Strona 3 z 3

: pt lut 16, 2007 00:37
autor: uysy
mkris pisze:pompa,wtryski....
Rob ma w dobrych cenach ;)

: pt lut 16, 2007 00:38
autor: jarorlit
rob555 pisze:No ciekawe ja jeszcze nie znalazlem
Jest natomiast podana korekcja. Ale czy ona pokazuje stan wtryskow no nie do konca ... bardziej rozbierznosci pomiedzy nimi. A czasem wysokie wartosci nie sa wina wtryskow
Zgadzam sie, ale ja mysle sobie tak...
Jesli silnik miedzy zmianami oleju zuzywa raptem 2 mm na bagnecie (full syntetyk), to znaczy, ze raczej jest szczelny (chodz nie wiadomo jak szczelnosc zaworów).

Idac tym tokiem myslenia, jesli korekcja dawki paliwa w kazdym wtrysku, jest podobna to raczej z nimi ok, prawda?
Bo dziwne by bylo, ze padly nagle wszystkie...Zle mysle?

Powiem tak. Na samym poczatku zanim zacalem szukac rowiazan na forum (i napisalem ten post) podejrzewalem wtryski, wiec moze rzeczywisci to i one....
Ale chcialem najpierw ustawic wlasciwy kat by te przyczyne wyeliminowac i drazyc temat dalej !

Czy ktos moglby mnie poprawic co do jego ustawienia?
Luzuje trzy sruby nr 1 obracam lekko zebatke, zakrecam, wlaczam silnik, TDIGraph sprawdzam. Jesli zle to wylaczam silnik i poprawiam.
Czy dobrze wymyslilem? Czy tak to sie robi w mk4?

: pt lut 16, 2007 00:43
autor: rob555
uysy pisze: Rob ma w dobrych cenach ;)
:jezor:
A tak na serio to walczylem jakis czas z R5 2.5TDI tez mial problem z odpalaniem rannym. Koles nim przyjechal do mnie to zmienil wtryski, filrt paliwa, ustawil rozrzad piknie i wogule wszystko co mozna powymienial. Kombinowalem i nic. Na Vag parametry wzorcowe a jak nie pali tak nie pali...
Popuszczony przewod pokazal ze mimo ze babelkow nie bylo to zaworek powrotny w pompie musial byc trafiony czy cos bo po staniu nocnym sie pompa wysuszala i nim zaciagnal to kilkanascie sek trzeba bylo krecic a pozniej pracowal troche kulawo.
U kolegi z Gdyni kat wtrysku bardzo ladny, swieczki tez nie sadze by przy tych temp mialy wplyw, przebieg stosunkowo maly, korekcja w normie wiec czemu nie chce zapalac i czemu podkapca??
Stawiam na cos z ukladem paliwowym albo w pesymistycznej wersji krzywa korbe i brak na zimnym pelnej kompresji na ktoryms garku. Wiec nie sprawdzam od konca tylko eliminuje to co mozna sprawdzic w 5min bez demontarzu polowy silnika....

: pt lut 16, 2007 00:53
autor: uysy
rob555 pisze:R5 2.5TDI
Audi mają śmieszne baki ;)

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 11:55 pm ]
rob555 pisze:Wiec nie sprawdzam od konca tylko eliminuje to co mozna sprawdzic w 5min bez demontarzu polowy silnika....
A po tym właśnie poznaje się dobrego diagnostę :)

: pt lut 16, 2007 01:02
autor: jarorlit
i jeszcze jedno...moze to cos wam powie
Jak juz sie nagrzeje, to przy ostrym przygazowaniu tez puszcza dymka, nieduzy, ale widac.
Czy niewielki ma prawo byc, jak w kazdym dieselku?

: pt lut 16, 2007 01:32
autor: uysy
jedźże do Roberta bo taka diagnostyka forumowa to o kant dupy...

: pt lut 16, 2007 20:52
autor: mkris
jarorlit pisze:Powiem tak. Na samym poczatku zanim zacalem szukac rowiazan na forum (i napisalem ten post) podejrzewalem wtryski, wiec moze rzeczywisci to i one....
Ale chcialem najpierw ustawic wlasciwy kat by te przyczyne wyeliminowac i drazyc temat dalej !
Ja juz sam nie wiem co Ty chcesz,piszesz tutaj pytanie "jak poluzowac pompe" podczas dyskusji piszesz jakie masz obiawy w mk4 po czym stwierdzasz ze jednak moga to byc wtryski...????
jarorlit pisze:Czy ktos moglby mnie poprawic co do jego ustawienia?
Luzuje trzy sruby nr 1 obracam lekko zebatke, zakrecam, wlaczam silnik, TDIGraph sprawdzam. Jesli zle to wylaczam silnik i poprawiam.
Czy dobrze wymyslilem? Czy tak to sie robi w mk4?
...A jednak pomimo tego iz kolega @uysy powiedzial CI ze masz dobry kat i masz go zostawic Ty go chcesz ustawic (Twoja sprawa) niemajac naprawde zielonego pojecia, ustawienie takiego kata jest banalne ale ja radze Tobie go zostawic i jechac do kolegi @rob555 ;) przy okazji wyjedziesz z nowymi wtryskami i pompa!
A co do Twojej teori na temat ustawienie katu i popuszczenia srub nr.1 i przekrecenie zebatki to.....wole sie ugrysc w jezyk.

Na zakonczenie powiem Ci tylko tyl ze wadpie aby ktos Ci tutaj pomogl bo Ty sam nie wiesz czego chcesz.
Pozdrawiam.

: pt lut 16, 2007 21:06
autor: uysy
mkris pisze:A co do Twojej teori na temat ustawienie katu i popuszczenia srub nr.1 i przekrecenie zebatki to.....wole sie ugrysc w jezyk
c'mon... tak się ustawia w agr/alh/asv....

: pt lut 16, 2007 21:19
autor: mkris
uysy pisze:c'mon... tak się ustawia w agr/alh/asv....
tylko ze nie wiemy jaki kolega ma kod motora ;)
wiem tylko ze 6 lat stary tzn by musial byc z roku 2001.
AGR byl produkowany od drugiej polowy 97. a ALH drugiej polowy 98.

: pt lut 16, 2007 21:40
autor: jarorlit
mkris pisze:Na zakonczenie powiem Ci tylko tyl ze wadpie aby ktos Ci tutaj pomogl bo Ty sam nie wiesz czego chcesz.
Pozdrawiam.
Oj wcale nieprawda. Wiem, czego chce. Chce ustawic statyczny kat wtrysku, bo wg mnie jest niewlasciwy. Dostalem w tym poscie tyle roznych odpowiedzi, ze narodzily sie rozne watpliwosci...
Ze nie mam co grzebac z tym kątem, a skoncentrowac sie na innych kwestjach...Stad moje pozostale pytania.
mkris pisze:tylko ze nie wiemy jaki kolega ma kod motora
wiem tylko ze 6 lat stary tzn by musial byc z roku 2001.
Kod silnika podalem na samym pocztku postu- ASV

Dobrze wiec myslalem, ze aby ustawic kąt trzeba poluzowac sruby nr 1, przestawic zębatkę, dokrecic, odpalic silnik i vag. I tak krok po kroku, metoda prob i bledow.
Uysy- jesli mi sie to uda to odwdziecze sie punkcikiem :-)
Jutro z samego rana probuje. Dzis juz nie dam rady, bo wlasnie wrocilem skonany z pracy...
Dzieki

: sob lut 17, 2007 01:48
autor: figurel
A może ten link pomoże? Co prawda AFN to nie ASV ale to chyba jeden pies.

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... w=previous

: sob lut 17, 2007 10:44
autor: rob555
figurel pisze:A może ten link pomoże? Co prawda AFN to nie ASV ale to chyba jeden pies.
Nie pomoze. ASV zupelnie inaczej sie ustawia...