Mój MKII 1.8 RP benzynka przyspiesza 10,3 do 100km/h mierzone stoperem w katalogu pisze 10,6 Vmax 180km/h wczoraj z elbląga do gdanska leciałem 160km/h cięzko tam sie bujnąc do 180km/h tym bardziej ze kobita u boku piszczała.Do 150km/h idzie lekko ale później auto walczy z oporem powietrza jak moze ale daje jakos rade
POZDRAWIAM posiadaczy RP-ków
: pt lis 10, 2006 12:32
autor: Gwiazdor
zooker pisze:Mój MKII 1.8 RP benzynka przyspiesza 10,3 do 100km/h mierzone stoperem w katalogu pisze 10,6 Vmax 180km/h wczoraj z elbląga do gdanska leciałem 160km/h cięzko tam sie bujnąc do 180km/h tym bardziej ze kobita u boku piszczała.Do 150km/h idzie lekko ale później auto walczy z oporem powietrza jak moze ale daje jakos rade
POZDRAWIAM posiadaczy RP-ków
W którym katalogu?
: pt lis 10, 2006 12:34
autor: cowboy
: śr kwie 18, 2007 23:14
autor: Komas
Ja dzisiaj sprawdzalem z ciekawosci
czas mierzylem stoperem, wlaczylem go w momecie puszczenia sprzegła.
Moj wynik to 13,1s
Co o tym sądzicie?
: czw kwie 19, 2007 00:01
autor: tomogolf2
Moze byc, nie jest to jescze taki zły wynik :)
: czw kwie 19, 2007 07:57
autor: vw_vandal
Ja tam nie mierze bo stoperem to sobie można ale TDi'ki 90 KM to z palcem i nie wspomne o Reniach Raz robiłem start z Gti'kiem 107 albo 112 KM i do stówki szliśmy łeb w łeb ale wraz z prędkością odchodził mi. Raz wyzwałem Forda Eskorta RS jakieś 150 KM jak ruszyliśmy słyszałem w środku jego ryczący wydech i tak wyp..... do przodu, że myślałem że mu silnik pojechał sam ale już nie długo
: czw kwie 19, 2007 09:55
autor: dziechu
vw_vandal pisze:Ja tam nie mierze bo stoperem to sobie można
Wlaśnie, należy użyć termometru
[ Dodano: 19 Kwi 2007 09:57 ]
vw_vandal pisze:ale TDi'ki 90 KM to z palcem
Szczególnie jak mają padnięte turbo
: czw kwie 19, 2007 10:47
autor: vw_vandal
dziechu pisze:Wlaśnie, należy użyć termometru
dziechu pisze:Szczególnie jak mają padnięte turbo
Szkoda słów .....
: czw kwie 19, 2007 11:15
autor: Krzylu
widac ze posiadacze TDI chyba niedopuszczaja do wiadomosci ze stare klekoty lepiej jezdza niz nowsze
ale taka prawda panowie starego klekota zadarmo podkrecasz do mocy ktora wystarczy zeby zloic TDI a kreconych TDI sie niespotyka tak czesto na drogach jak TD
: czw kwie 19, 2007 11:50
autor: vw_vandal
Klapki na oczach i tylko myśl jestem bogiem szos przecież mam TDi !!!!
: czw kwie 19, 2007 11:52
autor: dziechu
Krzylu pisze:ale taka prawda panowie starego klekota zadarmo podkrecasz do mocy ktora wystarczy zeby zloic TDI a kreconych TDI sie niespotyka tak czesto na drogach jak TD
Jak widac prawda moze byc wzgledna. Moja prawda jest taka - kazde TDI mozna podkrecic bardziej niz TD (piszemy o znanych VW) z prostych przyczyn. TDI to silniki o pojemnosc 1.9l, TD maja 1.6. Wiadomo ze z wiekszej pojemnosci da sie wycisnac wiecej. TDI ma nowsza konstrukcje i nie chodzi mi o sterowanie komputerem - ma nowsza, lepsza konstrukcje mechaniczna, bezposredni wtrysk itd... Oba silniki zeby podkrecic na max, trzeba wyposazyc w nowy osprzet - mocniejsze pompy, mocniejsze turbo, sprawniejszy intercooler, wiec koszty sa podobne. Ale znowu - z tak modowanego TDI wyciagnie sie wiecej niz z TD, chocby przez wieksza pojemnosc i sprawnosc (wtrysk bezposredni). Niektorzy uwazaja ze TD lepszy, bo male podkrecenie wymaga 'tylko' pokrecenia kilkoma srubkami (w rzeczywistosci trzeba bawic sie jeszcze z jakimis grzybkami itp). Przy TDI trzeba chipowac w firmach za duze pieniadze. To nie prawda. Wystarczy miec troche pojecia o elektronice, kupic programator EPROMow za 50zl (do PC) i programowac (WinOls) sobie parametry silnika 'w bialych rekawiczkach'. Mozna robic rzeczy o ktorych posiadaczom TD sie nie snilo, modyfikowac charakterystyke silnika dowolnie w roznych zakresach obrotow czy obciazenia itd... Wszystkiego tego mozna nauczyc sie w pol roku, jezeli ktos chce. Inaczej mowiac - lekki tuning mozna zrobic w obu silnikach tanim kosztem (w TDI chocby opornikiem). Mocny tuning wymaga sporych kosztow w obu silnikach, ale materialem wyjsciowym napewno lepszy jest TDI, mozna z niego wiecej wyciagnac. A rzecza zupelnie bezsensowna jest np. porownywanie (i radosc z wynikow;) tuningowanego silnika TD z seryjnym TDI. Porownanie bez sensu i nieuczciwe.
: czw kwie 19, 2007 12:07
autor: souler
dziechu masz czesc racji i troche sie mylisz [jest tez 1.9td]. tdi jest dobre, td tez. nie narzekam na swojego.
: czw kwie 19, 2007 12:15
autor: twardy
dziechu, dokładnie i jasno to napisałeś, myślę tez że tak samo spotyka sie kręcone TD jak i TDI.