Próbował ktoś zaaplikować turbo VNT do zwykłego TD?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » pn wrz 04, 2006 17:43

Poszukam czujnika na wysze cisnienie, za kilka dni może będe go miał. Jakie max cisnienie doładowania chcesz mieć?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn wrz 04, 2006 21:58

Generalnie zakładam że nie przekroczę 2 bar więc czujnik do tej wartości w zupełności wystarczy. N75 będę miał, elektronike przemyślę w weekend. Silnik i tak jescze leży na stole - dostał nowe panewki, pierścienie i uszczelniacze wału...
Obrazek
Cały czas mam nadzieję że przy dużej dawce osiągnę taki kolor gazów wydechowych...
Obrazek



Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » pn wrz 04, 2006 22:01

oby tylko taki kolor ale nie taką ilość :D



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt wrz 05, 2006 08:24

dziomal, a masz moze dojście do takich czujników?

http://www.fifth-r.com/cssoh1/pressure/npc-410.pdf


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt wrz 05, 2006 10:21

ventil, jakich wtryskiwaczy uzyjesz?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt wrz 05, 2006 11:18

ventil pisze:elektronike przemyślę w weekend
Nie ma sensu pakowac sie w uklady analogowe z ktorymi nic potem nie da sie zrobic. Zapnij jakiegos kontrolera, np. AT MEGA 8535 albo podobny. Czujnik cisnienia na we. przetwornika A/D, mozna pobrac takze inne sygnaly (pedal gazu, temp. powietrza itd...) i zrobic mapy sterowania. Koszt wyjdzie nizszy (kontroler 7zl.) a mozliwosci praktycznie bez ograniczen. Dodatkowo mozesz zapiac jakis podswietlany ekranik LCD, bedzie ci wyswietlal biezace parametry - cisnienie doladowania i inne.

[ Dodano: 05 Wrz 2006 11:20 ]
Czujnikow poszukaj w TME ( www.tme.pl )

[ Dodano: 05 Wrz 2006 11:24 ]
Np.:
http://www.tme.pl/arts2/pl/a29/mpx12dp.html



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt wrz 05, 2006 12:24

zaraz sie okaze, ze najlepiej kupic tdi ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » wt wrz 05, 2006 14:15

:rotfl: :D



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt wrz 05, 2006 17:54

zaprzal, na początek uzyje tych od AFN'a i jeśli juz wszystko będzie chodzic jak należy to wtedy moze od ASV albo hybrydy os Aligatora z oddziału Master's w Katowicach.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt wrz 05, 2006 18:06

ventil, bedzie go przerabial na mechaniczna pompe?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt wrz 05, 2006 21:41

dziechu, może i masz racje by zapodać sterownik cyfrowy ale jest kilka powodów by było to w miarę proste rozwiazanie - gdybym chciał skomplikowanej elektroniki to po prostu przełożył bym wszystko z tdi'ka. Sterownik o którym wcześniej tu pisaliśmy jest na tyle prosty i łatwy do zastosowania że chyba to będzie najodpowiedniejsze rozwiazanie. I nie chodzi już tu o kase ale o czas w którym ja mogę zrobic to wszystko a robię to naprawdę z doskoku. I tak mam kilka problemów które będą wymagały duzo czasu do rozwiązania, chćby kolektor wydechowy i jego połączenie z garrettem GT2052 - duża turbina nie za bardzo chce sie zmieścić między silnikiem a ścianą.
zaprzal - byc moze będę musiał zapodać pompe od TD ale na razie w planach jest od TDI - generalnie różni sie ona tym że zamiast wajchy z linka która "porusza wnętrznościami" jest cewka - też mozna ją wysterować podobnie jak opisywane było sterowanie łopatek w turbo. Zamiats czujnika cisnienia sterował będzie potencjometr na pedale gazu - mam takie pedały od TDI'ka z tym potencjometrem.
Trochim, mam prośbe, jeśli czytasz ten temat to wklej zdjęcie kolektora wydechowego od tego tdi którego masz - ja mam od passata i mi wogóle nie pasuje.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt wrz 05, 2006 22:04

ten mój też jest od paska b4.

końcówka do turbiny jest trójkatna (wierzchołkiem w kierunku bloku) i skierowana do dołu.

niestety nie zawsze mam dostęp do aparatu.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » wt wrz 05, 2006 22:07

ventil taki jest kolektor w 1Z z Golfa III

Obrazek

Czyli dokładnie tak jak napisał Trochim...
Ostatnio zmieniony wt wrz 05, 2006 22:09 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt wrz 05, 2006 22:08

Trochim - tylko Ty masz silnik od b4 gdzie jest omieszczeony poprzecznie a ja od b5 gdzie jest wzdłużnie i kolektor ma wyjście niesymetrycznie po środku i nie w dół ale pod takim kątem że do niczego mi sie nie nada.

[ Dodano: 05 Wrz 2006 22:11 ]
euglen - dzięki za zdjęcie - taki właśnie mi jest potrzebny i będę musiał gdzieś poszukać. Trzeba będzie looknąc na allegro, ktoś może odsprzeda od silnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości