Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970
: czw lis 03, 2016 13:23
Witam,
Niech chce zakładać nowego tematu ale mam podobny problem, tj błąd 17970 - N146 upper limit reached + migająca kontrolka świec, auto odpala od strzała, nie ma żadnych niepokojących objawów w pracy jak na 1.9 SDI AQM.
Nie bylo żadnych problemów, miesiąc temu ciekło mi spod nastawnika i mechanik wymienił obie uszczelki tj. pod pokrywą nastawnika i tą niżej - raczej standardowy problem. RSW na zapłonie przed i po naprawie takie samo 0.66V więc myślę ze ok dla tego silnika. Wcześniej na 99% nikt nie grzebał przy nastwniku/pompie - auto w moich rękach 9 lat (2003 r). Dawka na ciepłym również w granicach 3mg, taka jak przed naprawą więc myślę, że mechanik nie skopał nic, ale dziwne że pierwszy raz błąd pojawił się jakieś 3 tyg. (700km) po wymianie tych uszczelek - może koincydencja. Po zatrzymaniu się na trasie 300km na stacji odpaliłem auto i pierwszy raz pojawił się błąd po paru sekund, teraz już wyskoczyl jakies 5x. 2 dni poźniej pojawił się również na zimnym silnik więc wykluczam zależnośc temp. Z tego co zauważyłem gdy bawiłem się vagiem to błąd jeśli się pojawia to jakies 20 sek. po przekręciu zapłonu - nie muszę nawet odpalać silnika, Jeśli odpale to sumaryczny czas od pierwszego przekręcenia mija i bum miga kontrolka.
Co sprawdziłem;
- w logach wszystko wyglada ok oprócz grupy 19, 19.1 start pos. jest ok, tak jak rsw w grupie 1 czyli 0.66V natomiast w 19.2 czyli Modulating piston movement sender voltage (start position stop) mam 0.0 V i myślę że to powoduję upper limit reached, powinno być 4,15-4,75V wg. speca dla 1.9 AQM.
- sprawdziłem czujnik temp. paliwa pokazuje zbliżone wartości do pozostałych czujników temp. po nocnym postoju.
- innych błędów brak
Teraz z tego co wyczytałem to po przekręceniu zapłonu ECU wyzwala 'test' zakresu nastawnika którego wyniki widzimy w grupie 19. Teraz 19.2 ma zła wartość górną 0V i dlatego zapewne łapie błąd, nawet bez odpalania silnika. Z tego powodu wykluczam złą dawkę, jakość paliwa itp. Pytanie czy kwestia nastawnika i będę musiał znaleźć kogoś w krk kto się tym zajmie, czy macie jakieś inne pomysły? Posprawdzam na oko wiązki jeszcze. Zauwyżyłem albo wydaję się, że jakiś przekaźnik pewnie N109 buczy głośniej niż zwykle po przekręceniu zapłonu, aż do cyknięcia ale to może tylko widzi mi się. Czy przekaźnik N109 bierze udział w tym 'teście' zakresu nastawnika? Sprawdzę jeszcze bezpiecznik 32 ale pewnie to nic nie da. Z gory dzięki za pomoc.
Niech chce zakładać nowego tematu ale mam podobny problem, tj błąd 17970 - N146 upper limit reached + migająca kontrolka świec, auto odpala od strzała, nie ma żadnych niepokojących objawów w pracy jak na 1.9 SDI AQM.
Nie bylo żadnych problemów, miesiąc temu ciekło mi spod nastawnika i mechanik wymienił obie uszczelki tj. pod pokrywą nastawnika i tą niżej - raczej standardowy problem. RSW na zapłonie przed i po naprawie takie samo 0.66V więc myślę ze ok dla tego silnika. Wcześniej na 99% nikt nie grzebał przy nastwniku/pompie - auto w moich rękach 9 lat (2003 r). Dawka na ciepłym również w granicach 3mg, taka jak przed naprawą więc myślę, że mechanik nie skopał nic, ale dziwne że pierwszy raz błąd pojawił się jakieś 3 tyg. (700km) po wymianie tych uszczelek - może koincydencja. Po zatrzymaniu się na trasie 300km na stacji odpaliłem auto i pierwszy raz pojawił się błąd po paru sekund, teraz już wyskoczyl jakies 5x. 2 dni poźniej pojawił się również na zimnym silnik więc wykluczam zależnośc temp. Z tego co zauważyłem gdy bawiłem się vagiem to błąd jeśli się pojawia to jakies 20 sek. po przekręciu zapłonu - nie muszę nawet odpalać silnika, Jeśli odpale to sumaryczny czas od pierwszego przekręcenia mija i bum miga kontrolka.
Co sprawdziłem;
- w logach wszystko wyglada ok oprócz grupy 19, 19.1 start pos. jest ok, tak jak rsw w grupie 1 czyli 0.66V natomiast w 19.2 czyli Modulating piston movement sender voltage (start position stop) mam 0.0 V i myślę że to powoduję upper limit reached, powinno być 4,15-4,75V wg. speca dla 1.9 AQM.
- sprawdziłem czujnik temp. paliwa pokazuje zbliżone wartości do pozostałych czujników temp. po nocnym postoju.
- innych błędów brak
Teraz z tego co wyczytałem to po przekręceniu zapłonu ECU wyzwala 'test' zakresu nastawnika którego wyniki widzimy w grupie 19. Teraz 19.2 ma zła wartość górną 0V i dlatego zapewne łapie błąd, nawet bez odpalania silnika. Z tego powodu wykluczam złą dawkę, jakość paliwa itp. Pytanie czy kwestia nastawnika i będę musiał znaleźć kogoś w krk kto się tym zajmie, czy macie jakieś inne pomysły? Posprawdzam na oko wiązki jeszcze. Zauwyżyłem albo wydaję się, że jakiś przekaźnik pewnie N109 buczy głośniej niż zwykle po przekręceniu zapłonu, aż do cyknięcia ale to może tylko widzi mi się. Czy przekaźnik N109 bierze udział w tym 'teście' zakresu nastawnika? Sprawdzę jeszcze bezpiecznik 32 ale pewnie to nic nie da. Z gory dzięki za pomoc.