Podgrzewacze do oleju roślinnego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temperatura zapłonu ON wynosi około 59 stopni C natomiast OR jest dużo wyższa, należy się mocno zastanowić czy przy niekorzystnym zbiegu kilku okoliczności nire doprowadzimy do nieszczęścia. Napewno bexzpieczniejsza była by instalacja, która powodowała by ze paliwem w 100% będzie tylko i wyłącznie OR.
Tak myślałem nad tymi podgrzewaczami, ale nieelektrycznymi... i się zastanawiam, czy one są wogóle potrzebne... Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów podniosłem maskę i "ręcznie" sprawdziłem jakiej temperatury są przewody i filtr paliwa i wydaje mi się, że jest to temperatura wystarczająca, aby OR lub przynajmniej mix z dużą domieszką OR nie powodował nadmiernego zużycia pompy wtryskowej, a np. przewody ciśnieniowe (nie wiem czy to poprawna nazwa, ale te metalowe - do wtryskiwaczy) są jeszcze cieplejsze, więc z rozpylaniem też nie powinno być "problemów"?, zwłaszcza, że paliwo przechodzi przez wtryskiwacze, które ze względu na to, że są wkręcone w głowicę (bardzo odkrywcze) są jeszcze cieplejsze - co o tym sądzicie?
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
no ja szczerze watpie zeby przewody dochodzące do pompy potrafiły rozgrzać OR do koło 80stopni,no ale to tylko moje przypuszczenia,a na mieszance OR ON nietrzeba chyba zadnych podgrzewaczy ani nic w tym stylu bo ON chyba odpowiednio rozżadzi OR tylko zalezy jeszcze jakie proporcje bo 50:50 to jest git ale jak dasz mniej ON to niewiem.ja sobie juz załątwiam zawory ,wymiennik ciepła mam ,czekam az kumpel mi przywiezie te elktrozawory moze do srody beda i wtedy zaczynam robić instalacje,a zrobie tak ze pod maska umieszcze mały 2l zbiornik wtórym bedzie ON a do zwykłego baku bede lał OR ,bo jakbym miał montowac dodatkowy bak na OR to by musiał mieć conajmniej z 200l:D .Pozdrawiam i mam nadzieje ze temat tego paliwa naprawde sie rozwinie,niema to jak diesel:D:D:D
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
Gacu16, o ile sie dobrze orientuje to ty pierw drastycznei zwiekszasz moc auta a teraz kombinujesz na tansze paliwo ehehhe w ten sposob wychodzisz na 0 calkiem neizly pomysl. ja tez teraz zaczne lac mieszanke OR z ON
a kupujecie jakis konkretny OR bo ja widzialem dzis 3l opadkowanie za 6,8 w zwyklym sklepie jakiegos oleju roslinnego no name chyba
a kupujecie jakis konkretny OR bo ja widzialem dzis 3l opadkowanie za 6,8 w zwyklym sklepie jakiegos oleju roslinnego no name chyba
Ja ostatnio trafiłem na promocję w Realu i kupiłem kilka butelek oleju po 1,99zł / litr. Jedyny minus to butelki 1l...
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
znaczy ja napoczatku chciałem jeździc na tańszym paliwie bo robie kosmiczne przebiegi,ale troche mocy tez bysisie przydało bo z wyprzedzaniem troche słabo ,awiec tak jak mówisz bede miał mocniejszy mototr a wyjdzie natosamo jakbym jeździł na zwykłym paliwie zwykłym silnikiem:D.Pozdro
[ Dodano: 21 Kwi 2006 11:00 ]
aha i nieuwazam ze derastycznie sie zwiekszyło spalanie po tych modyfikacjach które podalem w innym temacie,awiec itak bede na plusie ito wiele:d
[ Dodano: 21 Kwi 2006 11:00 ]
aha i nieuwazam ze derastycznie sie zwiekszyło spalanie po tych modyfikacjach które podalem w innym temacie,awiec itak bede na plusie ito wiele:d
podgrzewanie baku
Witam!
Wlasnie jestem na etapie teoretycznym przerobki swojego golfa. Poczytalem ten post i wszystko jest ok, podgrzewacze, zawory itd, ale zaczalem sie zastanawiac co w zimie. CHce zamontowac w miejscu kola zapasowego albo w komorze silnika zbiornik na ON, a do baku lac OR. Wymyslilem tak: 2 wersje
1. do baku wsadzic wezownice z rurki miedzianej, podlaczyc ja ukladu chlodzenia i powinno grzac paliwo w baku. Minusem bedzie chyba dosc dlugie podgrzewanie - minie troche czasu zanim woda w ukladzie chlodniczym sie nagrzeje
2. zrobic drugie pod bakiem o wysokosci paru centymantrow (np. z zywicy i maty szklanej) i przepuszczac tamtedy spaliny? Co o tym myslicie? Nie roztopi baku?
Plusem grzania baku bedzie duza ulga dla pomp? - rzadki olej pobierany juz z samego baku.
Osobiscie jestem za druga wersja, nie trzeba dziurawic baku, spaliny od razu sa gorace, wieksza powierzchnia wymiany ciepla...
Napiszcie co o tym myslicie.
pozdr
Wlasnie jestem na etapie teoretycznym przerobki swojego golfa. Poczytalem ten post i wszystko jest ok, podgrzewacze, zawory itd, ale zaczalem sie zastanawiac co w zimie. CHce zamontowac w miejscu kola zapasowego albo w komorze silnika zbiornik na ON, a do baku lac OR. Wymyslilem tak: 2 wersje
1. do baku wsadzic wezownice z rurki miedzianej, podlaczyc ja ukladu chlodzenia i powinno grzac paliwo w baku. Minusem bedzie chyba dosc dlugie podgrzewanie - minie troche czasu zanim woda w ukladzie chlodniczym sie nagrzeje
2. zrobic drugie pod bakiem o wysokosci paru centymantrow (np. z zywicy i maty szklanej) i przepuszczac tamtedy spaliny? Co o tym myslicie? Nie roztopi baku?
Plusem grzania baku bedzie duza ulga dla pomp? - rzadki olej pobierany juz z samego baku.
Osobiscie jestem za druga wersja, nie trzeba dziurawic baku, spaliny od razu sa gorace, wieksza powierzchnia wymiany ciepla...
Napiszcie co o tym myslicie.
pozdr
ja oglnie myśle ze nawet fajnie to wykombinowałes ale niechce kompliowac układu skoro mi wysstarczy wymiennik ciepla koło chłodnicy i dwa elektro zawory,wtedy po nagrzaniu sie silnika od ON bedzie sie wlączać OR i tez bedzie rzadki a skoro chcesz już grzac olej w baku to niepotrzebne ci zadne zawory tylko naczystym OR jeździć cały czas tylko ze zanim byś nagrzał bak to by mineły ze dwie godizny i musiała by to być grzałka alektryczna awiec jak dlamnie niezbyt praktyczne rozwiazanie,najlepsze jest to z dwoma zaworami maly zbiorniku na ON nakótrym bedzies zodpalał i gasił i zwygły na OR ,proste tanie:D
cześć. Zastanawiacie się nad instalacją dwóch zbiorników i elektrozaworów, mowa jest też o
przełączaniu po rozgrzaniu i przelączeniu przed zgaszeniem silnika i tu właśnie pojawia się pytanie czy jadąc na OR i przełączeniu na ON przed zgaszeniem silnika olej roślinny znajdujący się w pompie będzie mieszał się poprzez powrót z ON znajdującym się w dodatkowym zbiorniku i analogicznie po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na OR, On z pompy trafi poprzeż powrót do zbiornika z OR
Może troche zakręcone ale chyba istotne
przełączaniu po rozgrzaniu i przelączeniu przed zgaszeniem silnika i tu właśnie pojawia się pytanie czy jadąc na OR i przełączeniu na ON przed zgaszeniem silnika olej roślinny znajdujący się w pompie będzie mieszał się poprzez powrót z ON znajdującym się w dodatkowym zbiorniku i analogicznie po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na OR, On z pompy trafi poprzeż powrót do zbiornika z OR
Może troche zakręcone ale chyba istotne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości