po wymianie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

po wymianie rozrządu

Post autor: J.B.S. » wt paź 23, 2012 23:32

Podobno niektóre paski tak wyją jak się napnie prawidłowo.Słyszałem że niektórzy delikatnie luzują i jest spokój.
Ja osobiście bym zostawił jak fabryka kazała i tylko słuchał czy sie to nie pogarsza.Po jakims czasie powinno sie uspokoić.

Chyba że u Ciebie jakoś inaczej słychać niż na filmiku.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

po wymianie rozrządu

Post autor: wesol » śr paź 24, 2012 06:32

ten motyw mozna zaobserwowac w silnikach chewrotela oraz opla. Trzeba nieco poluzowac pasek i sprzwdzic jak tam sie zmieniło. Dlatego tez rozrzad sie sprawdza co pewniem przebieg i czas a nie ze tylko zakladamy i za 90 czy 120 tys dopiero zagladamy. To jeden z powaznych bledów ludzi. Nikt ci nie uwzgledni gwarancji jak sie cos wykrzaczy p przelocie 40 czy 50 tys km ani od tego co zakladal a ni od tego co sprzedawal czesci.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Qnie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:49

po wymianie rozrządu

Post autor: Qnie » śr paź 24, 2012 18:12

U mnie po wymianie rozrządu wydobywa się tak sam dźwięk jak ten w linku od Michal7891. Silnik pracuje jakby jakieś łożysko było mocno zatarte. Sprawdzałem wszystko o czym pisaliście i jedyne co pozostało, tylko nie pamiętam na którym forum o tym czytałem(A4 klub czy Vwgolf.pl) to panewki wałka rozrządu... Rozrząd wymieniałem ok 25 tys km. temu.
Słyszałem już kilka PD-ków, które pracowały tak jak mój i wydaje mi się, że to może byc całkiem sensowne wytłumaczenie tego dźwięku.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

po wymianie rozrządu

Post autor: wesol » śr paź 24, 2012 19:24

moim zdanie to niepowazny chyba jestes. Jakby panewki mialy taki odglos wydawac to byl by to trup a nie silnik no i ile by tak pochodzil?? Tydzien gora i po walku, glowicy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Qnie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:49

po wymianie rozrządu

Post autor: Qnie » czw paź 25, 2012 19:48

Poważny nie poważny, dyskutujemy tutaj i tyle. Nie mam doświadczenia w kwestii panewek i wałków rozrządu... napisałem tylko co przeczytałem na którymś z w/w forum.
Po to jest ta dyskusja i to forum żeby właśnie wyprowadzać ludzi(np. mnie) z błędu. I dziękuje Ci za takie info, bo gość który wymieniał mi rozrząd(pracownik ASO VW) stwierdził również, że to panewki...chociaż nie chciałem w to wierzyć. Do tej pory nie daje mi to spokoju, zobaczymy co będzie przy nastepnej wymianie rozrzadu. Bo już brak mi pomysłów.



mielarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 15, 2010 17:57

po wymianie rozrządu

Post autor: mielarz » śr lis 28, 2012 17:17

Podłącze się pod temat, niedawno wymieniałem u brata rozrząd ( silnik AJM hydrauliczny napinacz) i po wymianie pojawił się właśnie taki dzwięk jak w linku (tak jakby pasek był za mocno napięty). Dodam że podczas wymiany używałem blokad, włożyłem zestaw INA razem z tym hydraulicznym siłowniczkiem i pompę wody DOLZ, napięcie ustawione na 4 mm. Na początku myślałem że się ułoży,ale nie przestało. W między czasie wymieniałem taki sam rozrząd w silniku ASZ z tym że założyłem pompe wody SKF ,a reszta taka sama. Jak robiłem tego ASZ to przed zdjęciem paska zmierzyłem napięcie tam gdzie ustawia się 4 mm było 9mm. Więc napinając pasek nie napiąłem go tak mocno ustawiłem 6mm i wszystko chodziło dobrze bez żadnych niepokojących dźwięków. Po przejechaniu przez mojego brata 1500 km (dźwięk nie zniknął) rozebrałem rozrząd jeszcze raz, wymieniłem pasek na Gates i rolkę napinacza na SKF (bo INA już delikatnie szumiała) i napiąłem tak jak w tym ASZ na 6 mm ,ale nic to nie dało, ten dziwy dźwięk pozostał. Przy najbliższej wymianie oleju planuje rozebrać ten rozrząd jeszcze raz i wymienić pompe wody na SKF. Jak myślicie czy to pomoże? Jak napinać pasek w przypadku jak jest hydrauliczny napiunacz? Ustawiać 4 mm, czy 6mm a może jeszcze jakąś inną wartość ? Może ma ktoś większe doświadczenie z tymi rozrządami i coś podpowie? Bo chciałbym żeby ten trzeci raz przyniósł w końcu efekt.



mielarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 15, 2010 17:57

po wymianie rozrządu

Post autor: mielarz » śr lis 28, 2012 17:21

Dodam jeszcze że wcześniej wymieniałem kilka rozrządów w silnikach 1.9 TDI PD, ale z mechanicznymi napinaczami i nigdy nie miałem takiego problemu.



Awatar użytkownika
barthez994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 20:28
Lokalizacja: Czersk

Re: po wymianie rozrządu

Post autor: barthez994 » pt lip 10, 2015 23:14

@mielarz i jak tam? robiłeś 3 raz ten rozrząd? ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

po wymianie rozrządu

Post autor: Michał_1977 » sob lip 11, 2015 07:22

barthez994 pisze:@mielarz i jak tam? robiłeś 3 raz ten rozrząd? ;)
barthez994, po co ten odkop? Masz problem z rozrządem,czy w archeologa się bawisz? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 231 gości