Strona 3 z 3

: wt lip 29, 2008 06:01
autor: vw_vandal
Adamm, Mam 3 TD i w żadnym nie ma powietrza w przewodach :) Ty masz silnik TDI bez pomowtrysków czyli bardzo podobny do TD :chytry: i mozemy je porównywać :) zasada jest ta sama pompa, wtryski, ropa :) MOim zdaniem nie powino być pecherzyków powietrza w układzie paliwowym. Ja miałem zawiozłem do regeneracji i już nie mam :bigok:

: wt lip 29, 2008 08:03
autor: Adamm
oldstaszek, cos mi sie wydaje ze nie do konca masz racje, powtarzam po raz kolejny

mam ze 3 pompy wtryskowe i wszystkie u mnie siedzialy i zawsze pojawiaja sie pecherzyki, wtryski tez mam nowkie (tzn juz nie ale byly)

: wt lip 29, 2008 10:26
autor: oldstaszek
Zastanówmy się:gdzie może dochodzić powietrze ...
Wymieniony filtr,przewody paliwowe a nawet robiono przekładki z auta do auta.
Jedno autko ma zero powietrza i z niego przełożono - jest.Więc gdzie?
Nie ma znaczenia czy to będzie stary D , TD czy nowszy TDI - pompa JEST(mowa o boschu).
Są to odmiany pompy VE.
Pompa przetłaczająca jest osadzona na wałku jaki napędzany jest paskiem rozrządu a więc wychodzi poza pompę.Wałek ten pracuje w panewkach(tulejka/tulejki) i z przodu jest uszczelniacz.Wałek się zużywa,tulejki również - powstaje luz.Pompa pracuje cały czas podciśnieniowo i przy luzie opisanym wcześniej zasysa tą szczeliną powietrze.Były filtry paliwa tylko pod przewody paliwowe bez nadmiaru - tam tego nie zobaczysz(powietrza)gdyż pchane jest wprost do zbiornika nadmiarem.
Rozbierałem dziesiątki różnego rodzaju pomp wtryskowych.VE - to jej cecha charakterystyczna.Oczywiście nic się specjalnego nie dzieje gdyż te pompy cały czas samoczynnie się odpowietrzają - tyle że spada ciśnienie przetłaczania(powietrze ma niższą lepkość i gęstość).
Nie mam rysunków tych pomp - to by najlepiej wyjaśniło temat.
Jeżeli kogoś interesują szczegóły - pytania. :pub:

[ Dodano: 29 Lip 2008 10:29 ]
Uzupełnienie:to zjawisko nie dotyczy PD i CR.

: wt lip 29, 2008 13:44
autor: Adamm
o taki rys chodzi ?


Obrazek

: wt lip 29, 2008 14:04
autor: oldstaszek
Skąd powietrze..Do rysunku wyżej - Adamma
Od strony uszczelniacza(3) wzdłuż wałka(12) pompa(7) zasysa powietrze - przy luzach wynikających z zużycia tak wałka(12) jak i panewek(nie ma na rys).Wypycha ,odpowietrzając jednocześnie pompę przez łącznik(136) . :pub:

: wt lip 29, 2008 14:31
autor: vw_vandal
Czyli jak sa pecherzyki powietrza to pompa pomału kaputa, tak??

: wt lip 29, 2008 14:34
autor: oldstaszek
Jest to jeden z sygnałów że trzeba mieć na uwadze.
Są również i inne - zależnie od rodzaju zużycia. :pub:

: śr lip 30, 2008 17:47
autor: trefil
A jak wygląda sprawa z bąblami w pompowtryskach, wymieniłem filtr i wężyki. Filtr paliwa bez podgrzewacza a bąble nadal lecą i rano trochę trzeba pokręcić

: ndz sie 03, 2008 06:02
autor: waldimax
vw_vandal pisze:bizak, o to się rozchodzi że plastik też jest nowy. Jak zrobię na krótko doprowadzenie paliwa (powrót dalej jest podłonczony do filtra) to nie bombluje, a jak podłoncze do filtra to bombluje. I ztej pompy jak sie da gazu leci ropa umnie też jest ta gumka ale jak dam po garach nic nie leci.

Przerabiałem ten temat i to był zaworek, wymieniłem na nowy ale zamiennik i nadal to samo a jak wsadziłem orginał problem znikł. Wymień ten zaworek ale na orginalny kupiony w serwisie vw i dodatkowo opaski zaciskowe, sprawdź czy wężyki są całe .