MILEGO CZYTANIA
No to po kolei.
z tego co wiem to wirnik musi mieć delikatny luz, który w czasie pracy "wypełniany" jest olejem
Owszem turbina ma dopuszczalne luzy. Jezeli jestes w stanie zmiezyc luzy to napisz PW to Ci wytlumacze jak to zrobic (badz zadzwon)
ale żeby olej aż tak wypływał gdy się wirnikiem rusza??:
nie powinien sie tak olej wylewac.Moze to byc spowodowane zuzyciem pierscienia uszczelniajacego badz niedroznego odplywu oleju z turbiny. Gdzu splyw nie bedzie drozny to turbina wywala z kazdej strony olej.
Zauważyłem też, że przednia krawędź jednej łopatki nie jest idealnie gładka; z tego co wiem przy wirnikach znaczenie maja najmniejsze nierówności/uszkodzenia.
Owszem kazda nierownosc lopatki kola kompresora badz walu turbiny (szczegolnie w turbinach od osobowek) moze wplynac bardzo zle na prace turbiny. Jezeli jest to bardzo delikatne uszkodzenie to nie przejmowalbym sie bardzo tym ale caly uklad wirujacy juz powoli sie rozwaza a co za tym idzie powstaja drgania harmoniczne po czym wygniata lozyska slizgowe a nastepnie albo zaciera turbine albo urywa walek.
I zastanawiam się czy nie można zrobić swobodnego wyprowadzenia odmy, tak żeby nie "brudził" dolotu.
Jezeli masz mozliwosc to zrob swobode wyprowadzenie odmy. To w niczym nie przeszkadza a w recz pomaga. NIe dosc ze bedziesz mial nie zaolejony dolot do turbo to w dodatku nie spali tego oleju ktory turbina w przypadku brudnego filtra zassie.
Jeżeli okazałoby się że tej turbiny nie trzeba regenerować to "kamień z serca", bo 800+zł na drodze nie leży...
Co do tego czy trzeba ja regenerowac to nie jestem w stanie Ci okreslic po obejzeniu zdjec. Musialbys oddac turbine do sprawdzenia na stanowisku diagnostycznym po czym wyszloby czy to turbina leje czy nie. Jezeli masz w poblizu firme ktora posiada takowe stanowisko to daj ja do sprawdzenia (z regoly koszt nie przekracza 150 {+VAT dla tego kto potrzebuje}) i wtedy bedziesz pewien na 100%. Ja rozumiem ze regeneracja to koszt okolo 650zl +VAT (chyba ze bez VAT jak kto woli) no ale jezeli mialbys kupic droga za 600zl i kupis drugi (ze tak powiem) szmelc to raczej troche glupie.
Wybor nalezy tylko i wylacznie do Ciebie. Napisalem to co zauwazylem na fotkach i wiadomosci ktore Ci sie powinny teraz przydac. Jezeli chcesz urwac jakas czesc z naprawy (chociaz mam nadzieje ze Ciebie tak nie poniesie jak niektorych zeby zamemu naprawic turbine) to kup zestaw naprawczy ( tylko ORYGINALNY) to zobaczysz ile taki zestaw kosztuje w porownaniu do regeneracji i zrobisz sobie wszystko sam.
Jezeli pomoglem Ci w tym temacie to spoko. Jezeli masz jeszcze jakies pytania to pisz ( najlepiej na PW tak jak dzis z linkiem do tematu) a napewno z checia napisze co mysle i w miare mozliwosci pomoge.
Pozdrawiam marcinoGTI (marcin)