Utrata mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
Dobra już znalazłem, rzeczywiście, wystarczyło pójść za wężykami od podciśnienia,są3 sztuki 2 czarne i 1 czerwony no i kostka elektryczna. Pytanko czy można jakoś inaczej sprawdzić czy to ten zawór wini, bez podpinania do kompa?. Dlaczego wyłącza turbinę. Jak jest sterowany zawór, po podaniu napięcia turbina włączona czy bez napięcia włączona? Może jakby się wyłączyła przy opisywanym przeze mnie przypadku można by go zasilić "na ostro" i sprawdzić czy wszystko jest OK. Aha zastanawia mnie jedno czy w tym aucie turbina ma chodzić na zimnym silniku. Bo ona uruchamia się nawet jak silnik jest zimny oczywiście powyżej 2200obr. Wydaje mi się że na zimnym nie powinna działać a dopiero jak się nagrzeje. Możliwe że się mylę.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
U mnie po wymianie filtra paliwa (ale to może byc zbieg okoliczności)cos się zmieniło, dziś byłem na Slowacji, podczas jazdy na 3 biegu przy 3500 włącza się ten tryb awaryjny a na 4 i 5 biegu teraz powyżej 2000 traci moc, czyli jest jeszcze gorzej!!!
ajni, jak opanujesz testy N75 to opisz, wielu czytającym się przyda i mi może poza tym turbina ma się włączać zawsze powyżej... i tu różnie z tego co widzę u jednych 1500 u drugich 2000 u ciebie 2200 ;-/
Druga sprawa: nie ważne czy silnik zimny czy ciepły turbina ma się włączyć powyżej danych obrotów, i tu uwaga jak silnik jest zimny i się depta, skraca się żywotnośc turbiny trzeba o tym pamietać, jak się chce długo jeździć na tej jednej i to samo się tyczy wyłączania silnika po długiej szybkiej jeździe, warto na parkingu odczekać 2/3 min. aż turbina sie schłodzi inaczej szlak ją trafi bardzo szybko. To tyle. Pozwodzenia w poszukiwaniu rozwiązania!
ajni, jak opanujesz testy N75 to opisz, wielu czytającym się przyda i mi może poza tym turbina ma się włączać zawsze powyżej... i tu różnie z tego co widzę u jednych 1500 u drugich 2000 u ciebie 2200 ;-/
Druga sprawa: nie ważne czy silnik zimny czy ciepły turbina ma się włączyć powyżej danych obrotów, i tu uwaga jak silnik jest zimny i się depta, skraca się żywotnośc turbiny trzeba o tym pamietać, jak się chce długo jeździć na tej jednej i to samo się tyczy wyłączania silnika po długiej szybkiej jeździe, warto na parkingu odczekać 2/3 min. aż turbina sie schłodzi inaczej szlak ją trafi bardzo szybko. To tyle. Pozwodzenia w poszukiwaniu rozwiązania!
Pozdrawiam.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
krystek007, jak sie obchodzić z turbo to wiem, tylko to jest auto ojca a jemu to wisi, tłumaczyłem mu kilka razy, troche się nauczył bo wcześniej jak ruszał to na każdym biegu ciągnoł do 4 tyś, teraz już jest lepiej. Na zimnym mu nie gniote dopiero jak wskazówka wychodzi poza zamalowane pole albo jak złapie te 90 st. co do gaszenia to zawsze na końcu chodzi bo dojazd do domu mam taki że jade na wolnych obrotach a w innych miejscach czekam niech pochodzi. Az tą turbiną myślałem że to jest jakoś pomyślane żeby jej nie zarypać na zimnym silniku, a tu lipa. Wydaje mi się że od 2200 się "załącza" no bo pracuje cały czas tylko od takich obrotów czyć efektywność. Ruszając z 1 biegu od tych obrotów jest odczuwalny momentalny wgniot w siedzenia, na innych biegach podobnie. Testował będę chyba w środe bo mam traskę 120km w jednąstrone a inaczej to kiepsko bo jak pisałem auto ojca a nie chce go straszyć że coś pada, w grudniu tamtego roku auto przywiezione z niemiec. Nad testami pomyśle i zobacze co da się zrobić a szczególnie jak mi przyjdzie Vag z kkl i laptop.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
krystek007, nic się niedzieje lepiej powiedzieć raz więcejniż wcale. Dziś jechałem i mała próba pod małą górkę redukcja na 3 i w podłoge przy 3,5 tyś go zmuliło i obroty zaczeły spadać, znowu turbo starcilo sterowane, dopiero po wyłączeniu zapłonu wróciło. Po odpięciu kostki zasilającej od N75 turbo nie działa. Musze jeszcze sprawdzić co sie pojawia na złaczu jak ma się włączyć turbina i czy komputer nie podaje napiecia przy tych obrotach co urywa moc czy poprostu zawór się zacina. Aż sie boje podpinać vaga do auta pewnie będzie błedów od groma. Aha ktoś pisał o mostkowaniu wężyków, które trzeba zmostkować bo jest ich 3, jeden do kolektora ssącego a 2 ida w dół za silnik, może diś obaczaje który do czego.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Znalazłem chyba jak przetestować N75 czy działa.... link http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... afb5f53bea
Pozdrawiam.
Dodam ze swojego skromnego doświadczenia że wystarczy zdjąć wtyczkę z N75 wtedy ciśnienie nie przekroczy 1600mbar (jak pisał voss na forum diagtronik) ale auto nie wskoczy w tryb awaryjny chyba że N75 cały czas przepuszcza
Zwykle problem jest w zacinaniu się tego zaworu. Przy wiekszych obciążeniach zwiększa sie czestotliwość i jak jest wytarty to się zacina.
Zwykle problem jest w zacinaniu się tego zaworu. Przy wiekszych obciążeniach zwiększa sie czestotliwość i jak jest wytarty to się zacina.
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
TomTDI pisałeś... "Ta kostka co tyka to jest N75. Aby sprawdzić czy coś jest nie tak wystarczy 3 bieg i od 1500 obrotów gaz na 100% dokąd się da. Mozna to sprawdzić w Sączu na obwodnicy koło reala (oczywiście za fotoradarem). Jeśli nie będzie efektu spadku mocy mozna wziąść kilka osób żeby zwiększyć obciążenie....."
Po tym co poleciłeś napisałem co u mnie wynikło, ale się w koncu nie dowiedziałem, czy te objawy tycza się N75??? bardzo proszę o odpowiedź
Po tym co poleciłeś napisałem co u mnie wynikło, ale się w koncu nie dowiedziałem, czy te objawy tycza się N75??? bardzo proszę o odpowiedź
Pozdrawiam.
Powiem tak na 99% to N75. Możesz sprawdzić czy się nie zacina np. jak bedzie tykał (po włączeniu stacyjki) stuknać go czymś i słuchać czy dalej tyka czy nie, kilka razy najlepiej. Miałem taki przypadek że jak go stukłem to przestał tykać. Posprawdzaj też przewody od N75. Najlepszym rozwiązaniem była by podmianka na dobry N75.
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Teraz mnie uświadomiłeś, był czas kiedy zapalając samochód słyszałem to tykanie, wtedy nie wiedzialem co to jest, ale pamietam że sie przysłuchiwałem temu tykaniu i czasami było tak, że nie tykało od razu tylko dopiero po uruchomieniu silnika lub po 1sek. jego pracy... poszukam kogoś kto mógłby mi pożyczyć N75 na chwilę może na forum jest ktos z Nowego Sącza z TDI'kiem???
Pozdrawiam.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
tykanie lub nie nie swiadczy o sprawnosci N-75 !!!!!
u mnie kiedys tykal teraz nie tyka a auto nadal pracuje normalnie wiec nie piszcie ze tykanie a raczej jego brak swiadczy o uszkodzeniu N-75
u mnie kiedys tykal teraz nie tyka a auto nadal pracuje normalnie wiec nie piszcie ze tykanie a raczej jego brak swiadczy o uszkodzeniu N-75
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
Dziś byłem w trasie (120km) i zawór złapał zawiechę 4 razy, przeważnie na 3 i około 3 tyś, raz na 4 biegu jak go troszke przymuliłem i wcisnołem w podłoge. Zdjęcie wtyczki zamyka zawór i turbo nie ma sterowania wogóle, auto jest muł. Pomyśle nad zmostokowaniem tych wężyków, tylko musze znaleźć czas, u mnie jeszcze są oryginalne wężyki i zaciski na nich, przy okazji wymienię na nowę bo to parę groszy a pewność jest. Czy można jeździć na zmostkowanym zaworze N75? i co komp na to wszystko. Aha po zmostkowaniu N75 zostawić kostkę na nim czy odpiąć całkiem?
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Wcale nie pisałem że jak nie tyka to jest uszkodzony, tylko jak nie tyka po uderzeniu!!!
Jeżeli N75 tyka a po uderzeniu przestaje to znaczy że coś jest nie tak (zacina się), można to potwierdzić sprawdzając które końcówki są połączone w czasie tykania i bez. Jeśli jest to model "nietykający" wtedy na słuch ciężko go sprawdzić. Można jedynie sprawdzić które końcówki łączy przy napieciu i bez.
Dla zapoznania się z procedurą testową N75 polecam linki:
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
Jeżeli N75 tyka a po uderzeniu przestaje to znaczy że coś jest nie tak (zacina się), można to potwierdzić sprawdzając które końcówki są połączone w czasie tykania i bez. Jeśli jest to model "nietykający" wtedy na słuch ciężko go sprawdzić. Można jedynie sprawdzić które końcówki łączy przy napieciu i bez.
Dla zapoznania się z procedurą testową N75 polecam linki:
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości