Strona 3 z 59

: śr mar 14, 2007 21:03
autor: Remigiusz78
Fajnie, chętnie poczytamy. Tylko że nasza dyskusja wynika ze spalania a nie z mocy.
Do mocy dojdziemy, ale zeby spał 6 litrów i miał 130 KM, a nie że ma 90 KM i pali 9 litrów. Zajmiemy się spalaniem, podniesienie mocy jest następne :)

: śr mar 14, 2007 21:07
autor: Tomallus
Co do firmy EPS, to dzisiaj kupiłem czunik PWK tej firmy do rovera (nie istotne). Był on najtańszy. Pudełko głosi że włoskiej roboty.

: śr mar 14, 2007 21:18
autor: niebieski91
Tomallus pisze:Pudełko głosi że włoskiej roboty.
tak ale mnie chodzi o jakość - czy to dobre zamienniki czy najzwyklejszy szajs - nigdzie o tej firmie przeczytać nie mogę - a i ludzi których pytałem też robia oczy
Remigiusz78 pisze:Sa dwa rozne czujniki,
dobra a ktory za co odpowiada (sorki że tak pytam ale nawet nie wiem gdzie tego szukać0 tzn ktory idzie na wskaźnik a ktory do kompa
fialson1 pisze:Dlatego myśle że dobrym rozwiązaniem jest zmiana programu
a może wystarczy zmiana wtrysków na ASV - może to pomoże - pisal ktoś że jest żwawszy tylko nie wiem jak ze spalaniem - czy przy niezmienionym stylu jazdy wzrosło
Remigiusz78 pisze:ale zeby spał 6 litrów i miał 130 KM, a nie że ma 90 KM i pali 9 litrów
o to chodzi o to chodzi (mnie by zadowoliło 6 l przy moich 90 kucykach nie potrzebuję mocy aż tak bardzo (no i na chipa czy tam wirusika czy jak to zwał i tak mnie nie stać)

[ Dodano: 14 Mar 2007 20:20 ]
niebieski91 pisze:Ten czujnik np. może być uszkodzony lub przekłamywac i wtedy np będzie zwiększone zuzycie paliwa. Czy to mozliwe. Czy próbowaliście mimo ze komp pokazuje że wszystko jest oki wymienić ten czujnik.
Moze one maja jakąs wadę - tak sobie myślę. Bo skoro wszystko jest jak najlepiej to może właśnie temperatura powoduje przekłamania i podawane jest więcej paliwa tak jak przy zimnym silniku - czy mozliwy jest taki błąd i czy coś z tym probowaliści9e robić ?
czy ktoś to sprawdzał i czy to jest możliwe

: śr mar 14, 2007 21:29
autor: Tomallus
Co do jakości EPS narazie, niestety, nie mogę nic powiedzieć.

: śr mar 14, 2007 21:32
autor: figurel
Remigiusz78,
24 to włącznik termiczny wentylatora, VAG temperaturę odczytuje z tego drugiego chyba.
Każdy ALH-owiec powinien to sobie zassać, to samo co ty masz ale po naszemu pisze, proszę:
http://figurel.w.interia.pl/silnik_AGR_ ... _10.97.pdf

niebieski91,
Najprościej czujnik temperatury płynu chłodzącego VAG-em sprawdzić, grupa 007. Zapoznaj się przed sobotą z linkiem poniżej, choć trochę będziesz może kumał :)
Remigiusz78 pisze: Gdzieś mam prawidłowe wartości książkowe do ALH
Prawidłowe wartości to Master`s podał:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183

Ja do mojego spalanie nie mam zastrzeżeń; 5,8 na setkę wyliczone z ponad 50 tys. km. Na wtryskach ASV, przy zwiększonej dawce paliwa i dynamicznej bardzo jeżdzie maksymalnie 6,2. Nie mam rozeznania jak by to tylko w jeździe miejskiej wyglądało bo zawsze na zbiorniku sporo trasy zaliczam, a na trasie dobrze w palnik dostaje, 120 km/na godzinę też jadę ale tylko w przelocie do 140 - 150 i więcej. ( na trasie Słupsk - Lębork w drodze do Gdyni można sobie pogonić). W mieście też zawsze (prawie) na światłach pierwszy startuję. Jednym słowem furki nie oszczędzam a spalanko całkiem, całkiem.

A poważni fachowcy twierdzą autorytatywnie, że ALH z wtryskami ASV ponad 100 kucyków ma. Mogę potwierdzić, że jest wyraźna różnica. Autko jest zdecydowanie bardziej dynamiczne.

: śr mar 14, 2007 21:34
autor: Remigiusz78
niebieski91 pisze:niebieski91 napisał/a:
Ten czujnik np. może być uszkodzony lub przekłamywac i wtedy np będzie zwiększone zuzycie paliwa. Czy to mozliwe. Czy próbowaliście mimo ze komp pokazuje że wszystko jest oki wymienić ten czujnik.
Moze one maja jakąs wadę - tak sobie myślę. Bo skoro wszystko jest jak najlepiej to może właśnie temperatura powoduje przekłamania i podawane jest więcej paliwa tak jak przy zimnym silniku - czy mozliwy jest taki błąd i czy coś z tym probowaliści9e robić ?
Oczywiscie ze to prawda. Chyba Uysy o tym pisał. Skoro czujnik jest niesprawny, to komp mysli ze jest zimno i zwieksza dawke. Problem w tym, ze u nas wszystkich czujniki sa sprawne. Wiec, cos jest nie tak. Wyslalem zdjęcia, wiec wiesz juz co gdzie jest!

[ Dodano: 14 Mar 2007 20:37 ]
Figurel, właśnie, racja.

Aż Tobie zazdroszczę takiego spalania.

Dalej twierdzę, że coś jest nie tak, mimo iż nie mam ani jednego błędu w silniku!

: śr mar 14, 2007 21:47
autor: fialson1
Pisałem o podniesieniu mocy , dlatego że ALH palą nam więcej przy butowaniu . Przy PSJ pali mi 5,2 i to bez wysiłku, jak trochę pocisnę 7,0 - 7,8 w mieście.
Całkiem możliwe że gdyby zmienić charakterystykę silnika spalanie by spadło .

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz .Popatrzcie na spalanie w katoalogu !!!!! 110 ps pali mniej ( w mieście chyba). To jest numer!!!
Dla porównania patrzyłem Silnik 1.4 benz montowany w polo czy fabiach. Spalanie wyższe od ! 1.6 .

Do czego zmierzam - mniejsza moc nie zawsze oznacza mniejsze spalanie :kac:

Wkurza mnie, że stary Bandzior (poldek 1.9 D) pali 6.5 jak go duszę , jak spokojnie jadę to nawet 5.8. A tu mk 4, wielkie TDI, i takie chocki -klocki. ROZUMIEM KULTURA PRACY, PRZYŚPIESZENIE, ALE JAK TU LECĘ 100KM/H I TU SAMO, TO TDI POWINNO ZEJŚC NA ZNACZNIE NIŻSZY PUŁAP.

I NA KONIEC - I TAK SIĘ NIE PRZESIĄDĘ W INNĄ FURĘ, CHYBA ŻE ZACZNIE MI KOTŁOWAĆ 12L/100 :rotfl:

: śr mar 14, 2007 21:57
autor: Remigiusz78
No nie mów, że jak mam standard, który pali 8,9 litrów, to zawirusuje kampa i zmienie wtryski, to nagle, ni z tego ni z owego bede mial 6 litrów spalania?!

Co do PSJ, cóż komp sam pokazuje, ze jak jade jak emeryt, to mam 8,9 litrów po mieście. Jak deptam, to na dzień dobry mam 12!!

: śr mar 14, 2007 22:01
autor: fialson1
Remigiusz78 pisze:Co do PSJ, cóż komp sam pokazuje, ze jak jade jak emeryt, to mam 8,9 litrów po mieście. Jak deptam, to na dzień dobry mam 12!!
Jak sprawdzasz zużycie paliwa?
Nie do końca wierze we 12l.Pozdrawiam

: śr mar 14, 2007 22:11
autor: Remigiusz78
Pokazuje mi komp na wyświetlaczu, a wskaźnik paliwa w oczach opada!!
Na trasie, do 100km/h mam spalanie 6 litrów, w mieście niestety jest 8, 9 litrów.

Więc nawet do książkowego spalania jest daleko...

: śr mar 14, 2007 22:52
autor: niebieski91
Remigiusz78 pisze:Aż Tobie zazdroszczę takiego spalania.
ja też mu zazdroszcze i dlatego umówię sie z nim na sobote - (bez skojarzeń) - może coś wykombinuje przy moim maleństwie

: śr mar 14, 2007 23:25
autor: rob555
fialson1 pisze: Do czego zmierzam - mniejsza moc nie zawsze oznacza mniejsze spalanie :kac:
A dlaczego po chipie auta czasem mniej pala :pub:
wieksza moc wieksza wydajnosc i mniejsza koniecznosc butowania co przeklada sie na spalanie.
Co do czujnika temp to ma wplyw na spalanie.
A jak paliwo znika w oczach to moze posprawdzac bak i weze powrotne??

: czw mar 15, 2007 11:29
autor: Remigiusz78
:) nie w tym sensie, ze jest nieszczelność w układzie, tylko że jest duże spalanie :)

: czw mar 15, 2007 11:39
autor: suavomer
Tego tu nikt nie rozumie, że my o swoje autka dbamy i z baków nam nie cieknie. I że sprawdzamy co się da zanim się o coś zapytamy...