Strona 3 z 3

: czw sty 22, 2009 12:51
autor: homsky
piter_s pisze:a dlaczego na zimnym silniczku w 004 wartoeci sa ok, po równo 1.5, po nagrzaniu ta jedna maleje??.
Z jakiegos powodu twój N-108 jest w stanie ustawić kąt wtrysku o wartości od +0.2 do powiedzmy +18.5*

Na zimnym silniku ECU wymaga +1.5* i taki kąt N-108 jest w stanie ustawić bo mieści sie on w jego zakresie regulacji , natomiast na ciepłym ECU wymaga kąta -2.1* i ta wartość leży juz poza zdolnością regulacji N-108.

Żeby zobrazować to co napisałem , moim zdaniem obrazki są lepsze niż suchy tekst :helm:
Obrazek
piter_s pisze:a korekcje w 013, moze juz wtryskiwacze podlewaja i z tad duzo łyka
Moim zdaniem korekcje w 013 nie powiedzą nam czy wtryskiwacze są liche, bo jesli wszystkie są jednakowo mocno zużyte i wszystkie jednakowo podlewają to wszystkie korekcje beda w miare równe.

: czw sty 22, 2009 16:42
autor: piter_s
czyli podejrzany n108???

: czw sty 22, 2009 17:05
autor: golf3tdi
prosze niech ktos mi napisze w jakim bloku zwiekszyc dawke paliwa w 1.9tdi 90KM AHU i zmienic kat wtrysku i jakie sa dopuszczalne parametry.

: czw sty 22, 2009 17:34
autor: piter_s
golf3tdi pisze:prosze niech ktos mi napisze w jakim bloku zwiekszyc dawke paliwa w 1.9tdi 90KM AHU i zmienic kat wtrysku i jakie sa dopuszczalne parametry.
a może by tak poszukać!!!!!!!!!.

w 001/2 pozycja sprawdzasz dawkę na 80st, regulujesz nastawnikiem, ustaw na 4mg.
kąt w 000/2 pozycja, regulujesz pompą, ustaw na 46-51st.

: czw sty 22, 2009 18:38
autor: golf3tdi
dziekuje

: czw sty 22, 2009 19:44
autor: piter_s
homsky pisze:
Z jakiegos powodu twój N-108 jest w stanie ustawić kąt wtrysku o wartości od +0.2 do powiedzmy +18.5*

Na zimnym silniku ECU wymaga +1.5* i taki kąt N-108 jest w stanie ustawić bo mieści sie on w jego zakresie regulacji , natomiast na ciepłym ECU wymaga kąta -2.1* i ta wartość leży juz poza zdolnością regulacji N-108.
podejrzanY N108 ??

: czw sty 22, 2009 23:00
autor: homsky
piter_s pisze:podejrzanY N108 ??
No chyba tak , raczej nic innego nie pozostaje , ale podpytaj jeszcze innych bo nie mam doświadczenia aby na 100% odpowiedziec tak albo nie.

: pt sty 23, 2009 04:27
autor: leo...
piter_s pisze:podejrzanY N108 ??
nie - rozrząd o 1/2 lub 1 ząbek przesunięty - dokładniej to wałek rozrządu względem wału ...

: pt sty 23, 2009 07:42
autor: piter_s
leo... pisze:
piter_s pisze:podejrzanY N108 ??
nie - rozrząd o 1/2 lub 1 ząbek przesunięty - dokładniej to wałek rozrządu względem wału ...
nie, ostatnio nawet zmieniałem rozrząd i jest wszystko na swoim miejscu, a nawet przed zmiana była ta sama historia w 004, tak czy inaczej wałek do tego nie ma nic, rozumie jak by było przestawienia miedzy wałem a pompą, wtedy w 004 mogły by byc jajca.

: pt sty 23, 2009 09:32
autor: leo...
piter_s pisze:jest wszystko na swoim miejscu
przestaw wał o jeden ząb przed GMP

: pt sty 23, 2009 11:16
autor: homsky
leo... pisze:dokładniej to wałek rozrządu względem wału ...
Nie bardzo rozumiem co ma wałek rozrządu do kąta wtrysku w VP, ale chętnie sie dowiem ....

Do tego na zablokowanych nastawach kąt wtrysku jest prawidłowy , co by wskazywało na poprawne ustawienie pompy względem wału korbowego

: pt sty 23, 2009 17:15
autor: piter_s
homsky pisze:Nie bardzo rozumiem co ma wałek rozrządu do kąta wtrysku w VP, ale chętnie sie dowiem ....
ja tez nie rozumie
homsky pisze:Do tego na zablokowanych nastawach kąt wtrysku jest prawidłowy , co by wskazywało na poprawne ustawienie pompy względem wału korbowego
dokładnie, ja by było zle to by brakło regulacji i nie dało by sie ustawić na przykład 46 jak mam.

ciekawe jest to ze na zimnym silniku jest ok i w 004 sa wartości równe, a jak sie nagrzewa to wartość w BTDC stopniowo maleje, ciekawe dlaczego, moze czujnik temp. paliwa, ale dobrze niby pokazuje, no bo juz nic mi do głowy nie przychodzi, wiem jeszcze z wtryskiwacz sterujący może mieć wpływ na N108.
ja tylko podejrzewam N108, mam ochotę go zmienic, tylko skąd wziąć i to w dobrej cenie??.

jeszcze taki przykład, na zimnym N108 dobrze steruje i jak jade na 5 biegu 60km/h to spoko jedzie, jak sie nagrzeje to juz na 5 biegu tak jak by brakowało juz momentu i wytwarzaja sie drgania, bo na większych obrotach jedzie ok, wniosek ze na ciepłym nie jest dobrze wysterowany kąt i słabiej ciągnie w niskich obrotach, pytanie dlaczego sie tak dzieje przy zmianie temp.??

: pt sty 23, 2009 18:02
autor: homsky
piter_s pisze:ciekawe jest to ze na zimnym silniku jest ok i w 004 sa wartości równe, a jak sie nagrzewa to wartość w BTDC stopniowo maleje, ciekawe dlaczego,
Tak ma być, na zimnym motorze kąt wtrysku jest wcześniejszy niż na ciepłym.
piter_s pisze:na ciepłym nie jest dobrze wysterowany kąt i słabiej ciągnie w niskich obrotach
Teraz to już wymyślasz.... zrób dynamicznie 004 i bedziesz wiedział czy prawidłowo N-108 wyprzedza wtrysk

: pt sty 23, 2009 20:28
autor: piter_s
homsky pisze:Tak ma być, na zimnym motorze kąt wtrysku jest wcześniejszy niż na ciepłym.
nie mówie o kącie który jest w 000, tylko w 004 jest różnica, na zimnym jest ok bo wartości sa równe po 1.5, ale przy 90st jest już różnica co jej nie powinno być ATDC 1.5/BTDC0.6, chyba tak nie powinno być, zwiększe obroty do 2tyś i jest ok, wtedy wartości sie równaja.
homsky pisze:Teraz to już wymyślasz.... zrób dynamicznie 004 i bedziesz wiedział czy prawidłowo N-108 wyprzedza wtrysk
dałem logi, tak jak pisze do ok 2tyś. obr. jest złe wysterowanie, no bo chyba kąt się zmienia, w niskich obrotach i w wysokich jest chyba inny.

damcio 151 kiedyś mi zapodał swoje logi i w 004 były wartości zbliżone do siebie,l daje link do logów:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=logi

[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 19:31 ]
a dodam ze jest jednak odczuwalna różnica na zimnym silniku jak i na ciepłym, na zimnym jest bardziej elastyczny w niskich obrotach