Strona 3 z 6

: wt wrz 16, 2008 10:44
autor: efoere
no właśnie doczytałem coś nt. sztangi ale szczerze mówiąc nie łapie co to jest ta sztanga, gruszka itd

: sob lut 06, 2010 12:52
autor: 77maximus
A ja ma problem co Wy,ze trubo mi sie odcina ale dopiero jak przekrocze ok.3000 obrotów bo do tej prędkości jest ok,1,2,3 bieg jade jest ok,slychac i czuc jak turbo sie włącza, potem nagle spadek mocy, auto jedzie ale nie ciągnie.
Byłem podłączyłem do VAG i wyskoczyło dokładnie to: cisnienie doładowania- przekroczona granica regulacji, BŁĄD SPORADYCZNY.
Ten mechanik zasugerowal mi ze turbina jest do wymiany w co mi sie nie chce wierzyc poniewarz trubo sie załącza do prędkości obrotowej 3000.
Co to może byc, bo nie chcę wymieniac metodą pró i błędow mechaników !
Czy ktos moze mi doradzić????

: sob lut 06, 2010 16:21
autor: skowron69
77maximus pisze:A ja ma problem co Wy,ze trubo mi sie odcina ale dopiero jak przekrocze ok.3000 obrotów bo do tej prędkości jest ok,1,2,3 bieg jade jest ok,slychac i czuc jak turbo sie włącza, potem nagle spadek mocy, auto jedzie ale nie ciągnie.
Byłem podłączyłem do VAG i wyskoczyło dokładnie to: cisnienie doładowania- przekroczona granica regulacji, BŁĄD SPORADYCZNY.
Ten mechanik zasugerowal mi ze turbina jest do wymiany w co mi sie nie chce wierzyc poniewarz trubo sie załącza do prędkości obrotowej 3000.
Co to może byc, bo nie chcę wymieniac metodą pró i błędow mechaników !
Czy ktos moze mi doradzić????
.

Raczej nikt ci nie doradzi,bo na ten temat już tu kilkanaście tomów zostalo napisane,wiec uzyj wyszukiwarki.

: sob lut 06, 2010 19:35
autor: munior
77maximus pisze:Byłem podłączyłem do VAG i wyskoczyło dokładnie to: cisnienie doładowania- przekroczona granica regulacji, BŁĄD SPORADYCZNY.
N75 do wymiany ,lub wężyki
77maximus pisze:Ten mechanik zasugerowal mi ze turbina jest do wymiany
Niech sobie mózg wymieni na nowy specjalista od siedmiu boleści .Oni wszyscy by tylko wymieniali bo w końcu się trafi na to co uszkodzone a klient frajer i tak zapłaci .Ja bym ich wszystkich :axe:

: pn lut 08, 2010 01:28
autor: Meelosh
Podłącze się do tematu bo mam podobny problem - na 4 i 5 biegu notlauf.
Problem w tym, że turbinę mam świeżo po regeneracji, byłem z tym u mechanika a on stwierdził, że przeładowuje i trzeba zmniejszyć ciśnienie z 1.8 na 1.6. Efekt tego jest taki, że samochód ma mniej mocy a notlauf jak był tak jest dalej. Jutro jadę do tego mechanika znowu i teraz nie wiem jak mam z nim gadać bo pewnie powie, że trzeba jeszcze obniżyć ciśnienie doładowania. Poradzicie coś?

: pn lut 08, 2010 08:58
autor: 77maximus
Meloosh, ja ci nie pomogę bo w sumie tez jestem laikiem,nie znam sie tak na mechanice a z tego co czytam to problemów , przyczyn ze masz notlauf moze być kilka a w Polsce jest cięzko o dobrego mechanika,który potrafi powiedziec ze to jest przyczyną i to wymieniamy lub naprawiamy a nie jak to robią ze od czegoś trzeba zacząc i pół auta wymienią az dojdą !
Nie tędy droga Panowie mechanicy od siedmiu boleści !

: pn lut 08, 2010 09:32
autor: Głowaś
możliwości jest tyle ile przypadków. u każdego jest coś innego, więc mechanicy też nie zawsze za 1 razem trafiają..
Może winą byc np. zawód N75 lub nieszczelności na przewodach ciśnieniowych ...
lepiej zacząc od wężyków, bo tańsze..

moc turbiny spada

: pn lut 08, 2010 14:08
autor: hugobossbb
Siema,

Mam identyczny problem jak powyżej czy znacie kogoś z Warszawy kto podpiąłby mi golfika do VAGa ?

: pn lut 08, 2010 18:32
autor: 77maximus
ja nie jestem z Wawy,ale są to grupy,więc tam najwyzej skieruj sie a na pewno Ci pomogą.
Ja natomiast dalej podrąze moj temat bo jutro zaprowadzam autko do mechanika z tym notlauf i w sumie nie wiem od czego sie zacząć brać ,nie bardzo chcę tą turbinę rozbierać bo nie sądzy by było to przyczyną,skoro ona załącza sie do pewnych obrotów a jak pdpiąłem pod VAG to była informacja: cisnienie doładowania- przekroczona granica regulacji- błąd sporadyczny,jestem w stanie skierowac sie ku temu cze to moze jakis czujnik, może ten zaworek N- 75 bo czy możłiwe że przy zabrudzeniu łopatek turbo by sie wyłączało po przekorczeniu pewnej granicy obrów jak to ma miejsce u mnie ?!
Nie sądze, nie jestem specjalistą,ale po rozmowie z kilkoma osobami- mechanikami ,,któzy zxajmują sie konkretnie takimi problemami, to wykluczyli ze turbina jest zabrudzona !
Nie wiem co robic ?!!!!

: pn lut 08, 2010 19:44
autor: leon79
Kolego, jesli kierownice sa zapieczone, to cisnienie nie jest korygowane i turbo pompuje za duze cisnienie. Jesli trwa to ponad ok 7 sekund, to turbo przechodzi w tryb awaryjny. Pewnie w twoim przypadku tak jest.

: pn lut 08, 2010 20:00
autor: 77maximus
Witaj leon79, czyli mam rozumieć ze łopatki turbiny mogą być zabrudzone, zapieczone i wymaga to czyszczenia a także to może powodowac ten tryb awaryjny mimo ze do pewnej granicy obrotów jest ok ?
A dziś zauważyłem jeszcze jedno ciekawe i niepokojące mnie zjawisko a mianowicie auto było rozgrzane ,silnik dawno mial swoją temperaturę a obroty pokazywały 1000 mimo że powinny być nizej i co ciekawe prędkościomierz- wskazówka nie była na 0 mimo ze uto stało tylko ok. 10 km.h pokazywał !!!!

: pn lut 08, 2010 21:21
autor: leon79
77maximus pisze:Witaj leon79, czyli mam rozumieć ze łopatki turbiny mogą być zabrudzone, zapieczone i wymaga to czyszczenia a także to może powodowac ten tryb awaryjny mimo ze do pewnej granicy obrotów jest ok ?
Tak, bo zanim przejdzie w Notlauf, to musi upłynąć pare sekund i dlatego do tej pewnej granicy obr jest ok.

: pn lut 08, 2010 22:40
autor: 77maximus
Czyli generalnie turbina jest ok tylko te łopatki mogą wymagać czyszczenia, nie muszę sie niepokoic ze turbna jest do wymiany ?

: pn lut 08, 2010 23:21
autor: leon79
Jesli wirnik nie ma dużych luzów i turbo nie puszcza oliwy, to tylko czyszczenie.