Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
bigozz
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontakt:
Post
autor: bigozz » śr cze 14, 2006 12:42
Komas pisze:wolf243, skad masz taki programik? Ja tez chce
to jest vag-com w pełnej wersji.
A co do kompresji to tego raczej nie sprawdzisz najprostszy sposób to manometr wpięty w miejsce wykręconej świecy żarowej. Ale blok 13 daje ci jakiś tam pogląd na różnice w pracy pomiędzy garami. Tam gdzie wtryskiwana jest większ dawka paliwa cylinder jest słabszy a gdzie mniejsz jest mocniejszy. jeśli coś pokręciłem to proszę innych o poprawienie mnie. Generalnie wartości ok. to z tego co pamiętam 0d -2mg do +2mg. Pozdrawiam.
P.S. Blok 13 pokazuje różnice pomiędzy cylindrami a nie ich ciśnienie tzn. jeżeli wszystkie są słabe a jeden jeszcze słabszy to pokaże ci tak samo jak jeden mocny a drugi mocniejszy. ale generalnie od -2 do +2 jest ok.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
-
Corvax
- V.I.P.
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
Post
autor: Corvax » śr cze 14, 2006 13:48
bigozz pisze:Blok 13 pokazuje różnice pomiędzy cylindrami a nie ich ciśnienie tzn. jeżeli wszystkie są słabe a jeden jeszcze słabszy to pokaże ci tak samo jak jeden mocny a drugi mocniejszy. ale generalnie od -2 do +2 jest ok.
Dokładnie - działa to bazujac na czujniku obrotu wału - jesli któryś z cylindrów jest słabszy komp wychwyci to bo bedzie dostawał nierównomierne sygnały i regulował wiekszą badz mniejsza dawką paliwa na poszczególne cylindry tak aby to wyrównac - korekcja dawki jest w zakresie -2 +2 mg - może to śwadczyć o kompresji ale tez o stanie wtryskiwaczy - generalnie nie jest to funkcja diagnostyczna w oparciu o którą można wysnówać konkretne teorie - puki jest w zakresie ECU sobie wyreguluje, ale swiadczy to juz o tym ze cos jest nie tak
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
bigozz
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontakt:
Post
autor: bigozz » czw cze 15, 2006 08:33
czyli tym razem kolega
Corvax, się ze mną zgadza tak.
Pozdrowienia i przyjemnego długiego weekendu.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
-
HellMan
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: HellMan » śr paź 04, 2006 08:41
bigozz pisze:Podłącz vaga(pełną wersję) i wchodzisz w silnik nastawy podstawowe i tam w prawym dolnym rogu jest przycisk TDITiming
Włączasz go i obserwyjesz wykresik. Jeśli punkt oscyluje wokół zielonej lini jest ok.
Samochód podczas testu ma być uruchomiony "na luzie"?
-
Corvax
- V.I.P.
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
Post
autor: Corvax » śr paź 04, 2006 08:53
temp min80st, na biegu jałowym
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
HellMan
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: HellMan » śr paź 04, 2006 09:04
Corvax, czy wyniki tego TDITiming są zapisywane automatycznie do jakiegoś pliku, czy może mam robić zrzuty ekranu?
To samo w przypadku odczytu z bloku 013: czy wyniki zapisują się gdziekolwiek?
-
BruceLee30
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: BruceLee30 » śr paź 04, 2006 09:20
bigozz pisze:I tu się mylisz!
W moim mieście zanam 3 zakłady wykonujące taką usługę.
Wtryski można regenerowa jeśli się mylę to mnie popraw.
Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.
no niestety przekonac sie nie dasz ale wez to pod uwage
przyrzad z wajcha powinien posiadac kazdy warsztat ktory zajmuje sie naprawa uk. zasilania ale.... nie znaczy to ze mozna wszystko nim sprawdzic a na 100% nie wtryskiwacze od TDi i CR nawet jezeli ktos ma mozliwosc proponuje nie montowac do tego urzadzenia wtryskow od TDi i CR bo faktycznie moze sie okazac ze sprawdzenie skonczy sie wymiana tychze wtryskiwaczy,
tak tylko jeden serwis centralny BOScha posiada do tego maszyne i zapewniam ze nie jest to maszyna z wajcha
lepiej juz wstepnie odczytac blok 13 z VAG zawsze cos podpowie o stanie wtryskow i silnika
a co do czyszczenia wtryskow przez pana "Henia" to proponuje od razu pojechac po kpl nowych
-
bigozz
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontakt:
Post
autor: bigozz » śr paź 04, 2006 09:54
Ludzie ten temat jest z czerwca a wy go ciągle drążycie.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
-
fryta79
- Mały gagatek
- Posty: 102
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 15:39
- Lokalizacja: Gostynin
Post
autor: fryta79 » śr paź 04, 2006 10:00
bigozz napisał/a:
I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.
[b]Corvax[/b],napisał/a
Owszem w ten sposób mozna sobie sprawdzic zwykle wtryskiwacze z TD, natomiast w TDI sa wtryskiwacze dwuspręzynowe i faktycznie tak jak napisales mozna sobie poobserwowac czy z otworków wydobywa sie paliwo - ale sprawdzeniem wtryskiwaczy bym tego nie nazwał
_________________
co do wtrysków dwusprężynowych to wiele razy czytałem na forum że są one właśnie montowane w TD a nie w TDI
Tą maszyną z wajchą można sprawdzić cisnienie otwarcia wtryskiwacza i na oko jakość rozpylania paliwa (jak wtrysk leje to paliowo niejest rozpylane tylko kapie częściowo z końcówki i to widać na oko)
-
Corvax
- V.I.P.
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
Post
autor: Corvax » śr paź 04, 2006 10:29
fryta79 pisze:co do wtrysków dwusprężynowych to wiele razy czytałem na forum że są one właśnie montowane w TD a nie w TDI
Podaj źródło
HellMan pisze:czy wyniki tego TDITiming są zapisywane automatycznie do jakiegoś pliku, czy może mam robić zrzuty ekranu?
To samo w przypadku odczytu z bloku 013: czy wyniki zapisują się gdziekolwiek?
mozna właczyc opcje, która pozostawia slad na wykresie skaczącego kąta
Pozostałe bloki mozna logować do pliku CSV i analizowac pożniej samym Vag-comem, lub w Exelu
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
bigozz
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontakt:
Post
autor: bigozz » śr paź 04, 2006 10:30
fryta79, dziękuję za zrozumienie. Do tergo dążyłem. Przecierz niekiedy wystarczy zgrubne sprawdzenie a nie od razu wydawać kupę kasy na serwis BOSCHA. Prawda jest taka że jest to sprawdzenie ZGRUBNE a nie dokładne.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
-
BruceLee30
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: BruceLee30 » śr paź 04, 2006 11:04
bigozz pisze:fryta79, dziękuję za zrozumienie. Do tergo dążyłem. Przecierz niekiedy wystarczy zgrubne sprawdzenie a nie od razu wydawać kupę kasy na serwis BOSCHA. Prawda jest taka że jest to sprawdzenie ZGRUBNE a nie dokładne.
ZGRUBNE= ŻADNE wiec po co tak sprawdzac skoro nic nam to nie powie ?
szkoda roboty
-
bigozz
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontakt:
Post
autor: bigozz » śr paź 04, 2006 11:25
a ty ciągle swoje.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
-
BruceLee30
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: BruceLee30 » śr paź 04, 2006 11:45
bigozz pisze:a ty ciągle swoje.
ja nie to ty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości