[MK3] Silnik AHU i 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt lis 24, 2006 19:08

No, te swieczki musza troche ciagnac, to fakt.



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » ndz lis 26, 2006 14:21

Sprawdzałem sobie dzisiaj z ciekawości i mam takie świeczki, co do grzania w srodku to rzeczywiscie szybko sie nagrzewa teraz to juz przynajmniej wiem czemu jest tak szybko ciepełko :wink:



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » śr sty 13, 2010 12:35

Troche odświeże temat.
Ja mam silniczel AHU w którym miejsc macie te swieczuszki.

Co do niedogrzanego auta to moj jest bardzo dobrym przykladem jak mam nagrzewnice otwarta na ful to moge przejechac pół miasta i temp ledwo dojdzie do 70stopni. Termostat jest zamknięty bo rury od chłodnicy są zimne. Chyba ze mam walnięty czujnik temp i bardzo powoli reaguje.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » śr sty 13, 2010 18:53

ten układ podgrzewnia płynu chłodniczego jest bardzo praktyczny, kwestia to miec dobry aku i jak się nie jeździ w trasy to podładować czasem bo może kuleć,

Komas, jakbyś miał ten układ to generalnie o czasie grzania pary lub sztuki lub wszystkich na raz decyduje sterownik silnika.

miałem kiedys 1Z w ibizie włoskiej i tam był ten układ !!!
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 19:03 przez tberent, łącznie zmieniany 1 raz.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 13, 2010 21:14

mam w 1z z 95r.
połowa z was co to posiada to pewno nie działa z powodu przepalonego bezpiecznika czy zbyt dużego obciążenia alternatora, bo taki ecu ma warunek aby te świece załączyć, a tak naprawdę to działa dopiero przy -5st jak się nie mylę.

u mnie raz działało raz nie, ale zrobiłem przeróbkę po swojemu :grin:
odpiąłem zasilanie od ecu i zrobiłem bezpośrednio poprzez przekaźnik bistabilny czasowy, tzn mam przełącznik w aucie który załączam kiedy chcę, przełącznik daje impuls na ten przekaźnik który załącza układ świec na czas 3,7minuty, po tym czasie się odłącza.
nigdy nie ładowałem aku, altek jest 120A i sobie radzi z doładowaniem, a tak dla ciekawości to `dojeżdzam do pracy 3km, ciepło czuć z nawiewu po 500m, ale tak naprawdę wskazówka przy 3km się nie ruszy, a 90st mam gdzieś po ok 8-9km przy takich temp jak teraz, przy egr w oryginale nie zaślepionym oczywiście co też ma wpływ na nagrzewanie silnika.

aha ja ma podpięte 2 świece na raz nie 3 żeby nie obciążać zbyt układu, ecu steruje 2 + 1, w zależności od potrzeby.

coś na pewno wspomaga ten układ w dogrzewaniu, ale webasto jest lepsze.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 08, 2010 00:43

piter_s,
w ktorym miejscu te swiece sa?
ja mam z 1997 roku


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » pn mar 08, 2010 09:17

Jeśli są, to na króćcu płynu chłodzącego przy głowicy, ale nie na tym plastikowym gdzie jest czujnik temp., tylko na tym drugim z tyłu silnika.


pzdr
zyggy

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 08, 2010 12:57



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » pn mar 08, 2010 13:05

Na zdjęciu, króciec po prawej stronie, nad kołem zamachowym.


pzdr
zyggy

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pn mar 08, 2010 17:41

A ja mam bo sobie sam załorzyłem zrobiłem własną instalacje i włacznik 3 swiece grzeja mi płyn bardzo szybko

[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 16:44 ]
brynol, raczej tu

P.S.
Jakby ktos chciał to zrobie fotki i napisze jak ja u siebie to zamontowałem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 08, 2010 18:38

Komas,
no ja bym chcial, ta sa zwykle swiece zarowe?
jak mozesz porob fotki i jakies info, zaraz skocze zobaczyc czy to mam u siebie, ale napewno nie bo strasznie dlugo sie rozgrzewa, no chyba ze jakis bezpiecznik spalony

[ Dodano: 08 Mar 2010 18:22 ]
Komas,
zmiana posta ;p
znalazlem te swieczki, byl w tym miejscu z rys, 3 szt tam sa, kabelki ida do kuby innych kabli a potem juz nie wiadomo gdzie :D
tylko jak sprawdzic czy to dziala?
bo u mnie nie dziala napewno, tzn bardzo dlugo sie silnik rozgrzewa.
gdzie sa bezpieczniki, i czy na vagu da sie sprawdzic czy czujnik temp dziala poprawnie?
co jeszcze trzeba sprawdzic?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pn mar 08, 2010 23:53

zdejmij z nich fajki bo jak masz seryjnie montowane to masz pewnie fajki jak na zarowych. NA zimnym silniku po odpaleniu sprawdz miernikiem czy dostaja prąd. Najlepiej wsadz jeden kabelek od miernika w fajke a drugi do minusa w aku. Jak prad dochodzi to swiece do wymiany jak nie to trzeba bedzie szukac dalej


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt mar 09, 2010 00:01

Komas, ponizej zera musza sie wlaczyc?
no sa tam takie fajki, instalacji ori.
po jakim czasie od wlaczenia silnika powinny sie zalaczyc?
po 10 sek?
a co do swiec to sa tam zwykle zarowe czy jakies specjalne do podgrzewania?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » wt mar 09, 2010 00:38

Nie mam pojęcia kiedy się mają włączać i czy komp załączy odrazu 3 albo 1 to chyba zalezy od temperatury. Świece są chyba inne na moich pisalo 300W najlepiej wykręcić i sprawdzić tylko zatkaj palcem otwor zeby plyn ci nie wyciekł albo jak dasz rade to odczytaj na nich oznaczenie bez wykrecania.
Ja sam zakładamłem podgrzewacz i zawsze grzeja mi 3x300W co daje 75A przez co musiałem wymienić alternator na mocniejszy teraz mam wsadzony 120A alternator i daje rade. Poza tym na kazdej swiecy z osobna mam przekaźnik i bezpiecznik 30A + 7,5A bezpiecznik na właczniku w kabinie. A jak to robiła fabryka nie wiem. Pewnie jest na jednym mocnym przekaźniku


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości