Strona 3 z 4

: pn wrz 04, 2006 22:20
autor: bizak
bez ok 12 a na jalowym ok 14

: pn wrz 04, 2006 23:27
autor: dziechu
bizak pisze:bez ok 12 a na jalowym ok 14
Nieprawda, w tym przypadku nie chodzi o zwykle obciazenie jak swiatla itp. ale obciazenie rozrusznikiem, czyli kilkaset amper. napiecie przy bardzo dobrym akumulatorze spadnie znacznie ponizej 10V (najczesciej ok. 8V).

: wt wrz 05, 2006 10:39
autor: coliniak
dziechu pisze: Nieprawda, w tym przypadku nie chodzi o zwykle obciazenie jak swiatla itp. ale obciazenie rozrusznikiem, czyli kilkaset amper. napiecie przy bardzo dobrym akumulatorze spadnie znacznie ponizej 10V (najczesciej ok. 8V).
tez mi sie tak wydaje ze jak obciazy sie go pradem ok 500A to napiecie moze spasc do ok 9V. Kurna jak to bedzie padniety aku to sie chyba w tylek ugryze :kac:

jaki aku ile AH powinienem miec w moim aucie?

: wt wrz 05, 2006 11:01
autor: dziechu
Dobry aku, okolo 63 Ah ale duzym pradzie rozruchu - powyzej 500A.

: wt wrz 05, 2006 14:21
autor: bizak
dziechu pisze:
bizak pisze:bez ok 12 a na jalowym ok 14
Nieprawda, w tym przypadku nie chodzi o zwykle obciazenie jak swiatla itp. ale obciazenie rozrusznikiem, czyli kilkaset amper. napiecie przy bardzo dobrym akumulatorze spadnie znacznie ponizej 10V (najczesciej ok. 8V).
przeczytaj dokladnie co napisalem... bez obciazenia 12V a na jalowym 14 V, nie napisalem podczas rozruchu ;)

: wt wrz 05, 2006 15:01
autor: dziechu
Tak, ok napisales :) Natomiast w tym przypadku wazne jest jakie jest napiecie przy rozruchu.

: wt wrz 05, 2006 15:05
autor: bizak
dziechu pisze:Tak, ok napisales :) Natomiast w tym przypadku wazne jest jakie jest napiecie przy rozruchu.
dokldanie masz racje poprostu nie doczytalem o co kolega pytal ;)

moj blad

: wt wrz 05, 2006 22:56
autor: coliniak
Aku podladowalem i nie wydaje mi sie aby to byl ten problem - juz kilka aut mialem i wiem jak aku zdycha i zaczyna slabo krecic :grrr: . Instalacje od radia uporzadkowalem - wszystko dziala prawie tak jak powinno. Prawie bo caly czas jest ten efekt - wlaczam zaplan jest jeszcze ok, ale jak przekrecam w celu uruchomienia silnika to pupa zegar zaraz robi sie na 12:00 i dalej przy jexdzie juz sobie liczy czas dobrze. Najbardziej mnie wkurza to, ze nie liczy kilometrow, TRIP jest caly czas na 0.0 i nie wskazuje predkosciomierz. Juz sam nie wiem jak dalej temat popchnac :kac:

: śr wrz 06, 2006 02:10
autor: leo...
coliniak pisze:dokladnie tak bizak jak otwieram auto i trzymam kluczyk w pozycji na otwieranie to moge nawet cala szybe otworzyc kluczykiem - skoro h\jest to normalne to ok.

sprawdzilem bezpieczniki i sa ok zegar mam przy wylaczonym kluczyku.... kurna teraz zupelnienie wiemczego szukac

aha ... wyciagalem radio bo mi slabo odbieralo problem z antena i przy okazji widzialem ze juz ktos tam grzebal moze ktorys z przewodow w momencie odpalania robi reset tych wskazan? moze to cos Wam podpowie ale czy radio (gamma costam) powinno miec jakies podswietlenia jak pracuje bo moje nie ma :chytry:

pozdro
wymień AQ i nie szukaj dziury w calym ... akumulator nadaje się do kosza

: śr wrz 06, 2006 10:43
autor: dziechu
Coliniak - piszesz od poczatku niezbyt jasno a to podstawa.
To znaczy ze podczas jazdy nie liczy kilometrow??? Predkosciomierz nie dziala podczas jazdy???

: śr wrz 06, 2006 14:19
autor: bizak
dziechu pisze:Coliniak - piszesz od poczatku niezbyt jasno a to podstawa.
To znaczy ze podczas jazdy nie liczy kilometrow??? Predkosciomierz nie dziala podczas jazdy???
no wlasnie o to koledze m.in. chodzi ze nie pokazuje mu jak szybko jedzie, a tym samym nie liczy dystansu
coliniak pisze:Aku podladowalem i nie wydaje mi sie aby to byl ten problem - juz kilka aut mialem i wiem jak aku zdycha i zaczyna slabo krecic :grrr: . Instalacje od radia uporzadkowalem - wszystko dziala prawie tak jak powinno. Prawie bo caly czas jest ten efekt - wlaczam zaplan jest jeszcze ok, ale jak przekrecam w celu uruchomienia silnika to pupa zegar zaraz robi sie na 12:00 i dalej przy jexdzie juz sobie liczy czas dobrze. Najbardziej mnie wkurza to, ze nie liczy kilometrow, TRIP jest caly czas na 0.0 i nie wskazuje predkosciomierz. Juz sam nie wiem jak dalej temat popchnac
jak masz dostep do miernika to podlacz miernik do aku i sprawdz w momencie rozruchu do jakiego napiecia spada, mozesz juz miec aku na wykonczeniu tak jak koledzy wczesniej pisali, ja np mialem w moim starym MK2 1.6D aku ktore juz nie chcialo krecic wogole, a przelozylem do una 1.5 benzyna i krecil jak nowy ;) sprawdz tak jak ci mowilem z miernikiem

: śr wrz 06, 2006 15:07
autor: matiix
hej od niedawna jestem posiadaczem poczciwego klekota golf III 1.9 TDI i mam maly problem autko pieknie wkrecalo sie na obroty od 1900 obr czuc bylo jak rwie do przodu jednak od kilku dni cos sie zmienilo wprawdzie autko wkreca sie na obroty ale juz nie tak! moze ktos wie co jest przyczyna! czy moze to byc kat!

: śr wrz 06, 2006 17:05
autor: leo...
matiix pisze:hej od niedawna jestem posiadaczem poczciwego klekota golf III 1.9 TDI i mam maly problem autko pieknie wkrecalo sie na obroty od 1900 obr czuc bylo jak rwie do przodu jednak od kilku dni cos sie zmienilo wprawdzie autko wkreca sie na obroty ale juz nie tak! moze ktos wie co jest przyczyna! czy moze to byc kat!
VAG'a zapnij ... zobacz jakie błędy wyskoczą - przepływomierz/N75/EGR/paliwo trefne ... kopci nie kopci ??

: śr wrz 06, 2006 19:09
autor: coliniak
dziechu pisze:Coliniak - piszesz od poczatku niezbyt jasno a to podstawa.
To znaczy ze podczas jazdy nie liczy kilometrow??? Predkosciomierz nie dziala podczas jazdy???
Na poczatku tylko sie resetowal zegar czasu w momencie odpalenia. Potem kolega wykasowal mi inspekcje i chyba w powrotnej drodze to sie stalo lub po kolejnym uruchomieniu przestal dzialac predkosciomierz zatrzymal sie licznik km i TRIP na 0.0. Obrotomierz i cala reszta wskaznikow z kokpitu dziala prawidlowo. Radio polaczylem wg schematu i tez wszystko dziala (mowiac dokladniej nie wszystko bo objaw taki, ze czasami tak jak by w trakcie jazdy przechodzilo w stan czuwania - wyczailem, ze problem jest chyba w stacyjce, bo jak ruszam kluczykiem (gdy auto pracuje) to jest taki sam objaw jak na dziurze). Moze calym problemem jest stacyjka i jakis luxny przewod a my gonimy za Bog wie czym :grrr:

pozdro