Strona 3 z 7

: pt lis 10, 2006 12:21
autor: zooker
Mój MKII 1.8 RP benzynka przyspiesza 10,3 do 100km/h mierzone stoperem w katalogu pisze 10,6 Vmax 180km/h wczoraj z elbląga do gdanska leciałem 160km/h cięzko tam sie bujnąc do 180km/h tym bardziej ze kobita u boku piszczała.Do 150km/h idzie lekko ale później auto walczy z oporem powietrza jak moze ale daje jakos rade

POZDRAWIAM posiadaczy RP-ków :bajer:

: pt lis 10, 2006 12:32
autor: Gwiazdor
zooker pisze:Mój MKII 1.8 RP benzynka przyspiesza 10,3 do 100km/h mierzone stoperem w katalogu pisze 10,6 Vmax 180km/h wczoraj z elbląga do gdanska leciałem 160km/h cięzko tam sie bujnąc do 180km/h tym bardziej ze kobita u boku piszczała.Do 150km/h idzie lekko ale później auto walczy z oporem powietrza jak moze ale daje jakos rade

POZDRAWIAM posiadaczy RP-ków :bajer:
W którym katalogu?

: pt lis 10, 2006 12:34
autor: cowboy

: śr kwie 18, 2007 23:14
autor: Komas
Ja dzisiaj sprawdzalem z ciekawosci
czas mierzylem stoperem, wlaczylem go w momecie puszczenia sprzegła.
Moj wynik to 13,1s
Co o tym sądzicie?

: czw kwie 19, 2007 00:01
autor: tomogolf2
Moze byc, nie jest to jescze taki zły wynik :):)

: czw kwie 19, 2007 07:57
autor: vw_vandal
Ja tam nie mierze bo stoperem to sobie można ;) ale TDi'ki 90 KM to z palcem i nie wspomne o Reniach :helm: Raz robiłem start z Gti'kiem 107 albo 112 KM i do stówki szliśmy łeb w łeb ale wraz z prędkością odchodził mi. Raz wyzwałem Forda Eskorta RS jakieś 150 KM jak ruszyliśmy słyszałem w środku jego ryczący wydech i tak wyp..... do przodu, że myślałem że mu silnik pojechał sam ;) ale już nie długo ;)

: czw kwie 19, 2007 09:55
autor: dziechu
vw_vandal pisze:Ja tam nie mierze bo stoperem to sobie można
Wlaśnie, należy użyć termometru ;)

[ Dodano: 19 Kwi 2007 09:57 ]
vw_vandal pisze:ale TDi'ki 90 KM to z palcem
Szczególnie jak mają padnięte turbo ;)

: czw kwie 19, 2007 10:47
autor: vw_vandal
dziechu pisze:Wlaśnie, należy użyć termometru
dziechu pisze:Szczególnie jak mają padnięte turbo
Szkoda słów .....

: czw kwie 19, 2007 11:15
autor: Krzylu
widac ze posiadacze TDI chyba niedopuszczaja do wiadomosci ze stare klekoty lepiej jezdza niz nowsze :rotfl:

ale taka prawda panowie starego klekota zadarmo podkrecasz do mocy ktora wystarczy zeby zloic TDI :hmm: a kreconych TDI sie niespotyka tak czesto na drogach jak TD :hmm:

: czw kwie 19, 2007 11:50
autor: vw_vandal
Klapki na oczach i tylko myśl jestem bogiem szos przecież mam TDi !!!!

: czw kwie 19, 2007 11:52
autor: dziechu
Krzylu pisze:ale taka prawda panowie starego klekota zadarmo podkrecasz do mocy ktora wystarczy zeby zloic TDI a kreconych TDI sie niespotyka tak czesto na drogach jak TD
Jak widac prawda moze byc wzgledna. Moja prawda jest taka - kazde TDI mozna podkrecic bardziej niz TD (piszemy o znanych VW) z prostych przyczyn. TDI to silniki o pojemnosc 1.9l, TD maja 1.6. Wiadomo ze z wiekszej pojemnosci da sie wycisnac wiecej. TDI ma nowsza konstrukcje i nie chodzi mi o sterowanie komputerem - ma nowsza, lepsza konstrukcje mechaniczna, bezposredni wtrysk itd... Oba silniki zeby podkrecic na max, trzeba wyposazyc w nowy osprzet - mocniejsze pompy, mocniejsze turbo, sprawniejszy intercooler, wiec koszty sa podobne. Ale znowu - z tak modowanego TDI wyciagnie sie wiecej niz z TD, chocby przez wieksza pojemnosc i sprawnosc (wtrysk bezposredni). Niektorzy uwazaja ze TD lepszy, bo male podkrecenie wymaga 'tylko' pokrecenia kilkoma srubkami (w rzeczywistosci trzeba bawic sie jeszcze z jakimis grzybkami itp). Przy TDI trzeba chipowac w firmach za duze pieniadze. To nie prawda. Wystarczy miec troche pojecia o elektronice, kupic programator EPROMow za 50zl (do PC) i programowac (WinOls) sobie parametry silnika 'w bialych rekawiczkach'. Mozna robic rzeczy o ktorych posiadaczom TD sie nie snilo, modyfikowac charakterystyke silnika dowolnie w roznych zakresach obrotow czy obciazenia itd... Wszystkiego tego mozna nauczyc sie w pol roku, jezeli ktos chce. Inaczej mowiac - lekki tuning mozna zrobic w obu silnikach tanim kosztem (w TDI chocby opornikiem). Mocny tuning wymaga sporych kosztow w obu silnikach, ale materialem wyjsciowym napewno lepszy jest TDI, mozna z niego wiecej wyciagnac. A rzecza zupelnie bezsensowna jest np. porownywanie (i radosc z wynikow;) tuningowanego silnika TD z seryjnym TDI. Porownanie bez sensu i nieuczciwe. ;)

: czw kwie 19, 2007 12:07
autor: souler
dziechu masz czesc racji i troche sie mylisz [jest tez 1.9td]. tdi jest dobre, td tez. nie narzekam na swojego.

: czw kwie 19, 2007 12:15
autor: twardy
dziechu, dokładnie i jasno to napisałeś, myślę tez że tak samo spotyka sie kręcone TD jak i TDI.