AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » pt lut 03, 2012 18:40

Witam kolegow i dołacze sie do tego tematu bo moze to cos pomoze gdyz zakupiony borys mial 136tys 3 lata temu i wszystko było ladnie pieknie i gdy przyszło na rozrzad oczywiscie wymiana byla na czas aleee czesci byly nie oryginalne zamienniki byly wsadzone czyli wszystkie rolki pasek pompa napinacz ,po zalozeniu i odpaleniu wszystko wygladalo na cacy ,drugiego dnia zapaliłem auto otworzyłem szybe bo cieplo było i wlasnie ten dzwiek sie pojawil i jest do dzis i mysle ze jest to sprawa nie oryginalnych czesci a co do oleju panowie to jescze przed wymiana rozrzadu i zaraz po kupnie wymienilem olej na 5w30 505.01 i taki byl lany jescze z 2 lata i nie było tego dzwieku potem przeszedlem na Motula 5w40 albo 10w40 tez 505.01 i tez nie było tego dzwieku dopiero pojawil sie po wymianie rozrzadu i powiem wiecej mam znajomego mieszka niedaleko mnie i rok po moim kupnie zakupil golfa 4 z tym samym silnikiem i przyjechal do mnie i mowi wszystko jest spoko ale wymieniłem rozrzad i taki dzwiek sie pojawil i jest to identyczny dzwiek.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: wesol » sob lut 04, 2012 08:43

sprawdzic napiecie paska rozrzadu. W razie potrzeby lekko poluznić. Dosc czesto jest tak ze paske napiety niby prawidlowo - wg napinacza ale w rzeczywistosci jest deczko za mocno naprężony. Zreszta na probe zawsze mozna to wykonać. Dodam tylko ze w chewroletach mialem caly czas taka wlasnie przypadlość i wystarczyło tylko poluzowac pasek.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » sob lut 04, 2012 14:05

Nie długo bedzie znow wymiana rozrzadu i raczej beda to oryginalne czesci i wtedy sie zobaczy bo trzeba sie tego pozbyc.
Tak ogolnie to mam inny problem z autem od kad przyszly mrozy nie bardzo chce gadac a jak odpali to przez pare sek nierowno chodzi,dodam ze aku jest z tamtego roku i przy -15 kreci zwawo bez problemu ,swiece sa nowe oryginaly maja 2 tyg. i tu moj problem przy wykrecaniu swiec 3 sa suche a 1 z prawej od vacum jest w oleju,i jeszcze zauwazylem ze pompa własnie podcieka sobie i gdy wybralem sie na miasto rozpedzajac auto na 3 przy 80 moze auto juz przeszło w notlauf po ponownym zapłonie jest ok i znow np na 5 biegu przy 100 dodam ze turbo odpada bo robione bylo w tamtym roku z piaskowaniem(Gruszka zostala stara)Przeplywka ma z 20tys tez była nowa,wezyki podcisnieniowe praktycznie wszystkie wymienilem,i zawor n75 jest oryginalny załozony bo w starym zrobila sie dziura w kapeluszu.Moze ktos mial taki problem.W wolnej chwili dodam filmik jak auto zapala



mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » ndz lut 05, 2012 15:47

link do video " onclick="window.open(this.href);return false;

auto stało prawie 2 doby ,odpala jak by na 3 gary a potem sie stabilizuje,zauwazylem jescze ze egr sie nie zamyka przy gaszeniu



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 16:00

EGr ma sie zamykac przy gaszeniu?? Chyba ze chodzi o klape gaszacą.
Z tym odpaleniem to ja mysle ze szukasz dziury w calym. Silnik nie bedzie chodzil idealnie bo to nie sa jego normalne warunki pracy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » ndz lut 05, 2012 16:23

tak chodzi o klapke gaszaca,ale kolego on przy -20 tak nie palił i nie puszczał takiego dymu jak teraz przez ok 5 sek.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 17:00

to albo przepalona swieca albo jakis problem z PD.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » ndz lut 05, 2012 17:18

swiece maja tydzien sa org bo biore czesci org gdyz je sam woze i mam znizke zreszta maja gwarancje ,martwi mnie tez ten olej na 1 swiecy



mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » ndz lut 05, 2012 21:47

Kolega mowiac PD ma na mysli pompowtryskiwacze rozumiem,raczej nie wydaje mi sie bo by kulał albo kopcił ,a tak pali od strzała tylko ten pierwszy raz jest kiepsko,moze kolega wie czy jesli pompa vacum niedomaga mozliwe jest by auto wchodziło w notlauf? Mam zamiar kupic program do Vw moze wiecie czy sprawdze nim cisnienie na pompie? i moze ktos kupywał juz i poleci kogos?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: wesol » pn lut 06, 2012 19:04

mati2010 pisze:nie wydaje mi sie bo by kulał albo kopcił
Nie te czasy kolego. Uszkodzen wtryskow jest sporo rodzajów, objawów itp.
mati2010 pisze:czy jesli pompa vacum niedomaga mozliwe jest by auto wchodziło w notlauf
To z tym tez masz problemy? Znaczy sie jadac nagle traci moc??
mati2010 pisze:Mam zamiar kupic program do Vw moze wiecie czy sprawdze nim cisnienie na pompie? i moze ktos kupywał juz i poleci kogos?
Na jakiej pompie i oco sie dokladnie rozchodzi jaki program do czego?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » pn lut 06, 2012 22:06

wiec tak jadac ostatnio wpadal w tryb awaryjny czasami na 4 czasami na 5 biegu a raz nawet na 3 na 5 biegu jechalem 100km nie wiecej, oczywiscie po ponownym zaplonie wraca moc .Co do programu chcialbym kupic na allegro widzialem u sprzedajacego /viaken/ program do vw i innych i chcialbym nim sprawdzic np dawke na wtryskach ,ciesnienie turbo i cisnienie pompy Vacum czy jest taka mozliwosc? Wiem ze wtryski sa delikatne staram sie lac lepsze paliwo tankuje bp ulimate, lub verve ,auta nie katuje na zimnym i nie deptam ostro .
Czy jest ktos kto mi powie dlaczego na 1 swieca jest mokra ,jak by nie bylo jest to olej w komorze spalania nie wiem jakis uszczelniacz albo cos .Moze dlatego ciezko pali .
I mam pytanie jeszcze odnosnie swiec gdy spali sie jedna swieca sygnalizuje komputer mrugajaca kontrolka od swiec czy nie musi?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: wesol » pn lut 06, 2012 22:39

Co do diagnozowania ia programu do tego to poczytaj na necie np temat "jaki vag wtbrac do diagniostyki" czy cos w tym stylu. pompe vac sprawdzic tylko czujnikiem podcisnienia- vacuometrem bo tego zaden komp nie sprawdzi. Co do turbo i reszty to znajdziesz na forum jak sie robi logi dynamiczne i wrzucisz na forum to ludzie powiedza co dolega. Na 99% masz problem z geometria turbo lub gruszka na turbinie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mati2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AJM 115 km bora 4motion dziwny dzwiek przy 1400rpm

Post autor: mati2010 » wt lut 07, 2012 12:27

no tez moze byc bo turbo było czyszczone i piaskowane by sie nie bawic papierem ,ale gruszka została stara wlasnie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości