Strona 3 z 4

: sob gru 01, 2007 12:54
autor: axxis
Wiesz co cz wchłodnicy jest jeszze jakis czujnik to niewiem ale to co ci nakreśliłem co czyjnik cieczy.Zeby go wyjąc to musisz wyciagniąc taka zawleczek i pociagnąc g do góry.

: ndz gru 02, 2007 09:13
autor: RobertP
wujko pisze:Panowie a w 1.8 benz, ozn. AAM gdzie znajduje sie czujnik temperatury cieczy?
Możecie zaznaczyć na fotkach? Jest jakiś jeszcze w chłodnicy, jak stoi sie przedem do samochodu to po prawej jej stronie.
axxis Ci pokazał na fotce gdzie szukać, w króćcu przkręconym do głowicy,
dochodzi tam wiązka kabla 4 żyłowego,
ten przy chłodnicy to włącznik wentylatora, jak się zaczyna przegrzewać ...

: wt gru 16, 2008 15:38
autor: eldorado84
DUUUUUUUUUUŻY ODKOP ale moze się komuś przyda:


Miałem przypadek jakieś 2 lata temu, zegary pokazywały 70stopni non stop - wtedy termostat miałem do wymiany (po tym zabiegu temp. miałem w mieście 85-86stopni a w trasie ok 80-82stopni)
Ale ostnio miałem przypadek że pokazywał mi 100-110stopni, wymieniłem aż 3 czujniki (te co są przy głowicy odpowiadające za pokazywanie temp. na zegarach) za 20-35zł szt., ale nic się nie zmieniło, podjechałem do elektryka (najlepszego w mieście i w okolicach) który mnie OLAŁ i powiedział "że to wina zegarów i żebym je wymienił bo płytka która jest tam z tyłu mogła się nadpalić przez co pokazuje błędne wskazania" (nawet nie zaglądał do auta - Kretyn) ale kij wymieniłem zegary i nic się nie zmieniło :grrr: :grrr: (w plecy 100zł), wtedy pojechałem do drugiego elektryka wyjaśniłem jemu wszystko i powiedział że to na 95% wina tego czujnika od zegarów. Poszukał po warsztacie ok 10 czujników 4pinowych coś tam pomierzył i na koniec zainstalował stary ale jeszcze dobry czujnik ORI od jakiegoś Seata TD i wtedy odpalił auto i jak ręką odją - 84stopnie na zegarach (włączył się wiatrak a czujnik od wiatraka miał własnie taką wartość przy pierwszym biegu) a potem 90stopni na zegarach (i włączył się 2 bieg wiatraka) - jak ręką odją (zapłaciłem za robote 20zł !!!!!). I na koniec powiedział zebym szykował się na wymianę czujnika ale najlepiej ORI bo ten co mi wsadził nie wie jak długo jeszcze pochodzi i na koniec powieział żebym nigdy już nie kupował tych zamienników za 20-30 zł bo to są buble i to strata pieniędzy. więc trzeba szykować ok 80-100zł na czujnik.

: wt gru 16, 2008 15:42
autor: damcio151
eldorado84 pisze:84stopnie na zegarach (włączył się wiatrak a czujnik od wiatraka miał własnie taką wartość przy pierwszym biegu) a potem 90stopni na zegarach (i włączył się 2 bieg wiatraka)
to jeszcze wymień czujnik przy chłodnicy

: wt gru 16, 2008 22:20
autor: eldorado84
damcio151 pisze:
eldorado84 pisze:84stopnie na zegarach (włączył się wiatrak a czujnik od wiatraka miał własnie taką wartość przy pierwszym biegu) a potem 90stopni na zegarach (i włączył się 2 bieg wiatraka)
to jeszcze wymień czujnik przy chłodnicy
a po co, bo nie czaje, przecież to nowy czujnik, i takie co ma napisane na obudowie dwie wartości załaczania biegów to faktycznie tak wg. zegarów załącza. Choć pamiętam przy kupnie sprzedawca mi pokazał 2 czujniki a ja wybrałem ten co wcześciej "odpala" witrak w końcu diesel nie lubi wyskokich temperatur

: wt gru 16, 2008 22:34
autor: damcio151
eldorado84 pisze:a po co, bo nie czaje, przecież to nowy czujnik, i takie co ma napisane na obudowie dwie wartości załaczania biegów to faktycznie tak wg. zegarów załącza. Choć pamiętam przy kupnie sprzedawca mi pokazał 2 czujniki a ja wybrałem ten co wcześciej "odpala" witrak w końcu diesel nie lubi wyskokich temperatur
optymalna temp. dla diesla to 90st.
pierwszy bieg powinien załączyć się przy 92st. , drugi przy 99

: wt gru 16, 2008 23:08
autor: eldorado84
damcio151 pisze:
eldorado84 pisze:a po co, bo nie czaje, przecież to nowy czujnik, i takie co ma napisane na obudowie dwie wartości załaczania biegów to faktycznie tak wg. zegarów załącza. Choć pamiętam przy kupnie sprzedawca mi pokazał 2 czujniki a ja wybrałem ten co wcześciej "odpala" witrak w końcu diesel nie lubi wyskokich temperatur
optymalna temp. dla diesla to 90st.
pierwszy bieg powinien załączyć się przy 92st. , drugi przy 99
optymalna ,nie optymalna wiem że diesel nie lubi wysokich temperatur i tego jemu nie daje, a po za tym napisałeś że optymalna dla diesla to 90stopni więc w moim w takich temp. pracuje bo pierwszy bieg nie zawsze a nawet bardzo rzadko zbija temp. więc wtedy temp. wzrasta więc silnik wtedy pracuje ok 88-92 (więc optymalnie) a potem 2-bieg się załącza, a tak się zdarza tylko w mieście jak stoi na światłach :bigok: a po za tym mój dizelek ma przejechane ponad 510tys. i jest podkręcony i ma intercooler (FMIC wielkości chłodnicy) który jest oczywiście umieszczony przed chłodnicą, więc na co go grzać 10stopni więcej (czyli prawie 100stopni)

: śr gru 17, 2008 20:00
autor: janek822
a jaki to jest ten ori czujnik, np do 1Z-ta numery i firma???

: śr gru 17, 2008 21:45
autor: eldorado84
janek822 pisze:a jaki to jest ten ori czujnik, np do 1Z-ta numery i firma???
a o który tobie czujnik chodzi bo mowa tu o czujniku przy głowicy (odpowiada za wskazania temp. na zegarach) i czujniku chłodnicy

: czw gru 18, 2008 18:24
autor: janek822
eldorado84 pisze:czujniku przy głowicy
tzn w króćcu wodnym? jeśli tak to o ten

: sob gru 20, 2008 18:12
autor: eldorado84
janek822 pisze:
eldorado84 pisze:czujniku przy głowicy
tzn w króćcu wodnym? jeśli tak to o ten
Szukaj tu: http://sklep.intercars.com.pl/
Lecisz: osobowe --> VW --> golf --> wersja silnika --> układ elektryczny --> czujniki --> termiczne --> Hella (wsio) zdjęcia masz pokazane jak czujnik wygląda

: śr paź 28, 2009 20:22
autor: hudy8
witam.sorry za odkopanie tematu ale tak naprawdę nic nie zostało w nim wyjaśnione oprócz tego jak sprawdzić ten czujnik.ktoś wie jaka może być przyczyna tego że rezystancja czujnika wskazuje na wyższą temperaturę niż zegary?? u mnie na zimnym silniku rezystancja wynosi prawie 40 stopni a jak zagrzeje silnik i mam na zegarach 90 stopni to rezystancja wynosi 120 - 130 stopni. czemu tak jest i dlaczego wskaźnik nie pokazuje tych 120 stopni tylko 90 mimo tego że jak we wtyczce od czujnika zepnę odpowiednie wejścia to wskazówka idzie od razu na 120 stopni czyli chyba wskaźnik jest ok...

: pn mar 08, 2010 17:44
autor: flashhh
Witam, podłącze się do tematu. Potrzebuję wartości czujnika temperatury na wskażnik bo nie działa mi wcale. Bora 1.9TDI , czujnik jest 4 pinowy , zmierzyłem że jeden ma wartość 1.8K a drugi ma 3.5K przy temp ok 5 st. W tym temacie pisze sie tylko o jednym a przecież tam są dwa w jednej obudowie . Czy mógłby mi ktoś podać obie tabelki.
A po drugie to na kabelkach od właśnie tego czujnika (kolory lilowy oraz brązowo/białym) nie ma wcale napięcia , tzn jest 0,1volta a wydaje mi się że powinno z jednej strony albo 12 albo 5volt zależy czy idzie do sterownika czy odrazu na wskażnik .
Czy mógłby ktoś zweryfikować te moje dane.
pozdr

: pn mar 15, 2010 10:24
autor: Alchemik_2006
Czy możecie mi pomóc i oświecić mnie, który pin w 1,9TDI mk4 to pin 3, żebym mógł odłączyć czujnik od ECU ?? Albo jak go znaleźć w gąszczu tych 4 pinów ???

Chcę zrobić wyłącznik tego pinu, żeby komp nie widział czujnika podczas odpalania na ciepło, bo zaczął mi kręcić troszkę za długo :grrr:

Czy on ma tylko te 3 ząbki widoczne na załączonym obrazku przez RobertP ???

[ Dodano: 15 Mar 2010 09:38 ]
Czy ECU nie będzie wywalał błędów jak odpale go na ciepło z wyłączonym czujnikiem (pinem nr 3) a po odpaleniu go załączę ???