Strona 3 z 3

: ndz wrz 30, 2007 12:57
autor: souler
na maxa pewnie dmuchnie z 2+. ustaw 1.3, bo powyzej i tak nie podlejesz paliwem

: ndz wrz 30, 2007 14:18
autor: dawid018
SouleR pisze:na maxa pewnie dmuchnie z 2+. ustaw 1.3, bo powyzej i tak nie podlejesz paliwem
dokładnie.ja tez śmigam teraz na 1,3 bara bez IC i to wystarcza.tzn nie wystarcza ale jest w miare bezpieczne.

: ndz wrz 30, 2007 14:18
autor: djozi21
panowie spokojnie nie jeżdżę na takim ciśnieniu , znaczy jeździłem do póki nie założyłem wskaźnika. :jezor:

: ndz wrz 30, 2007 16:16
autor: zaprzal
dawid018 pisze:ale jest w miare bezpieczne.
skad wiesz?

: ndz wrz 30, 2007 22:02
autor: dawid018
zaprzal pisze:skad wiesz?
jeżdże już 3 miech tak i silnik jeszczze sie kupy trzyma.jak dlugo jeszcze wytrzyma nie wiem. dlatego napisałem że w miare bezpieczne.

: ndz wrz 30, 2007 22:05
autor: zaprzal
dawid018 pisze:
zaprzal pisze:skad wiesz?
jeżdże już 3 miech tak i silnik jeszczze sie kupy trzyma.jak dlugo jeszcze wytrzyma nie wiem. dlatego napisałem że w miare bezpieczne.
fajnie

: ndz wrz 30, 2007 23:35
autor: paja
zaprzal pisze:
dawid018 pisze:
zaprzal pisze:skad wiesz?
jeżdże już 3 miech tak i silnik jeszczze sie kupy trzyma.jak dlugo jeszcze wytrzyma nie wiem. dlatego napisałem że w miare bezpieczne.
fajnie
powiedział zaprzal pełen entuzjazmu :D

: pn paź 01, 2007 00:06
autor: tomogolf2
heh a ja jezedze na k24 z 1,5-1,6 bara + IC,mam nadzieje ze jeszcze troche pojezdze :)

: pn paź 01, 2007 15:12
autor: zaprzal
tomogolf2 pisze:heh a ja jezedze na k24 z 1,5-1,6 bara + IC,mam nadzieje ze jeszcze troche pojezdze :)
mysle, ze to jest w sam raz ok

: pn paź 01, 2007 17:53
autor: tomogolf2
zaprzal pisze:mysle
no wlasnie myslimy. ale jak to bedzie w przyslosci to czas pokaze......narazie nie zauwalyłem jakihs drastycznych zmian w kulturze pracy silnika.oleju malo lyka,pali ładnie, nic nie cieknie,ładnie kopci :)

: pn paź 01, 2007 19:42
autor: dziomal
dawid018 pisze:
zaprzal pisze:skad wiesz?
jeżdże już 3 miech tak i silnik jeszczze sie kupy trzyma.jak dlugo jeszcze wytrzyma nie wiem. dlatego napisałem że w miare bezpieczne.
Ja też mogę potwierdzić że 1.2 bara jest w miarę bezpieczne dla t2. U mnie jest takie ciśnienie od roku. Turbina ma takie same luzy jak przed podniesieniem ciśnienia. Max ciśnienie dobijało czasem do 1.4 bara. Rzadko jeździłem z dużymi prędkościami, gdzie doładowanie było wysokie przez długi czas. Może dzięki temu turbo się jeszcze kręci bez problemów.

: pn paź 01, 2007 20:10
autor: maro_dr
U mnie dmucha 1,2bara od ok 2mcy i jest narazie dobrze, jeśli przyjdzie IC, będę się starał o wyższe wartości :grin:

: pn paź 01, 2007 23:52
autor: ventil
Założenie że ciśnienie powyżej 1 bar jest bezpieczne dla silnika jest jednak błędne skoro producenci aut ładując np. 0,6 bar stosują IC. Oczywiście auto będzie jeździć i na krótkich sprintach przy pełnym doładowaniu nic sie nie stanie ale przy dłuższym killowaniu np na autostradzie w upalny letni dzień to nic zdrowego dla silnika. By przekonać sie o tym wystarczy zamontować termometr elektroniczny z czujnikiem w dolocie i (ew. dodatkowo w wylocie spalin) zbadać temperaturę. Temperatury w dolocie powyżej 50'C to już nieciekawa sprawa dla silnika. Druga sprawa to już rzecz czysto fizyczna - powietrze przy stałym cisnieniu a różnej temperaturze ma różna objętość a więc przy np 1 bar a niższej temp. wpompujemy go wiecej przez co efektywniej spalimy dawkę podlaną do cylindra. Dla doświadczenia napompujcie balonik i włóżcie go do zamrażalnika :grin: