Strona 3 z 4
Auto nie odpala
: pn maja 09, 2011 15:31
autor: t0mal
Nijak, bo pompa nie jest obciążona - nie "spręża" paliwa bo nastawnik cofa dozer. Sterownik widzi to tak, że najpierw odbywa się hamowanie silnikiem, a później łapie błąd bo obroty silnika są zbyt wysokie, i nie może tego ograniczyć.
Jeśli modyfikując program zmusisz silnik do kręcenia się ponad 6000obr/min to może ukręcić się wałek w pompie.
Organoleptycznie można sprawdzić pompę kręcąc za koło pasowe kluczem z grzechotką. Normalnie, kręcąc kołem co pewien kąt czuć opór wywołany przez sprężyny powrotne tłokorozdzelacza dociskające falę do rolek. Pompa nie może się zacinać ani blokować, ani grzechotać, a wałek nie powinien mieć wyraźnych luzów.
Auto nie odpala
: pn maja 09, 2011 18:00
autor: tzebrowski
A wytłumacz mi tOmal taką rzecz. Przy odkręconym wtryskiwaczu kręcąc rozrusznikiem z przewodu wosoko-ciśnieniowego leci olej napędowy. Psikając plakiem w dolot silnik łapie wyższe obroty i on leci więcej z przewodu wysoko-ciśnieniowego, jednak ciśnienie jest za słabe by otworzyć wtryskiwacz. Tak jakby ilość przetłaczanego paliwa była proporcjonalna do prędkości obrotowej wałka pompy. W jakiej sytuacji pompa tak się zachowuje?
Auto nie odpala
: pn maja 09, 2011 21:37
autor: t0mal
Pompa wstępna podaje ciśnienie, jakby tłokorozdzielacz tłoczył to paliwo by biło pod sufit
Auto nie odpala
: pn maja 09, 2011 21:51
autor: tzebrowski
To w takim razie czy tłokorozdzielacz powinien pracować w takich warunkach? Jeżeli tak to dlaczego nie pracuje ,uszkodzenie?
Auto nie odpala
: wt maja 10, 2011 12:32
autor: t0mal
Pracuje, tylko że nastawnik odcina paliwo - przesuwa pierścień dozujący na tłokorozdzielaczu, odsłaniając otwór przez który paliwo z sekcji wysokociśnieniowej przelewa się do wnętrza pompy. W ten sposób regulowana jest dawka paliwa.
Auto nie odpala
: wt maja 10, 2011 14:18
autor: tzebrowski
Czyli mogę wnioskować że nastawnik dawki dostaje złe sygnały z otoczenia lub jest uszkodzony przez co pompa nie spręża dawki?
Auto nie odpala
: wt maja 10, 2011 14:27
autor: tzebrowski
Czyli mam rozumieć że jak nastawnik dawki paliwa cofa dozator (zamyka dopływ paliwa do tłokorożdzielacza) to i tak z przewodów wysokociśnieniowych poleci olej napędowy przetoczony przez pompę łopatkową(stąd te niskie ciśnienie paliwa)?
A paliwo wróci powrotem z wtryskiwaczy do pompy i zbiornika.
Auto nie odpala
: wt maja 10, 2011 15:03
autor: t0mal
Sterownikowi "coś nie pasuje" i dlatego każe nastawnikowi dawki cofnąć dozer, tak że całkowicie odsłania kanał przelewowy na tłokorozdzielaczu.
To jest jedna z możliwości.
Auto nie odpala
: wt maja 10, 2011 15:31
autor: tzebrowski
Jakie są inne możliwości?
Auto nie odpala
: wt maja 10, 2011 15:42
autor: tzebrowski
Czy wymiana nastawnika dawki paliwa mogła by coś pomóc?
Auto nie odpala
: wt maja 10, 2011 16:44
autor: tzebrowski
Chcę się jeszcze upewnić. Gdy nastawnik cofa dozator, to paliwo przetłoczone przez pompę łopatkową trafia do przelewu tłokoroździelacza a następnie przez przewody wysokociśnieniowe do wtrysków, czy może przy cofniętym dozorze paliwo trafia kanalikami wewnetrznymi w pompie do powrotu i nie leci już na wtryski?
Auto nie odpala
: śr maja 11, 2011 13:42
autor: tzebrowski
Jakie napięcie należało by podać i na jakie piny we wtyczce do pompy aby zweryfikować czy element potencjometryczny w nastawniku pracuje w pełnym zakresie, ewentualnie nie zacina się?
Auto nie odpala
: sob maja 14, 2011 18:36
autor: tzebrowski
Czy po przekręceniu stacyjki bez zapalania, ecu powinien ustawić dawkę rozruchową, czy "palec" nastawnika dawki paliwa powinien w związku z tym wysterować dozator? Czy powinno to być widoczne dla oka ludzkiego?
Auto nie odpala
: ndz maja 15, 2011 09:28
autor: tzebrowski
Sprawdziłem rezystancję czujnika g149 drogi przesuwu regulacji miedzy pinami 1+2 i 2+3 i wynosi ona 8,1ohm. Sprawdziłem rezystancję n146 między pinami 5 +6 i wynosi ona 2.5ohm. Zmierzyłem rezystancje g28 i wynosi ona 1.5ohm. Czy rezystancja g149 nie jest za wysoka, instrukcja serwisowa podaje wartosci nominalne 3-7ohm?