Problem z termostatem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » sob paź 29, 2011 22:14

Hmm.. ja najpierw odłączyłem ten przewód od chłodnicy, troche płynu wyleciało, wyjąłem ten króciec od pompy, butelka na płyn chłodniczy przygotowana, a tu nic, termostat siedzi. Ale tego króćca wcale nie przekręcałem tylko normalnie wyjąłem.. Może w 1Y jest inaczej. Potem termostat próbuję ręką wyjąć, a gdzie tam, to kombinerki w ruch i wyszedł. Płyn pod ciśnieniem wyleciał prosto mi w zęby.. aż poczułem jego smak :bajer: Nie dobry :D Dobra a weźcie mi wytłumaczcie o co chodzi z tym obróceniem, po co to, i jak w którą stronę itp bo pewnie niedługo czeka mnie pomoc przy wymianie termo u brata w ASV :)



Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: Sphinksus » sob paź 29, 2011 22:53

Ufff, trochę się uspokoiłem bo już myślałem że znów czeka mnie grzebanie. Nie mam kanału a od spodu miałem kiepski dostęp i nie wiedziałem za bardzo gdzie ten wąż od chłodnicy oleju jest :? Łuki_79 Ten płyn to tak wsio weszło Ci od razu? Bo u mnie najpierw ze 3l i później stopniowo prosił o więcej. A nie chciałem żeby chodził za długo na jałowym bo to bez sensu. Pewnie teraz podczas jakiejś jazdy poprosi o dolewkę. :smirk:

KamilP Głównie chodzi o to że jak odkręcisz już śruby mocujące króciec do bloku to nie ciągnij króćca do siebie tylko obróć w lewo o 90st i wtedy zejdzie Ci sam króciec. Termostat jak już ustaliliśmy zapieka się a króciec ma takie zaczepy dwa, pewnie po to żeby to łatwiej zamontować. Króciec--->uszczelka--->Termostat i hyc o 90st w prawo i już całość w kupie wkłada się w blok i jest gwarancja że nie będzie ciekło. Ja niestety wyszarpnąłem króciec i ułamałem te zaczepy. Musiałem montować tak jak Ty w swoim czyli wszystko osobno :)


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Problem z termostatem

Post autor: Łuki_79 » sob paź 29, 2011 23:11

KamilP pisze:Dobra a weźcie mi wytłumaczcie o co chodzi z tym obróceniem, po co to, i jak w którą stronę itp bo pewnie niedługo czeka mnie pomoc przy wymianie termo u brata w ASV
W króćcu jest taki "zaczep" o który łapie się termostat,zazwyczaj termostat zapiecze się w bloku,dlatego nie ciągnij za króciec,tylko obróć najpierw o 90* króciec (jak mnie pamięć nie myli to w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara,ale nie jestem pewien na 100% - jak nie pójdzie w jedną to w drugą :grin: )
Obrazek
Sphinksus pisze:Ten płyn to tak wsio weszło Ci od razu?
Najpierw ok 5 l ,oczywiście z "duszeniem " węży,aby choć trochę powietrza wycisnąć z układu,pochodził na b. jałowym do ok 80 *C,otworzył się duży obieg jak przejechałem ok 700 m,układ się odpowietrzył,że zapaliła się nawet kontrolka poziomu płynu,dolałem do maxa i było git.
Sphinksus pisze:Nie mam kanału a od spodu miałem kiepski dostęp i nie wiedziałem za bardzo gdzie ten wąż od chłodnicy oleju jest
Pod filtrem oleju masz dwa węże dochodzące do chłodnicy oleju - od góry ładny dostęp jest :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » ndz paź 30, 2011 12:15

Aaa dobra teraz czaję :) "Nowocześniej" trochę niż u mnie :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości