Strona 3 z 5

: ndz cze 25, 2006 15:33
autor: dziechu
Tez jestem zdania ze Eldorado troche (albo nie troche) przegial. W koncu ten BMW z nieba nie spadl. Jezeli brales sie za wyprzedzanie 2 tirow, to powinienes miec kilometr pustej drogi przed soba, kilometr widocznej drogi:) Wiec albo widziales tego BMW i sie przeliczyles, albo nie wiedziales odpowiednio duzo drogi - i tez spintoliles.

: ndz cze 25, 2006 21:49
autor: eldorado84
powiem tak samochód ten był bardzo bardzo dalego, więc zaczołem wyprzedzać (myślałem że łykne na spokojnie 1 a potem drugiego TIRA, a tu lipa głupie *#cenzura#* jechały chyba tak specjalnie bardzo blisko siebie,co też chyba każdemu prawie stważało by problem łyknąć 2 tiry i dlatego sie zdecydowałem łyknąć 2 na raz) więc spokojnie wyprzedzałem na czwartym biegu ale okazało sie że lipa więc redukcja i dzida,bejca coraz i cortaz bliżej więc co miałem zrobić chamować, zjechać w rów czy zacisnąć zęby i ciąć i modlić sie żeby sie udało, wiem ze narażałem kierowce z bejcy, ale jak taka sytuacja wyniknie (niestety z głupoty mojej - bo sie zdecydowałem) też z głupoty Tirowców (bo tak blisko siebie jadą co naprawde utrudnia wyprzedzenie 2 na raz), to moim zdanie przykładowo kierowca z tira 1-wszego powinien przychamować co spowodowałoby że szybciej bym ten manewr (niebezpieczny) wykonał no i troszke może przychamował pacjent z bejcy (chociaż nie wiem czy tak naprawde zrobił) i może by tak to niebezpiecznie nie wyglądało. Od tamtej pory jeżdże spokojniej, znaczy sam stważam sobie (czekam) na sytuacje gdzie moge wykonać szybki (wmiare bo to TD :bigok: ) manewr który nie powodowałby zagrożenia. Wiem mój błąd ale chyba też poczęści nie tylko (chociaż to jest tylko moje zdanie)

[ Dodano: Nie Cze 25, 2006 21:52 ]
wiem że moje doświadczenie nie jest na temat ale na koniec powiem że nie ma co sie oszukiwać z diesla zrobi bolida

[ Dodano: Nie Cze 25, 2006 21:53 ]
już sie nie wcinam

[ Dodano: Nie Cze 25, 2006 21:54 ]
SouleR pisze:eldorado przegiales i tyle. moze to wina krotkiej jazdy tdkiem. ja juz sie nuczylem ile potrzebuje czasu i odleglosci zeby wyprzedzic. smigam sobie moim bez zadnych przerobek i raczej zwykli uzytkownicy drog nie uciekna mi pomimo wiekszej mocy. niestety znajomosc auta to podstawa przy bezpiecznej jezdzie a zwlaszcza wyprzedzaniu.
zgadza sie dopiero zaczynam szanować i uczyć sie jazdy dieslem

: ndz cze 25, 2006 22:15
autor: szerszeniak
eldorado84, moze podkręć go troche zeby poczuć sie pewniej. jak nie ma sie mocy to treba sobie radzić inaczej np rozpędem

: pn cze 26, 2006 07:56
autor: eldorado84
szerszeniak pisze:eldorado84, moze podkręć go troche zeby poczuć sie pewniej. jak nie ma sie mocy to treba sobie radzić inaczej np rozpędem
to jest właśnie ta nauka jeżdżenia dieslem i szacunek do niego; poprostu rozpędzam sie wcześniej :grin:

: pn cze 26, 2006 10:26
autor: Wawro
malolat pisze:
Wawro pisze:Mój golf 1 z silnikiem 1.6 td z GTD 2 ostatnio pomykał za golfem 3 VR6, w sumie bide miała ta 3 po mieście mi uciec.
chyba ze ruszal caly czas z 3-go biegu...
na pierwszym biegu vr kreci kolo 65-70 km/h w jakies 3 sekundy jak nie szybciej, na 2 idzie do 120 w jakies 8-9 wiec jak twoim golfem ktory sete lapie w 12-14 sekund nie dal ci radu?? w korku staliscie chyba :P tez lubie diesle, ale nie stawial bym 70-konnego td z 150-170konnym vr6...
Nie mówię że na maksa cisnął, ale też nie oszczędzał się, widziałem jak szarpęło mu przy 60 km/h, nie wiem czy 2 czy 3 bieg ;). Tylko ze mój golf zużywał wtedy jakieś 7-8 litrów na sto a jego autko jakieś 15-18 i nie jechał na maksa :).

: pn cze 26, 2006 11:00
autor: dziechu
Zdaje sie ze jazda 2 tirow bez miejsca dla wyprzedzajacych to wykroczenie. Nie wolno im tak jezdzic.

: pn cze 26, 2006 12:52
autor: eldorado84
dziechu pisze:Zdaje sie ze jazda 2 tirow bez miejsca dla wyprzedzajacych to wykroczenie. Nie wolno im tak jezdzic.
Mi to mówisz, przecież wiem, ale weź im to powiedz, jadą kolosami co mają całkowitej masy np 10-12ton i co im zrobisz, jadą sobie 80-90km/h :grrr:

: pn cze 26, 2006 13:48
autor: szerszeniak
eldorado84 pisze:jadą kolosami co mają całkowitej masy np 10-12ton i co im zrobisz, jadą sobie 80-90km/h
troske wiecej tak około 35ton a jadą równo 89km/h bo tyle im ogranicznik pozwala wiem jaki to ból wyprzedzić przy załadowanym aucie zwłaszcza na kretych drogach trzeba sporo ryzykować albo sie poddac i jechać grzecznie tylko ze oni tak bez zjerzdźania moga zdaje sie około 10h sobie jechać wiec mozna pół polski zjechac najlepiej poczekać az zwolni na skręcie i wtedy dawać bo jak załadowany to szybko sie nie rozpędzi tylko uwaga bo jak pusty to nie jedno mocne TDI nie da takiemu rady wiem coś o tym kumpel po wy7ciągnieciu bezpiecznika (ograniczenie od 89) przycisnał tak SCANIĄ do 160km/hze moglem tylko smród wąchać i nie wierzyć własnym oczom co sie dzieje

: pn cze 26, 2006 22:53
autor: eldorado84
czyli wiecie sami o co chodzi :otepienie: , uważają siebie za panów drogi i tyle

: pn cze 26, 2006 23:15
autor: Johny1984
moze i tak, ale jesli wziac podobnie zaawansowane jednostki, tdi 1.9 150 i 1.8t 225 to niestety obawiam sie ze jednakze stanelo by na PB98 :> ktos napisze ze mozna porownac do 1.8t 150km... niby mozna, ale 150 to najslabsza turbobenzyna, cos jak 110 w dieslach a chodzi mi zeby pokazac seryjne jednostki o jak najlepszych parametrach.... a i jak myslicie, ktory silnik jest drozszy, tdi150 czy 1.8t 225

szerszeniak - ale porównaj Mk3 1,9 benzynę 90 ps i 1,9 Tdi 90 ps :hmm:
albo passata B6a 2,0 benzynę 150 ps i 2,0 Tdi 140 ps - benzyna w tym wypadku dostaje po dupie :)

pzdr

: wt cze 27, 2006 00:05
autor: malolat
Johny1984 pisze:passata B6a 2,0 benzynę 150 ps i 2,0 Tdi 140 ps - benzyna w tym wypadku dostaje po dupie :)
aha, to patrz tu

http://www.volkswagen.pl/modele/passat/ ... echniczne/

pozmienial sobie suwaczki i porownaj :)

150km FSI do setu 9,4 i 213km/h
140 TDI do setu 9,8 i 209km/h


a i dodam ze roznica 1 litra w trasie nie robi chyba nikomu roznicy przy aucie za 130tys pln...
no chyba ze te niecale 3 litry w miescie zawaza o kupnie klekota :>

wiec gdzie ten pogrom??? mysle ze te 10 koni by duzej roznicy nie zrobilo... ale ta benzyna(FSI) to silnik wolnossacy, wiec nie widze sensu porownywac jej do turbodiesla, inny sposob jazdy...
a jak ktos mi powie o elastycznosci turbodiesla, to ja powiem - a jaki jest przelicznik pojemnosci przy porownywaniu aut turbo - NA ?? ktos powie ze spalanie diesla ble ble...

dlatego uwazalem ze nalezy nie porownywac TDI do FSI bo to inna bajka, a do podobnych (wmiare technologicznie) 1.8T

naprawde lubie diesle i zaminil bym aam na tego mula td 75 koni, ale no...

: wt cze 27, 2006 06:30
autor: pasiak
szerszeniak pisze:a jadą równo 89km/h bo tyle im ogranicznik pozwala
a ty widziałeś taki ogranicznik ? :wink: nawet w nowych tych z EDC i innymi cudami zdejmują i przyszłego teścia TIR lata 140 bo przy tylu mnie podwoził :) a drugi który spotkał ojciec nissanem na drodze to nie chciał dać się wyprzedzić i przy próbie wyprzedzania (początek około 100km/h) dawał gazu i kończyło się przyhamowaniem i ucieczką za jego tył(prędkość około 130 -140) a te silniki co posiadają (w granicach 400-500ps ) dają możliwość manewru nawet przy 120 km/h

: wt cze 27, 2006 22:29
autor: Kapibara
a sie rozgadaliscie, co do wyscigow to w nowym motorze jest ciekawa informacja. Ostatni 24 godzinny LA MANS (jakos tak) wygralo nei co innego tylko TDI ze stajni audi 2 byla benzyna a 3 tez tdi :bigok: W F1 neidlugo tez bedzie ropa hehehe

: wt cze 27, 2006 23:18
autor: malolat
Kapibara pisze:Ostatni 24 godzinny LA MANS (jakos tak) wygralo nei co innego tylko TDI
pierwsza strona, osmy post