Strona 3 z 3

: ndz paź 08, 2006 13:47
autor: malygolf
uysy pisze:Standardy diagnostyczne to dłuuuga i skomplikowana historia...
Co do ALH i typów ECU - teoretycznie do '00 są sterowniki nieprogramowalne z zewnątrz, ale to teoria bo w praktyce spotyka się '99 Na EDC15VM+ które robi się po diagnozie...
Uysy jakim programem sprawdzic ze wlasnie mapy sa do podmiany Czy V.A.G. to pokaze? Mialem u kumpla pod V.A.G.iem i mowil ze wszystko ok :foch: [hmm...nie pytalem o mapy]

[ Dodano: 08 Paź 2006 13:50 ]
granite pisze:Też miałem podobny problem[.....]
Cos mi sie zdaje ze mech jeszcze Ci poprawil ECU... Mozesz sie go zapytac? Mysle ze to bedzie przydatne info dla nas wszystkich pozdroofka

: ndz paź 08, 2006 14:11
autor: uysy
Uysy jakim programem sprawdzic ze wlasnie mapy sa do podmiany Czy V.A.G. to pokaze?
W sensie czy sterownik jest programowalny z zewnątrz czy, że sterownik z błędem w sofcie?
Jeśli to pierwsze - to proste - zgłasza się jako ....018x - nieprogramowalny, ....012x - programowalny. Co do błedu w sofcie - trzeba spojrzeć na dawkę startową w messwertblokach

: ndz paź 08, 2006 14:17
autor: granite
malygolf pisze:Cos mi sie zdaje ze mech jeszcze Ci poprawil ECU... Mozesz sie go zapytac? Mysle ze to bedzie przydatne info dla nas wszystkich pozdroofka
Nie mam pojęcia co to jest to ECU, ale chętnie się zapytam mechanika... :grin:

: ndz paź 08, 2006 14:29
autor: uysy
granite pisze: Nie mam pojęcia co to jest to ECU, ale chętnie się zapytam mechanika... :grin:
W Twoim przypadku był to najwidoczniej sporo za wcześnie ustawiony początek tłoczenia. (powoduje inentyczne objawy) Prawidłowa wymiana rozrządu wyeliminowała problem. :grin:

: ndz paź 08, 2006 14:44
autor: granite
uysy pisze:
granite pisze: Nie mam pojęcia co to jest to ECU, ale chętnie się zapytam mechanika... :grin:
W Twoim przypadku był to najwidoczniej sporo za wcześnie ustawiony początek tłoczenia. (powoduje inentyczne objawy) Prawidłowa wymiana rozrządu wyeliminowała problem. :grin:
Wielkie dzięki za wyjaśnienie sytuacji :grin:

: ndz paź 08, 2006 17:46
autor: malygolf
uysy pisze:
Uysy jakim programem sprawdzic ze wlasnie mapy sa do podmiany Czy V.A.G. to pokaze?
W sensie czy sterownik jest programowalny z zewnątrz czy, że sterownik z błędem w sofcie?
Jeśli to pierwsze - to proste - zgłasza się jako ....018x - nieprogramowalny, ....012x - programowalny. Co do błedu w sofcie - trzeba spojrzeć na dawkę startową w messwertblokach

Calkowicie sie zakrecilem Jestem laikiem w tym temacie Chodzi mi czy VAG pokaze czy soft jest do wymiany jesli tak to gdzie "Co do błedu w sofcie - trzeba spojrzeć na dawkę startową" - czyli? jaka musi byc? Na jakie i gdzie dane w VAGU patrzec?
pozdr i dzieki za info

: ndz paź 08, 2006 21:15
autor: jodel
Panowie pytanie również laika - któego VAG-a używacie? Który jest może nie najlepszy a intuicyjny i dobrze działający? Mam dostęp do interfejsu natomiast nie mam oprogramowania? To może sam coś bym sobie zdiagnozował - choć pewnie jakiekolwiek wyniki trzeba umieć zinterpretować prawidłowo.

: pn paź 09, 2006 21:18
autor: QBAelectric
...dzis dokładnie przepisalem wszystie parametry z wszystkich bloków....proszę Was o sprawdzenie czy coś jest nie tak....jak temp. wskaźnika pokazywała 90C to w programie było dopiero niecałe 80C..dopiero po dość długiej pracy na wolnych temp. na kompie wzrosła do 90C.....pracowałem na VW Tool...nie wiem czy ta dawka początkowa jest prawidłowa....ok. 22-24mg/h



kiedy działają te grzałki podgrzewające chłodziwo ??.....

[ Dodano: Czw Paź 12, 2006 06:41 ]
nikt nic nie podpowie?....wydaje mi sie ze soft bede miał ok....i teraz nie wiem czy czepiac sie aku czy rozrusznika na poczatek....

[ Dodano: Pon Paź 16, 2006 12:34 ]
..no niech luknie w moje pomiary...tyle sie namęczyłem w przepisywaniu :crazy: ...interesuje mnie czy dawka poczatkowa przy rozgrzanym motorze jest dobra czy wymaga korekty...

: wt lis 25, 2008 21:00
autor: wtct
Witam mam ten sam problem Bora AHF ciężko zapala na ciepłym silniku po podłączeniu uciętego kabla niebiesko-brązowego z czujnika temp.

Wszyscy piszą, że można zmienić mape podawania paliwa, natomiast mnie interesuje co tak naprawde mechanicznego trzeba zmienić.

Oczywiście wywnioskowałem, z tego tematu, że musze sprawdzić rozrząd bo mogł przeskoczyć na pompie wtryskowej. Ale co w przypadku jeżeli rożrzad jest dobry - bo pewnie go juz ktos sprawdzał skoro wolał uciąć kabel czujnika temp. ?

Co będzie trzeba wymienić/ jakie koszty?

Pozdrawiam i dziekuję za pomoc
Wojciech