[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mam generalnie to samo...... jade jade..... i nagle przy predkosci kolo 120, (po zalozeniu strumienicy jakies 130) przychamowuje i dalej idzie juz opornie bardzo no i generalnie zmula sie....... w warsztacie jak goscia sie pytalem o to czy to nie wtryskiwacze albo zapieczone badziewie w turbo albo przeplywka on powiedzial ze na 90 % zatankowalem kiedys paliwo z jakims syfem i teraz komp wylapuje to przy pewnych obrotach badz po dluzszej jezdzie i odpala tryb awaryjny..... lekarstwem jest wymiana filtra paliwa kiedy bak bedize prawie pusty , nalanie dobrego ON i skasowanie tego bledu..... jeszcze tego nie robilem ale dla mnie to glupota troche bo skoro badaliscie komputer vagiem i wam to nie wyszlo wiec to jego 90% troche przesadzone jest :/ dzis zrobie test z N75 i dam znac..... moze jakos razem przebrniemy przez ten problem bo jak wyprzedzam na trasie tira i nagle sie to odpala to nie jest mile doswiadczenie ..... pozdrawiam....
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
No u mnie po teście nadal to samo, znaczy po ominięciu N75 auto nadal wpada w notlauf, co do paliwa....hmmm no coment zresztą zawsze tankowałem na BP... ale to napewno nie jest wina paliwa, a filtry mam nowe, lałem też już STP do czyszczenia wtrysków i kasowałem nie raz błędy z kompa - i na serio nic to nie dało! teraz zostało mi jedno tylko, albo zapchany wydech (katalizator znaczy sie) ale czy od tego auto może wpaść w notlauf??? albo kolektor ssacy zapchany spalinami z egr'a może powodować takie zachowanie????
Pozdrawiam.
dzisiaj zabralem sie za to N75 poważniej.... wyjolem cale to badziewie przedmuchalem przepsikalem wd40 ..... syfu wylecialo co niemiara.... podpiolem na nowo..... auto odrazu jest bardziej zrywne ..... przywiesz sie przy przyspieszaniu dopiero na 5 biegu i to na ulamek sekundy przy 130 gdzies a pozniej leci dalej bez odpuszczania gazu i wdeptywania go dalej.... jutro pefnie rozbiore i wyczyszcze przeplywke i zobacze czy west gate nie zapieczony a pozniej zajme sie jeszcze czyszczeniem zaworu EGR lub zaslepie go tak jak polecaja niektorzy.... nastepnie wymiana przewodow od N75 bo sa w letko oplakanym stanie i maga puszczac..... pozniej filterek powietrza, paliwka, oleju..... podpiecie pod VAG .... kasownia ewentualnych bledow i powinno byc calkiem ok ....
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Hej Hermes miałeś takie coś że traciłeś moc przy 130km/h a po puszczeniu gazu i wciśnieciu szedł dalej ale wolno? I prędkość max to 160 - 170 z wielkim trudem? Mam tak i nie wiem co to, ale podobno MAF. Jak przeczyścisz przepływke powiedz czy dało jakiś rezultat w porównaniu do stanu po wyczyszczeniu N75.
Tak na marginesie to dlaczego przestał mi z 3 dni temu cykać N75? Zawsze cykał po przekręceniu kluczyka.
Tak na marginesie to dlaczego przestał mi z 3 dni temu cykać N75? Zawsze cykał po przekręceniu kluczyka.
moze to nie N75 Ci cykal tylko jaki lisc wpadl Ci do wentylacji i dmuchawa go majtala tam ..... a tak serio to nie wiem..... a apropo pytania to dokladnie tak mialem jak mowisz..... a wczoraj po przeczyszczeniu N75 WD40 przyspiesza plynnie i tylko na ulamek sekundy przychacza sie przy jakichs 140 ale bez zadnego odpuszczania gazu idzie dalej do 160 udalo mi sie dojsc ale poszedl by szybciej na bank tylko w korek wpadlem ..... dzis zrobie przeplywke i ten EGR zaslepie albo odlacze..... a od czego ten skrot MAF?? coz to??
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Hermes to daj znać jakie wyniki bedą. Napisz po krótce jak czyścileś N75 i jak bedziesz czyscić przepływkę (MAF). Najlepiej by było gdybyś poczyścił i sprawdził swoją furę, a dopiero po tym zaślepił EGR zeby zobaczyć ile daje odcięcie tych syfiastych spalin.
MAF to "Mass Air Flow meter" czyli miernik masy powietrza.
MAF to "Mass Air Flow meter" czyli miernik masy powietrza.
przeplywke mialem czyscic wczoraj ale ze pogoda sie zrobila oblesna a jeszcze wymienialem z kumplem czujnik temperatury wody w jego civicu to czasu nie starczylo, szczegolnie ze nie moge jechac na cieply parking do centrum handlowego tylko musze to pod blokiem zrobic bo planuje ta przeplywke na noc zostawic w pojemniku ze spirytusem albo czyms takim po wczesniejszym wyczyszczeniu jej recznie a na noc samochodu nie bede zostawial na takim parkingu no i pozatym nie chce mi sie wracac do domu busem .... dzisiaj i jutro mam szkole a pozatym snieg pada ..... jaka pogoda by nie byla zrobie to w pon....... a apropo N75 to psikalem wd40 w kazdy z 3 wtykow po kolei a pozniej dmuchalem mocno zeby nie zostalo tam zbyt duzo tego plynu no i w czasie dmuchania wylatywala czarna sadza z tego..... powtorzylem kilka razy do momentu az bedzie calkiem czysto i problem zniknal..... a apropo EGR zrobie tak jak mowisz ..... jak zrobie i MAF i EGR w tym samym czasie to jak bedzie poprawa to nie wiadomo bedzie dzieki czemu ..... napisze w pon co i jak....
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Hermes Jak tam wyniki czyszczenia?
Ja zacząłem też czyścić i sprawdzać N75, najpierw rezystancje miedzy stykami ma być podobno od 25 do 48 ohm, pozniej napiecie na wtyczce sterującej 12V. Nastepnie sprawdzałem szczelność, dmuchnąłem w rurkę tą co jest sama, i powinno iść powietrze do tej rurki pod kątem ( do waste gate). Następnie dmuchnąłem w tą rurke na dole do której dochodzi powietrze za MAFem, nie powinno iść, a szło. Czyli zawór puszcza. Po podaniu napięcia powinno być odwrotnie ( przez pierwszy nie puszcza przez drugi puszcza). Naszczęście mam pod bokiem polówke 1,4Tdi i tam jest taki sam N75, tego sprawdziłem i był szczelny.
Test, rundka nie zauważyłem zmiany.
Przyszła kolej na MAF. Wypiąłem żeby sprawdzić czy może nie bedzie róznicy. Mół cholerny jakby mu wszystkie litrki pospadały poza D (GT TDI). No to dałem go do zmywarki. Po zamontowaniu i przetestowaniu jest bez zmian. Na 4 biegu przy 110-120 dławi sie ale idzie dalej. Na 5 to łapie to przy 120-130, no i vmax 160:(
A może jest tak, że komp pamieta błąd i jeżeli nie został wykasowany to nie puszcza motorka na pełną moc?? U mnie nie były kasowane, nie podpinałem pod vag.
Ja zacząłem też czyścić i sprawdzać N75, najpierw rezystancje miedzy stykami ma być podobno od 25 do 48 ohm, pozniej napiecie na wtyczce sterującej 12V. Nastepnie sprawdzałem szczelność, dmuchnąłem w rurkę tą co jest sama, i powinno iść powietrze do tej rurki pod kątem ( do waste gate). Następnie dmuchnąłem w tą rurke na dole do której dochodzi powietrze za MAFem, nie powinno iść, a szło. Czyli zawór puszcza. Po podaniu napięcia powinno być odwrotnie ( przez pierwszy nie puszcza przez drugi puszcza). Naszczęście mam pod bokiem polówke 1,4Tdi i tam jest taki sam N75, tego sprawdziłem i był szczelny.
Test, rundka nie zauważyłem zmiany.
Przyszła kolej na MAF. Wypiąłem żeby sprawdzić czy może nie bedzie róznicy. Mół cholerny jakby mu wszystkie litrki pospadały poza D (GT TDI). No to dałem go do zmywarki. Po zamontowaniu i przetestowaniu jest bez zmian. Na 4 biegu przy 110-120 dławi sie ale idzie dalej. Na 5 to łapie to przy 120-130, no i vmax 160:(
A może jest tak, że komp pamieta błąd i jeżeli nie został wykasowany to nie puszcza motorka na pełną moc?? U mnie nie były kasowane, nie podpinałem pod vag.
dobre pytanie, jak tam z czyszczeniem?? u mnie w wawie tak paskudna pogoda ze ni cholery ostatnio nie moglem sie za to zabrac..... bo albo snieg pada albo deszcz albo ciemno jak w dupie..... ale jutro juz nie ma bata..... biore to badziewie i wykrecam.... albo jeszcze dzisiaj.... bo nie pada a kumpel latarka poswieci a czy sprawdzaliscie kierownice turbawki?? i jeszcze takie pytanie..... czy swiszczy wam turbo wyraznie?? bo mi ni cholery nie swiszczy..... dzialac dziala bo czuje jakie ma odejscie w okolicach 1700 obrotow ale nie swiszczy i martwi mnie to
a apropo kasowania bledow to raczej ze trzeba pokasowac..... po wyczyszczeniu N75 albo MAF'a zobaczysz roznice w mocy i moze wiecej obrotow Ci pociagnie ale nie sadze zeby szedl tak jak po kasowaniu bledow.... nawet jesli wszystko bedzie juz ok
a apropo kasowania bledow to raczej ze trzeba pokasowac..... po wyczyszczeniu N75 albo MAF'a zobaczysz roznice w mocy i moze wiecej obrotow Ci pociagnie ale nie sadze zeby szedl tak jak po kasowaniu bledow.... nawet jesli wszystko bedzie juz ok
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
U mnie też nie swiszczy, chyba żę włącze radio to wtedy w głośnikach słysze jak turbo chodzi. Dziwne ale prawdziwe musze sprawdzić instalacje radia.
A jesli chodzi o to kiedy daje kopa to musze poowiedzieć że u mnie daje dopiero przy 2000rpm moze 1900, ale na pewno nie 1700. Moze mam coś zryte.
Jeśli chodzi o kierownice trubo to takowych nie mam bo to 1z i turbo gt15.
A jesli chodzi o to kiedy daje kopa to musze poowiedzieć że u mnie daje dopiero przy 2000rpm moze 1900, ale na pewno nie 1700. Moze mam coś zryte.
Jeśli chodzi o kierownice trubo to takowych nie mam bo to 1z i turbo gt15.
ja po prawdzie to nie patrzylem jakie mam turbo ale tez mam silnik 1Z..... a wszystkie silniki 1Z maja takie turbo?? bo jesli nie ma kierownic no to czym do cholery stetuje zawor westgate w N75?? przeciez on wlazi do tej gruszki i za pomoca cisnienia porusza to ustrojstwo.... nawet na tym forum jest fotka tego.... czy moze cos zle doczytalem i to nie jest kierownica tylko inaczej sie to nazywa??
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Cześć Hermes
Jeśli masz 1z to masz turbo GT15 czyli z zaworem waste gate. Kierownice mają turbo VNT15. Są nazywane ze zmienną geometrią, bo mają kierownice( łopatki) które obracają się aby dostosować ciśnienie z turbo. Przy wyzszych obrotach łopatki ustawiają się tak aby stawiać mniejszy opór, jeżeli potrzeba to obracają sie inaczej. Tym steruje zawór na turbo,( chyba to zwą gruszką) a ta gruszka jest sterowana przez N75. W GT15 jest waste gate czyli bramka dla niepotrzebnego ciągu, N75 steruje waste gatem a ten ablo kieruje więcej spalin napedzających do turbo albo spowrotem w wydech. ( chyba jest tak ze jak sie otwiera to leci w gwizdek a jak zamyka to idzie na turbo).
Jeśli masz 1z to masz turbo GT15 czyli z zaworem waste gate. Kierownice mają turbo VNT15. Są nazywane ze zmienną geometrią, bo mają kierownice( łopatki) które obracają się aby dostosować ciśnienie z turbo. Przy wyzszych obrotach łopatki ustawiają się tak aby stawiać mniejszy opór, jeżeli potrzeba to obracają sie inaczej. Tym steruje zawór na turbo,( chyba to zwą gruszką) a ta gruszka jest sterowana przez N75. W GT15 jest waste gate czyli bramka dla niepotrzebnego ciągu, N75 steruje waste gatem a ten ablo kieruje więcej spalin napedzających do turbo albo spowrotem w wydech. ( chyba jest tak ze jak sie otwiera to leci w gwizdek a jak zamyka to idzie na turbo).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości