Strona 3 z 13

Czyszczenie nastawnika

: czw sie 09, 2012 00:58
autor: Adamm
JABcok20, np jakich ? :D

Re: Czyszczenie nastawnika

: czw sie 09, 2012 08:58
autor: JABcok20
np. Zdarzaja sie lewe i prawe gwinty ( zaleznie od koloru plytki wewnatrz ) , czasami gdzie trzeba podeprzec i puknac leciutko mloteczkiem zeby cos zeszlo, ze igla z maszyny do szycia to kiepski wybor.

Czyszczenie nastawnika

: czw sie 09, 2012 09:47
autor: Adamm
JABcok20, a to takie tam detale :D instrukcja jest stara :)

Czyszczenie nastawnika

: sob mar 02, 2013 11:26
autor: maonp
Odgrzewam temat...
Wczoraj podjąłem się próby wyczyszczenia nastawnika. Po 3,5 godziny walki udało mi się uruchomić VAGa i na tym czyszczenie nastawnika się zakończyło. W czym rzecz... w instrukcji by Adamm jest informacja że przed zabiegiem należy zapisać napięcie na RSW i odczytać dawkę paliwa na wolnych obrotach. Tu wystąpił u mnie problem. Wartość na RSW po każdym odpaleniu i zgaszeniu silnika była inna (0,800; 0,940; 0,900 ...), natomiast dawka paliwa wahała się od 0,5 do 11 :/. Fakt - silnik miał temp. ok 60st - nie rozgrzewałem go bo i tak było już za późno wczoraj, ale obawiam się że jak zabiorę się za to ponownie to będzie to samo na rozgrzanym silniku ponieważ na wolnych obrotach silnik tak się rzuca że chodzi cała buda auta (jak stoję na światłach to muszę trzymać nogę lekko na gazie bo na biegu jałowym jest maskra:/).
I jak tu spisać te dwie wartości które są niezbędne do późniejszej regulacji nastawnika??? Jakieś pomysły?:)

Czyszczenie nastawnika

: sob mar 02, 2013 11:29
autor: Adamm
RSW ustam na 0.740 a dawke na 4 - 4.4 i po bolu

Czyszczenie nastawnika

: sob mar 02, 2013 12:22
autor: maonp
Just like that ??? :-) są to jakieś wartości serwisowe? A skąd u mnie różne wartości RSW ?

Czyszczenie nastawnika

: sob mar 02, 2013 12:59
autor: Adamm
pewnie dlatego ze jak skacze dawka to i wartosc rsw

ustaw tak i bedzie dobrze

Czyszczenie nastawnika

: sob mar 02, 2013 13:26
autor: maonp
Ok, dziękuję za pomoc :wink:

Czyszczenie nastawnika

: sob mar 02, 2013 19:50
autor: Adamm
polecam sie :D

Czyszczenie nastawnika

: pn mar 04, 2013 18:23
autor: Kempes_1985
Witam.
Czy przy zasyfionym nastawniku może auto się wściekać tzn. wkręca się do końca obrotów po szybkich zmianach biegów i przy bucie pod górę; po chwili wraca do normy. Przy delikatnej jeździe nic tylko szarpie przy zmianach biegów.

Czyszczenie nastawnika

: pn mar 04, 2013 22:57
autor: maonp
Dzisiaj wyczyściłem nastawnik - niebo a ziemia... Nie mogłem się przyzwyczaić do płynnej jazdy już zapomniałem jak do jest :D . Nie szarpie, równa praca na wolnych obrotach, nieznacznie dynamiczniejszy. Jest troche zabawy ale warto.
Mam pytanie - na początku RSW ustawiłem na 0,740 ale jak sie rozgrzeje to potrafi przeskakiwać (przy zgaszonym silniku!) z 0,740 na 0,780 martwić się tym? I czy obroty na jałowym powinny być 840? bo mi się wydaję (tak na słuch) że troche za duże...

Czyszczenie nastawnika

: wt mar 05, 2013 00:02
autor: Adamm
maonp, sprawdzales w adaptacjach czy nie masz zmienionej dawki i obrotow?

rsw moze lekko sie ruszac

obroty dla manuala to 880 -903

Czyszczenie nastawnika

: wt mar 05, 2013 08:44
autor: Fahoo
w poprzeczniakach rpm =903

Czyszczenie nastawnika

: wt mar 05, 2013 21:42
autor: munior
maonp pisze:czy obroty na jałowym powinny być 840? bo mi się wydaję (tak na słuch) że troche za duże...
Przy 840 obr .mocno przenoszą się wibracje na budę ,wiec za duże to na pewno nie są ...pod warunkiem że te 840 widzisz na vagu ,bo na obrotku to wiesz :chytry: Ale co za problem sprawdzić ustawienia obrotów w adaptacjach :chytry: W ecu 8 bit masz ori wartość 128 ,a w 16 bitowych 32768 .Ja na zimę w audi 80 ustawiam sobie 900 obr .bo mi tak pasuje ,zawsze wyższe obroty są zdrowsze ,bo wyższe = mniejsze przenoszenie drgań na budę