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz kwie 01, 2007 13:53

dziechu pisze:No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne, najlepsze ma pelny syntetyk
a wiesz czym one sie różnia??? syntetyk tj najpierw mineralny pozniej dodaje sie chemie ok.30% dodatkow daje syntetyk


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » ndz kwie 01, 2007 14:04

dziechu pisze:No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne, najlepsze ma pelny syntetyk. Pelny syntetyk ma najmniejsza gestosc, przede wszystkim tworzy cienszy ale mocniejszy na zerwanie film, dlatego najlepiej zabezpiecza i stawia najmniejszy opor. Ma to znaczenie przy rozkrecaniu sie turbiny - na oleju syntetycznym rozkreca sie latwiej i szybciej niz na mineralnym. Niestety, najmniejsza gestosc i 'penetratywnosc' oleju syntetycznego jest tez jego wada - latwo wycieka najmniejszymi nieszczelnosciami. Wiec zasada jest prosta - silnik w pelni szczelny powinien byc zalany pelnym syntetykiem - wtedy ma najlepsze warunki pracy i jest najlepiej zabezpieczony. Jezeli jednak cos cieknie - wtedy polsyntetyk lub nawet mineralny, ale lepiej - jezeli sie da - uszczelnic i zalac syntetykiem.
wszystko sie zgadza tylko ze powinno sie zalewac taki olej jaki zaleca producent, przy syntetykach powinno byc lepiej ale tylko w nowych autkach, ktore sa do niego przystosowane, stare klekoty tylko mineral lub polsyntetyk :bajer:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » ndz kwie 01, 2007 21:00

a ja jezdze na 15w -40 BP klasy E4 zalewany do cizarowek :) dokladnie do DAF-a :) jezdze i jest ok a co najwazniejsze mam go za pol darmo i pod dostatkiem :)


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz kwie 01, 2007 21:06

To fragment książki o MK2. Powinien rozwiać wątpliwości:
Obrazek

Miłej lektury.

Jak widać 15w40 jest jak najbardziej polecany.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz kwie 01, 2007 21:53

marcin999 pisze:syntetyk tj najpierw mineralny pozniej dodaje sie chemie ok.30% dodatkow daje syntetyk
Eee no bzdury wypisujesz;) Olej sklada sie z tzw. bazy i dodatkow. Dodatki to max kilka procent, reszta to baza. Baza oleju mineralnego powstaje z odpowiednich frakcji destylacji ropy naftowej, baza syntetyczna to zwiazek syntetyzowany calkowicie w reaktorach chemicznych, nie pochodzi z destylacji ropy. W necie mozna znalezc sporo informacji na ten temat, jak np:

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

albo wiele bardziej zaawansowanych, trzeba tylko poszukac zanim sie napisze:)))



maniaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 11, 2007 23:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maniaq » sob maja 12, 2007 22:30

To_mas pisze:chyba o takie jak w tej :P

Obrazek

tak ???
Ale niestety nie mam pojęcia co to za kabelki :/// pierwszy raz takie na oczy widze :P
co to za model jeśli mozna wiedzieć... T2, T3 czy jeszcze jakiś inny?

Obrazek

pozdrawiam...



McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » sob maja 12, 2007 22:35

maniaq pisze:co to za model jeśli mozna wiedzieć... T2, T3 czy jeszcze jakiś inny?

masz tabliczke znamionową !! jak byk na turbinie - taka zielona


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

maniaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 11, 2007 23:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maniaq » ndz maja 13, 2007 10:14

na tabliczce znamionowej:

068145703 B
465384 I
LC 0321 A

doszedłem do tego, że to turbina Garrett TA0304 montowana m.in. w Audi 80/Passatach/Golfach 1.6TD CY od 81 roku, które seryjnie z tą turbiną miały 68-72KM, wie ktoś coś konkretnego o niej, ile dmucha max. itd?

tutaj lista aut, w których ją montowali: http://www.turboost.ru/catalog.php?fam=TA030

pozdrawiam...

[ Dodano: 13 Maj 2007 10:27 ]
znalazłem stronę, na której jest opis podobnej turbinki: http://peugeot.mainspot.net/tips/505dt.shtml

jest to opis garretta ta0302 zamiast ta0304, ale chyba są bardzo podobne...

mówi Wam to coś?

"Speed: Up to 100,000 RPM
Intake pressure: 0,6 bar - from 2,000 rpm engine speed
at full load, limited by a wastegate
which diverts exhaust gasses."

jej osiągi są dobre/średnie/złe? co można z niej wyciągnąć?

pozdrawiam i czekam na opinię...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz maja 13, 2007 10:34

maniaq pisze:068145703 B
napewno tu jesdt B na końcu

??

[ Dodano: Nie Maj 13, 2007 10:34 ]
068145704 B A MOZE TO TAKI ??



maniaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 11, 2007 23:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maniaq » ndz maja 13, 2007 10:48

dokladnie tak jak napisalem, na 100%...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości