Szarpie jak zimny, szarpie jak ciepły 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr wrz 20, 2006 13:46

k3b, w twoim przypadku nie ma zastosowania to co opisywali wczesniej koledzy, bo ty masz "starego" diesla ze zwykłą pompą sterowaną czysto mechanicznie.
A co może być ??? Pytaj kolegów dieslowców.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

k3b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw maja 11, 2006 01:06
Lokalizacja: Zamość

Post autor: k3b » śr wrz 20, 2006 14:35

Pytałem ale nikt mi tu nic nie poradził w moim przypadku trzeba bedzie coś samemu kombinować.Bo stare przysłowie sie sprawdza czasami "liczysz na kogoś?Licz lepiej na siebie".



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr wrz 20, 2006 14:41

k3b, załóz nowy temat i opisz co dokładnie sie dzieje z twoim autkiem , ten temat jest za duży i poprostu twoje pytanie sie tu zgubiło w gąszczu odpowiedzi.
OPisz dokładnie co sie dzieje, kiedy wystepuje , w jakich warunkach , na ciepłym czy na zimnym silniku itd , dobrze sprecyzuj wszystko
Pozdrowionka .

P.S. Nie podpowiem Ci bo nie siedze mocno w dieslach


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » śr wrz 20, 2006 15:32

A wiec panowie dziś przeprowadziłem mały test jaki polecił mi nasz kolega Adamm. A jaki to test przeprowadził mechanik u niego w aucie.
Potwierdziło się znów że to jest wina nastawnika.
Test polegał na wypięciu kostki od prędkościomierza zamocowanej na skrzyni biegów (nie wiem co ma do siebie nastawnik i prędkościomierz), ale poprostu został odpięty.
Co się okazało. Auto nawet raz nie szarpneło tak jak miało to miejsce wcześniej, zato normalnie powoli ciągło od samego spodu (no np. na 3-cim biegu jak V-obrotowa spadła poniżej 1000 obr/min, ale to już jest normalne szarpanie) na 4-tym biegu też normalnie powli się rozpedzało nawet od 1200 obr/min, a i jakieś bardziej zrywne się wydawało (szybciej reagowało na pedał gazu w dolnym zakresie obrotów).



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr wrz 20, 2006 16:58

no wlasnie calkiem zapomnialem o tym sposobie sprawdzenia nastawnika :) dopiero dzis jak ze Skubixem rozmawialme mi sie przypomnialo :D w piatek bedzie czyszczonko :D

[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 2:23 pm ]
Pochwale sie ze operacja czyszczenia nastawnika u Skubixa zakonczyla sie sukcesem :D
Pozniej Skubix ma dolaczyc zrzuty z ekranu pomiarow przed i po

i musze stwierdzic ze dawka w bloku 013 jest tez uzalezniona od nastawnika a nie tylko od stanu wtryskow.
przed czysczeniem warosci byly ok -3.5 czyli sporo ponad norme po czyszczeniu sa w okolicach -0.20


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

I po kłopocie !!! Ale kto miał racje???

Post autor: skubix » pt wrz 22, 2006 15:47

BruceLee30 pisze:
Razal pisze: Na początek sprawdź wtrsyski (szczególnie ten sterujący z kabelkiem) - ZANIM ZACZNIESZ GRZEBAĆ W NASTAWNIKU !!

Mi też kazali ---->> 'fachowcy' czyścić nastawnik :hmm: I dobrze, że poczytałem forum bo by mnie skasowali za czyszczenie, anic by się nie zmieniło :hmm:

U mnie problem był podobny - auto też szarpało - polecam taką metodę spraawdzenia wtrysku sterującego przy której Ty będziesz stukał we wtrys sterujący jakimś śrubokrętem, a ktoś Ci przytrzyma obroty w zakresie 2,5 - 3 tys obr. Jak zacznie szarpać motorkiem w momęcie stukania to polecam wymienić wtrysk sterujący i powinno być OK . Ja tak zrobiłem - kupiłem wtryska używanego za 50zł ze sprawnego TDI i śmigam - zapomniałem o problemie - pali super i wszystko OK !! Polecam też sprawdzić połączenie tego kabelka - nie ma przetarć, kostke oczyścić itp.. A świeczki teraz się nawet nie załączają w TDI więc świeczki możesz sobie podarować

tak jest!
I oto odpowiedz jest jedna. Kto obstawiał nastawnik ten trafił :bigok: . Niestety zaufanie i doświadczenie (Na myśli mam dziadka magika i podpowiedzi kolegi Adamma, który miał to samo u siebie) się sprawdziło tym razem. Auto chodzi (jeździ ma się rozumieć) jak żyleta i równiej pracuje na wolnych obrotach . I nie była to wina WTRYSKÓW!!! [-X na dowód czego zamieszczam (dla wtajemniczonych mniej lub więcej) do wglądu zrzuty z ekranu z pomiarów na Vag-u z dnia:
14-9-06 (przed czyszczeniem nastawnika)

w celu powiększenia proszę kliknąć na zdjęciu
Obrazek i

22-9-06 (po czyszczeniu) i ustawienu dawki wtrysku.

w celu powiększenia proszę kliknąć na zdjęciu
Obrazek
Chyba też nikomu nietrzeba tłumaczyć że pod białą ramką są podane normy lub uwarunkowania (jak np. temperatura silnika) w którch powinien się mieścić silnik podczas pomiarów by można było powiedzieć, że jest ok.

Prągne wszystkim Forumowiczom podziękować za pomoc, zainteresowanie tematem i wszelkigo rodzaju wskazówki, mniej lub bardziej przydatne. Podziękowania dla Adamma, który wyczyścił to dziwne urządzonko, które w/g literatury zaleca się wymienić na nowe.

Pozdrawiam :pub:


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob wrz 23, 2006 11:10

mysle ze ten rozwiazany temat pozoli naswietlic pare spraw i objawow w naszych autkach :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

foma94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 19, 2017 10:31

Szarpie jak zimny, szarpie jak ciepły 1Z

Post autor: foma94 » czw paź 19, 2017 11:00

Cześć raz jeszcze wszystkim, odgrzewam kotleta!

Z mojej strony objawy są podobne do tych opisanych powyżej. Pacjent co prawda vw passat B4 ale również z silnikiem 1z.

Krótki opis jak sprawa wygląda u mnie: Oprócz tego że auto poszarpuje poniżej 1500 obr (a na dany moment już przy 1500) wzrosło również spalanie. Nie znacząco, bo o póólitra, ale z dnia na dzien. Zawsze tankowałem 17 litrów co mi starczało plus minus na 340 km a po paru dniach podczas kolejnego tankowania na 17tu litrach zrobiłem już tylko ok. 280 km. Przy czym kiedy wskaźnik spadł na rezerwę stwierdziłem że to pewie chwilowa zwiecha liczydła ale wjeżdżając pod górkę auto zatelepało jakby miało zgasnać. Zajechałem na stacje dolałem 3 litry i spokojnie pojechałem do domu. Wymieniłem więc filtr paliwa bo pomyślałem że może to z jego winy telepie mi autem ale bez zmian.

Po podłączeniu vaga wyskoczył błąd jednostki sterującej 65535 i kilka błędów ABS. Po skasowaniu i rundce nic nie wyświetliło się ponownie. W grupie 013 zaś w 1 polu (cylinder 4) dawka paliwa odbiega od normy, ma dokładnie 2.98. Po sprawdzeniu wtrysków u pompiarza (test przelewowy) stwierdził że nie są nowe ale i w nie najgorszym stanie. Tłumaczę sobie to tak że coś dzieje się w 4 cylindrze, występuje opóźniony obrót wału więc komputer zwiększył dawkę paliwa na tym cylindrze (stąd większe spalanie, plus możliwy błąd modułu sterującego). Ale nadal nie wiem co może być przyczyną. Pompiarz twierdzi że nastawnik pompy, ale jeżeli nastawnik to spalanie nie powinno wzrastać, a wzrosło... Jakieś sugestie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości