Podgrzewacze do oleju roślinnego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » wt kwie 18, 2006 10:03

Temperatura zapłonu ON wynosi około 59 stopni C natomiast OR jest dużo wyższa, należy się mocno zastanowić czy przy niekorzystnym zbiegu kilku okoliczności nire doprowadzimy do nieszczęścia. Napewno bexzpieczniejsza była by instalacja, która powodowała by ze paliwem w 100% będzie tylko i wyłącznie OR.



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » wt kwie 18, 2006 11:45

czyli ze moja konnstrukcja to bomba w aucie:D;d nalezy zrobić tak jak ktoryś poprzednik napisał ze zaworki dopiero za nagrzwnica zeby ON sie niegrzał:D:D



eli82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 14:02
Lokalizacja: gdansk

Post autor: eli82 » czw kwie 20, 2006 12:53

mam pytanie a mianowicie czytalem wiele postow na temat oleju roslinnego w dieslu i nie rozumiem dlaczego ludzie mniej polecaja stosowanie OR np w mk2 turbo a jeszcze mniej polecaja w mk2 (intercooler) w porownaniu do zwyklego mk2 na dieslu?



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » czw kwie 20, 2006 16:43

Tak myślałem nad tymi podgrzewaczami, ale nieelektrycznymi... i się zastanawiam, czy one są wogóle potrzebne... Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów podniosłem maskę i "ręcznie" sprawdziłem jakiej temperatury są przewody i filtr paliwa i wydaje mi się, że jest to temperatura wystarczająca, aby OR lub przynajmniej mix z dużą domieszką OR nie powodował nadmiernego zużycia pompy wtryskowej, a np. przewody ciśnieniowe (nie wiem czy to poprawna nazwa, ale te metalowe - do wtryskiwaczy) są jeszcze cieplejsze, więc z rozpylaniem też nie powinno być "problemów"?, zwłaszcza, że paliwo przechodzi przez wtryskiwacze, które ze względu na to, że są wkręcone w głowicę (bardzo odkrywcze) są jeszcze cieplejsze - co o tym sądzicie? :bajer:


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » czw kwie 20, 2006 17:46

no ja szczerze watpie zeby przewody dochodzące do pompy potrafiły rozgrzać OR do koło 80stopni,no ale to tylko moje przypuszczenia,a na mieszance OR ON nietrzeba chyba zadnych podgrzewaczy ani nic w tym stylu bo ON chyba odpowiednio rozżadzi OR tylko zalezy jeszcze jakie proporcje bo 50:50 to jest git ale jak dasz mniej ON to niewiem.ja sobie juz załątwiam zawory ,wymiennik ciepła mam ,czekam az kumpel mi przywiezie te elktrozawory moze do srody beda i wtedy zaczynam robić instalacje,a zrobie tak ze pod maska umieszcze mały 2l zbiornik wtórym bedzie ON a do zwykłego baku bede lał OR ,bo jakbym miał montowac dodatkowy bak na OR to by musiał mieć conajmniej z 200l:D .Pozdrawiam i mam nadzieje ze temat tego paliwa naprawde sie rozwinie,niema to jak diesel:D:D:D



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » czw kwie 20, 2006 23:30

Gacu16, o ile sie dobrze orientuje to ty pierw drastycznei zwiekszasz moc auta a teraz kombinujesz na tansze paliwo ehehhe w ten sposob wychodzisz na 0 calkiem neizly pomysl. ja tez teraz zaczne lac mieszanke OR z ON

a kupujecie jakis konkretny OR bo ja widzialem dzis 3l opadkowanie za 6,8 w zwyklym sklepie jakiegos oleju roslinnego no name chyba



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » pt kwie 21, 2006 00:34

Ja ostatnio trafiłem na promocję w Realu i kupiłem kilka butelek oleju po 1,99zł / litr. Jedyny minus to butelki 1l... :bajer:


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt kwie 21, 2006 09:28

tyle kupiles???????? heheh ja dzis robie zapasy



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pt kwie 21, 2006 10:57

znaczy ja napoczatku chciałem jeździc na tańszym paliwie bo robie kosmiczne przebiegi,ale troche mocy tez bysisie przydało bo z wyprzedzaniem troche słabo ,awiec tak jak mówisz bede miał mocniejszy mototr a wyjdzie natosamo jakbym jeździł na zwykłym paliwie zwykłym silnikiem:D.Pozdro

[ Dodano: 21 Kwi 2006 11:00 ]
aha i nieuwazam ze derastycznie sie zwiekszyło spalanie po tych modyfikacjach które podalem w innym temacie,awiec itak bede na plusie ito wiele:d



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt kwie 21, 2006 11:29

ja mam podobne zdanie bo trzeba miec moc do pewnego przedzialu zeby autko bylo sie w stanie ruszac. mala moc i maly silnik to wzrost spalania bo nei wyciaga silnik. a taki z wieksza moca to ma optymalne spalanie i moc kiedy jest potrzeba :bigok:



nawcia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 21, 2006 13:56
Lokalizacja: Rabka

podgrzewanie baku

Post autor: nawcia » pt kwie 21, 2006 14:19

Witam!
Wlasnie jestem na etapie teoretycznym przerobki swojego golfa. Poczytalem ten post i wszystko jest ok, podgrzewacze, zawory itd, ale zaczalem sie zastanawiac co w zimie. CHce zamontowac w miejscu kola zapasowego albo w komorze silnika zbiornik na ON, a do baku lac OR. Wymyslilem tak: 2 wersje
1. do baku wsadzic wezownice z rurki miedzianej, podlaczyc ja ukladu chlodzenia i powinno grzac paliwo w baku. Minusem bedzie chyba dosc dlugie podgrzewanie - minie troche czasu zanim woda w ukladzie chlodniczym sie nagrzeje
2. zrobic drugie pod bakiem o wysokosci paru centymantrow (np. z zywicy i maty szklanej) i przepuszczac tamtedy spaliny? Co o tym myslicie? Nie roztopi baku?

Plusem grzania baku bedzie duza ulga dla pomp? - rzadki olej pobierany juz z samego baku.

Osobiscie jestem za druga wersja, nie trzeba dziurawic baku, spaliny od razu sa gorace, wieksza powierzchnia wymiany ciepla...

Napiszcie co o tym myslicie.

pozdr



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pt kwie 21, 2006 15:32

ja oglnie myśle ze nawet fajnie to wykombinowałes ale niechce kompliowac układu skoro mi wysstarczy wymiennik ciepla koło chłodnicy i dwa elektro zawory,wtedy po nagrzaniu sie silnika od ON bedzie sie wlączać OR i tez bedzie rzadki a skoro chcesz już grzac olej w baku to niepotrzebne ci zadne zawory tylko naczystym OR jeździć cały czas tylko ze zanim byś nagrzał bak to by mineły ze dwie godizny i musiała by to być grzałka alektryczna awiec jak dlamnie niezbyt praktyczne rozwiazanie,najlepsze jest to z dwoma zaworami maly zbiorniku na ON nakótrym bedzies zodpalał i gasił i zwygły na OR ,proste tanie:D



Awatar użytkownika
fryta79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw sty 27, 2005 15:39
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: fryta79 » pt kwie 21, 2006 15:37

cześć. Zastanawiacie się nad instalacją dwóch zbiorników i elektrozaworów, mowa jest też o
przełączaniu po rozgrzaniu i przelączeniu przed zgaszeniem silnika i tu właśnie pojawia się pytanie czy jadąc na OR i przełączeniu na ON przed zgaszeniem silnika olej roślinny znajdujący się w pompie będzie mieszał się poprzez powrót z ON znajdującym się w dodatkowym zbiorniku i analogicznie po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na OR, On z pompy trafi poprzeż powrót do zbiornika z OR
Może troche zakręcone ale chyba istotne



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pt kwie 21, 2006 15:46

a co sadzicie o jezdzie 50% ON na 50% OR czy mozna tak jezdzic normalnie w zwyklym samochodzie?? czy sa jakies przeciwwskazania?? czy silnik 1z wytrzyma takie paliwo??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości