Strona 3 z 4

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 19:14
autor: Freddy
Mówię Ci zmień ten zaworek na filtrze paliwa miałem tak samo tyle że mi nie wywalało błędów. Tylko koniecznie ori albo bosch nic innego. To nie duży koszt a może akurat rozwiąże problem. A powiedz błedy da skasować bez problemu tylko wywala je przy kręceniu tak? I zrob foto pod maską lewej strony tam gdzie jest filtr paliwa. A swoją drogą kiedy zmieniany filtr paliwa i świeczki?

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 19:17
autor: -michau-
Filtr paliwa mann - listopad 2015.
Świece beru gn046 - styczeń 2016.

Tak, błędy kasuje się bez problemu, kontrolki i błędy wywala tylko przy odpalaniu kiedy dłużej kręci.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 20:19
autor: Freddy
Zmień ten zaworek w filtrze paliwa i daj znać czy jest poprawa

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 21:03
autor: Michał_1977
Freddy pisze:Mówię Ci zmień ten zaworek na filtrze paliwa
-michau- pisze:Filtr paliwa mann - listopad 2015.
Skoro uparcie nie chcesz tego robić,to chociaż na zasilaniu z filtra do pompek zamontuj kawałek przezroczystego przewodu i po odpaleniu obserwuj przez jakiś czas. Jak będzie powietrze-masz odpowiedź.

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 21:12
autor: Maszan
Moim zdaniem tu sie nie ma czego czepiac ukladu paliwowego bo kreci ciut dluzej , ale potem od razu chodzi rowno wiec raczej paliwo dostaje tak jak trzeba.Sama dlugosc krecenia tez nie jest jakas tragiczna.Skoro wywala bledy to musi byc za duzy spadek napiecia spowodowany rozrusznikiem.Najlepiej by bylo podczas odpalania zmierzyc do ilu spada napiecie na aku.
Ten rozrusznik z ASZ to nowy/regenerowany/ przegladniety chociaz byl?
Oczywiscie porady kolegow wyzej mozesz sprobowac. Ja bym po prostu dal filtr z golfa 2- powrot polaczyc kawalkiem rurki zamiast tego zaworka i pojezdzic chwile.Po to jest pompa wstepna w baku zeby dobic paliwo- sam w moim VP dolozylem pompe do baku i odpalanie jest calkiem inne jak dobije paliwa w magistrale.

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 21:30
autor: -michau-
Maszan, o rozruszniku z ASZ pisał ROBAL, że miał u siebie.

U mnie nic z rozrusznikiem nie robiłem, nie sprawdzałem, mój błąd, rzeczywiście trzeba zrobić pomiar poboru przy rozruchu - i przyznam szczerze, że jeden mechanik kilka dni temu tak podpowiadał.

Michał_1977, to nie tak, że nie chce zrobić, zamawiam nowy zaworek boscha, bo cena ori z salonu mnie dziś zabiła - 108 zł :) wymianę oleju i filtrów mam niedługo, ale filtr paliwa zakupię i wymienię już teraz.

Maszan, po przekręceniu na zapłon, słychać takie charakterystyczne zassanie przez tą pompę, ale... nie zawsze.

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 22:02
autor: ROBAL_26
-michau-, dźwięk zasysanego paliwa nie zawsze występuje bo zależy to od ciśnienia na szynie pompowtrysków,co do rozrusznika to również o nim podpowiedział mi kolega z ASO ,a chodzi o zasadniczą rzecz iż rozrusznik BOSCHA jest na tulejkach i one często kleją (przycierają się stwarzając opór) natomiast rozrusznik VALEO jest na łożyskach igiełkowych i przez to jego praca jest dużo lepsza ,
-michau-, jak robiłeś program to pisałeś że tuner poprawił ci dawki rozruchowe , zrobił to w sterowniku silnika na mapie czy tylko dawkę zwiększył ??bo poprawa dawki rozruchowej polega na przesunięciu czasu wtrysku a mianowicie w kompie jest zapisane że ma podać paliwo po osiągnięciu 250obr/min ,silnik z wiekiem wiadomo iż tego nie osiągnie ,wówczas tunerzy obniżają ten próg do 200obr/min bądź niżej .ok :bigok:

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 22:08
autor: -michau-
wszystkie pierdółki typu egr off, maf off, launch control, odcinka i dawki rozruchowe zrobił wgrywając nową mapę,

rzeczywiście zainteresuje się poborem prądu, zapytam teoretycznie: gdyby rzeczywiście wyszło, że powodem kontrolek jest niskie napięcie, co dalej? :)

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: śr mar 23, 2016 22:18
autor: ROBAL_26
-michau-, dobrze posprawdzaj pkt masy na silniku zacisk alternatora (plusowy) no i stan klem na aku czy są czyste wszystkie śruby na tych bezpiecznikach listkowych są po dociągane .ok :bigok:

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: czw mar 24, 2016 09:04
autor: -michau-
Dziś rano odpalił tak:
https://www.youtube.com/watch?v=fsWO6HS6Lc4" onclick="window.open(this.href);return false;

W poprzedni dni rano w tym tygodniu było zdecydowanie lepiej.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: czw mar 24, 2016 11:07
autor: Freddy
Przy zasiarczonych punktach masy auto gaśnie nawet podczas jazdy przerabiałem temat ale warto to poprawić przy okazji dla pewności. Powiem szczerze że faktycznie opcja z rozrusznikiem to dobra myśl a skoro kolega mówił że boscha gorsze to sprawdź jaki siedzi u Ciebie zresztą to też możesz zrobić regeneracja rozrusznika to nie jakaś droga sprawa

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: czw mar 24, 2016 21:53
autor: -michau-
Dziś postał 8h, 2 razy dałem na zapłon, chwila zawahania ale odpalił, po chwili jak widać zapaliła się tylko kontrolka check engine.
Błąd w vagu:
17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault
P0674 - 35-00 - -

https://www.youtube.com/watch?v=nEJ9TTXKsJo" onclick="window.open(this.href);return false;

Póki co sprawdziłem tylko ładowanie w vagu. Po przekręceniu zapłonu jest równe 13.00, przy odpalaniu spada między 11-12, podczas pracy silnika jest cały czas ok. 14,50.

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: czw mar 24, 2016 23:43
autor: Maszan
Zastanawiam sie jak ECU wykrywa te bledy swiec skoro one wisza na 1 kablu przekaznika 95(tudziez 52),(zapiete sa rownolegle).Glowny przekaznik 90(tudziez 317) daje napiecie na sterownik i przekaznik swiec zarowych.Moze looknij na te przekazniki czy styki sa ok.

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu

: pt mar 25, 2016 08:25
autor: ROBAL_26
Maszan, przerabiałem to u siebie po zrobieniu SWAPa na ARLa , w tym silniku były stosowane 2 rozwiązania do maja 2003 i od maja 2003 do góry , to do maja 2003 nie miały diagnozy świec a te po już miały i była całkiem inna instalacja.
-michau-, sprawdź ta świece a najlepiej wszystkie .ok :bigok: