Strona 3 z 11

Słabe grzanie TDI

: ndz lis 18, 2012 00:03
autor: munior
slawko333 pisze:mam mk4 tdi i mk2 td, i powiem tak, jesli chodzi o czas grzania silnika a co za tym idzie ogrzewania w srodku to mk4 niema szans z mk2, mk4 dlugo sie nagrzewa
:bajer: Normalne ,i nie ma w tym nic dziwnego , silnik to nie grzejnik :chytry: td to pośredni wtrysk ,dużo mniej sprawny i dużo energi traci wytwarzając ciepło ...MK4 to bezpośredni wtrysk ,znacznie bardziej sprawny ,bo "para nie idzie mu w gwizdek " i nie nie produkuje tyle niepotrzebnego ciepła ,które jest marnowaniem energi ...A że mamy klimat jaki mamy :? ,trudno się mówi ,w zimie sprawny tdi długo nie może złapać temperatury i nic na to sie nie poradzi ,nic tu nie pomogą nowe termostaty i szukanie przyczyny ,przyczyną jest zbyt sprawny silnik ,tdi tak ma i kropka ...jedyny ratunek to webasto które często jest montowane w bogatszych wersjach ,kto ma ,wie co potrafi taki piecyk o mocy 5 Kilowatów :chytry: .Można też wymodzić sobie coś jak np. w citroenach ,czyli rurka do EGR z płaszczem wodnym zasilanym spalinami...spaliny to najszybsza i darmowa grzałka :grin:

Słabe grzanie TDI

: ndz lis 18, 2012 10:20
autor: slawek987
Dobrze, a czy w takim razie ktoś mógłby sprawdzić czy po 15km robi się mu chłodnica ciepła jak u mnie?

Słabe grzanie TDI

: ndz lis 18, 2012 13:43
autor: Pablito92
Ja powiem tyle, że w Passacie B5 FL od mojego ojca silnik grzeje sie momentalnie. Do pracy mam 10km i po 5 km silnik osiąga już prawie 90 stopni co w moim Golfie IV jest niemożliwe ;/ Wymieniłem czujnik temperatury, termostat i nadal to samo więc kicha.

Słabe grzanie TDI

: ndz lis 18, 2012 15:09
autor: kornat
Pablito92, ale sprawdź czy ty masz podgrzewacz płynu chłodzącego i czy ojciec w B5 również ma.

Odp: Słabe grzanie TDI

: pn lis 19, 2012 17:53
autor: szczyku
panowie, nie ma sensu dybac, jak wczesniej koledzy napisali: to zalezy od wielu czynnikow:mrgreen: ja jadac do pracy mam praktycznie caly czas z gorki i pokonujac ta trase (11km) auto rozgrzewa mi sie do okolo 70 stopni, ale jak wracam mam 90 stopni po 5 kilometrach... kazdy ma inna droge, temperature itp... itd... wie tak na prawde ta dyskusja jest zbedna...

Słabe grzanie TDI

: ndz lis 25, 2012 11:31
autor: virus8989
no witam jeszcze raz ja zalozylem to forum ale wiecie nie o to po ilu km grzeje sie i czy tam temperatura stoi na 90 bo jak przejade iles km zawsze stoi mi 90 cstopni temperature ale nawet gdy mam 90 stopni temperature to i tak lipa bo niewiem dlaczego ale stane na chwile np na swiatłach na czerwonym postoje z 3 minuty na wonych obrotach i mi nie grzeje leci zimne powietrze albo delikatne cieple jak przełacze na manualu na nawiew na 4 to potem calkiem zimne leci jak dodam gazu troche wieksze obroty okolo 2 3 tys to od razu leci cieple powiecze az gorace
co to jest nie tak z tym jak mam wode na 90 a nie grzeje na wolnych obrotach

Re: Słabe grzanie TDI

: śr lis 28, 2012 21:57
autor: Bodziu143742
Witam,

Panowie mam podobny problem, a mianowicie kiedyś tamp. silnika miałem na 90 a jakieś 2 miesiące temu temperatura spadła mi do 70 st. C nawet po przejechaniu 100 km nie podniosła się do 90 st. C na vag-u 4.9 pokazał mi błąd czujnika temp. "zwarcie lub przerwa do masy", a więc wymieniłem czujnik a temp nie zmieniła się (nadal 70 st C), pytałem się trzech mechaników jaka może być przyczyna a oni że termostat. wymontowałem go i sprawdziłem w garnku z wodą z termometrem i podgrzewałem otworzył sie przy temp 87 st C tak jak powinno być. BARDZO PROSZĘ O POMOC W ROZWIKŁANIU TEJ ZAGADKI :banghead:

Słabe grzanie TDI

: czw lis 29, 2012 06:34
autor: Detektor
virus8989, Ty chyba powinieneś zainteresować się swoją nagrzewnicą a Ty Bodziu143742, sprawdz
instalacje która idzie do czujnika.

Słabe grzanie TDI

: czw lis 29, 2012 09:01
autor: virus8989
dzieki DETEKTOR ale to własnie mnie przeraza nagrzewnica nie jest droga ale ile roboty przy wymianie nawet niemam instrukcji jak sciagnac deske pomoze ktos

Słabe grzanie TDI

: czw lis 29, 2012 19:53
autor: Detektor
virus8989, zawsze na dole strony na tym forum masz wyszukiwarkę google, nie wierzę że nikt nie przerabiał
tematu ściągania deski w czwórce.

Re: Słabe grzanie TDI

: czw lis 29, 2012 22:03
autor: Bodziu143742
dzięki DETEKTOR ok sprawdzę ale czy możesz podpowiedzieć w jaki sposób można sprawdzić instalację.
A czy wiesz może gdzie można znaleźć blok danych w VAG 4.9 dotyczący temperatury czynnika chłodzącego.

Słabe grzanie TDI

: sob gru 01, 2012 23:19
autor: Detektor
Bodziu143742 pisze:czy możesz podpowiedzieć w jaki sposób można sprawdzić instalację
miałem na myśli żebyś w najprostszy sposób, czyli obejrzał dokładnie i wymacał, wiązkę przewodów
, która idzie do czujnika i sprawdził czy nie jest w którymś miejscu uszkodzona.

Re: Słabe grzanie TDI

: ndz gru 02, 2012 01:49
autor: majst3r89
Pozwolę się podpiąć pod temat. Panowie u mnie jest podobna sytuacja, że wskazówka zatrzymuje się w ciepłe dni ok.8 stopni na 80 stopniach. Odcinek 30km. Wymienię wszystko co niedawno zauważyłem niepokojącego. Przy 5 stopniach przy przełączaniu na zapłon zapala się kontrolka świec żarowych na sekundę i gaśnie. Wymieniłem niedawno płyn chłodniczy. Oraz niedawno grzebałem w liczniku bo nie działało pokrętło od ustawiania godziny i musiałem naprawić. Miałem ze dwa razy, że termometr na kompie wyświetlał kosmiczną temperaturę. Obecnie działa bez zarzutu. Termostat działa, bo jak jadę to przy ok 80 spada na chwilę wskazówka a potem jak skała wraca na 80. Czy przypadkiem dotykając wskazówkę od temperatury coś jej zrobiłem złego :rotfl: czy co może być nie tak. Golf odpala jak szalony, zero problemów z grzaniem w środku. A i jaki polecacie filtr do paliwka, prosiłbym o konkretne parametry numer bo nie chciałbym kupić złego. Silniczek ASZ 2002r. Bo planuję wymienić sam.

Słabe grzanie TDI

: pn gru 03, 2012 15:59
autor: sebool12
Podepnę się pod temat:
Czy to normalne, że przy temp na dworze -1st auto dobiło do 90st dopiero po 15km jazdy ? Oczywiscie max 90km/h,
Co myślicie o przysłonięciu chłodnicy? Dużo pomaga? Jak dużą część najbezpieczniej przysłonić, żeby nie przesadzić ?

Zapomniałem dodać - silnik 1z z zaślepionym EGR