Strona 3 z 5

: pt lis 24, 2006 19:08
autor: inek01
No, te swieczki musza troche ciagnac, to fakt.

: ndz lis 26, 2006 14:21
autor: marrcin
Sprawdzałem sobie dzisiaj z ciekawości i mam takie świeczki, co do grzania w srodku to rzeczywiscie szybko sie nagrzewa teraz to juz przynajmniej wiem czemu jest tak szybko ciepełko :wink:

: śr sty 13, 2010 12:35
autor: Komas
Troche odświeże temat.
Ja mam silniczel AHU w którym miejsc macie te swieczuszki.

Co do niedogrzanego auta to moj jest bardzo dobrym przykladem jak mam nagrzewnice otwarta na ful to moge przejechac pół miasta i temp ledwo dojdzie do 70stopni. Termostat jest zamknięty bo rury od chłodnicy są zimne. Chyba ze mam walnięty czujnik temp i bardzo powoli reaguje.

: śr sty 13, 2010 18:53
autor: tberent
ten układ podgrzewnia płynu chłodniczego jest bardzo praktyczny, kwestia to miec dobry aku i jak się nie jeździ w trasy to podładować czasem bo może kuleć,

Komas, jakbyś miał ten układ to generalnie o czasie grzania pary lub sztuki lub wszystkich na raz decyduje sterownik silnika.

miałem kiedys 1Z w ibizie włoskiej i tam był ten układ !!!

: śr sty 13, 2010 21:14
autor: piter_s
mam w 1z z 95r.
połowa z was co to posiada to pewno nie działa z powodu przepalonego bezpiecznika czy zbyt dużego obciążenia alternatora, bo taki ecu ma warunek aby te świece załączyć, a tak naprawdę to działa dopiero przy -5st jak się nie mylę.

u mnie raz działało raz nie, ale zrobiłem przeróbkę po swojemu :grin:
odpiąłem zasilanie od ecu i zrobiłem bezpośrednio poprzez przekaźnik bistabilny czasowy, tzn mam przełącznik w aucie który załączam kiedy chcę, przełącznik daje impuls na ten przekaźnik który załącza układ świec na czas 3,7minuty, po tym czasie się odłącza.
nigdy nie ładowałem aku, altek jest 120A i sobie radzi z doładowaniem, a tak dla ciekawości to `dojeżdzam do pracy 3km, ciepło czuć z nawiewu po 500m, ale tak naprawdę wskazówka przy 3km się nie ruszy, a 90st mam gdzieś po ok 8-9km przy takich temp jak teraz, przy egr w oryginale nie zaślepionym oczywiście co też ma wpływ na nagrzewanie silnika.

aha ja ma podpięte 2 świece na raz nie 3 żeby nie obciążać zbyt układu, ecu steruje 2 + 1, w zależności od potrzeby.

coś na pewno wspomaga ten układ w dogrzewaniu, ale webasto jest lepsze.

: pn mar 08, 2010 00:43
autor: brynol
piter_s,
w ktorym miejscu te swiece sa?
ja mam z 1997 roku

: pn mar 08, 2010 09:17
autor: zyggy
Jeśli są, to na króćcu płynu chłodzącego przy głowicy, ale nie na tym plastikowym gdzie jest czujnik temp., tylko na tym drugim z tyłu silnika.

: pn mar 08, 2010 12:57
autor: brynol

: pn mar 08, 2010 13:05
autor: zyggy
Na zdjęciu, króciec po prawej stronie, nad kołem zamachowym.

: pn mar 08, 2010 17:41
autor: Komas
A ja mam bo sobie sam załorzyłem zrobiłem własną instalacje i włacznik 3 swiece grzeja mi płyn bardzo szybko

[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 16:44 ]
brynol, raczej tu

P.S.
Jakby ktos chciał to zrobie fotki i napisze jak ja u siebie to zamontowałem

: pn mar 08, 2010 18:38
autor: brynol
Komas,
no ja bym chcial, ta sa zwykle swiece zarowe?
jak mozesz porob fotki i jakies info, zaraz skocze zobaczyc czy to mam u siebie, ale napewno nie bo strasznie dlugo sie rozgrzewa, no chyba ze jakis bezpiecznik spalony

[ Dodano: 08 Mar 2010 18:22 ]
Komas,
zmiana posta ;p
znalazlem te swieczki, byl w tym miejscu z rys, 3 szt tam sa, kabelki ida do kuby innych kabli a potem juz nie wiadomo gdzie :D
tylko jak sprawdzic czy to dziala?
bo u mnie nie dziala napewno, tzn bardzo dlugo sie silnik rozgrzewa.
gdzie sa bezpieczniki, i czy na vagu da sie sprawdzic czy czujnik temp dziala poprawnie?
co jeszcze trzeba sprawdzic?

: pn mar 08, 2010 23:53
autor: Komas
zdejmij z nich fajki bo jak masz seryjnie montowane to masz pewnie fajki jak na zarowych. NA zimnym silniku po odpaleniu sprawdz miernikiem czy dostaja prąd. Najlepiej wsadz jeden kabelek od miernika w fajke a drugi do minusa w aku. Jak prad dochodzi to swiece do wymiany jak nie to trzeba bedzie szukac dalej

: wt mar 09, 2010 00:01
autor: brynol
Komas, ponizej zera musza sie wlaczyc?
no sa tam takie fajki, instalacji ori.
po jakim czasie od wlaczenia silnika powinny sie zalaczyc?
po 10 sek?
a co do swiec to sa tam zwykle zarowe czy jakies specjalne do podgrzewania?

: wt mar 09, 2010 00:38
autor: Komas
Nie mam pojęcia kiedy się mają włączać i czy komp załączy odrazu 3 albo 1 to chyba zalezy od temperatury. Świece są chyba inne na moich pisalo 300W najlepiej wykręcić i sprawdzić tylko zatkaj palcem otwor zeby plyn ci nie wyciekł albo jak dasz rade to odczytaj na nich oznaczenie bez wykrecania.
Ja sam zakładamłem podgrzewacz i zawsze grzeja mi 3x300W co daje 75A przez co musiałem wymienić alternator na mocniejszy teraz mam wsadzony 120A alternator i daje rade. Poza tym na kazdej swiecy z osobna mam przekaźnik i bezpiecznik 30A + 7,5A bezpiecznik na właczniku w kabinie. A jak to robiła fabryka nie wiem. Pewnie jest na jednym mocnym przekaźniku