Strona 3 z 12

: pt mar 10, 2006 10:50
autor: Cinek
czasem warto przegonić troche żeby przepalił to co mu sie odłożyło przy wolnej jeździe, sadze i inne. potem rzeczywiście może nawet mniej dymić bo wydmucha wszystko :)

: pt mar 10, 2006 10:52
autor: To_mas
No to jednak sie nam nie zdawalo :PP:))

: pt mar 10, 2006 10:56
autor: ck
A moze jednak to nie złudzenie :mrgreen: .Kiedyś słyszałem taką opinię,że dynamika samochodu zależy w dużej mieże,jak się go docierało,tzn jak się jeździło dynamicznie to samochód szybciej się zbierał.Mój był sprowadzony z D a tam jak wiadomo jest mnóstwo dobrych dróg i autostrad,więc napewno nieraz dostał buta.

: pt mar 10, 2006 16:55
autor: Per
To prawda co pisze Cinek na przykładzie. Brat kupił forda fieste 1.8D od niemieckiej emerytki która jezdziła nim do splepu.
Autko było serwisowane ksiazka wszytko wynieniane w terminie ale cos mu brakowało. Wjechalismy na autostrade i depa ile fabryka daje i autko sie obudziło ze snu, chodzi jak szwajcarski zegarek.

: ndz mar 19, 2006 13:04
autor: Glenio
na 3 raczej nie przeciągam więcej niż do 80-85....wiadomo to TD moment obrotowy jest odczuwalny do "końca", tylko że często przeciagając można w końcu rozsypać głowice:)

: ndz mar 19, 2006 13:59
autor: szerszeniak
delikatna jazda popłaca w piatek na trasie spalanie pomidzy 4.5 a 5L jak na passata chyba dobrze:) najwolniejszy tez nie byłem 100-120km/h ciśnienie doładowania pomiedzy 0,1-0,2bar i tak sobie leciałem w uzyskaniu takiego spalania pomaga tez skrzynia ktora jest długa od mk4 Tdi 90 =D> IIIbeg kreciłem do 75 IV-95 a potem V

: ndz mar 19, 2006 15:42
autor: robert24
w tematyce jest o zwykłych D - a ja wypowiem się na temat swojego TDI MK-4, może kogoś zainteresuje. Mam go od niedawna i zauważyłem że najlepsze obroty dla niego to 2000 - 3000 obr/min. powyżej 3000 moc zaczyna spadać (jadąc np. na V biegu i chciałbym wyprzedzać przy 2000 obr. nie ma sensu wbijać lV biegu bo nic to nie da - będzie nawet gorzej). Jeżeli znowu nam np. IV bieg i mam go poniżej 1800 obr. i wcisne mocniej gaz to też jest żle bo czuć pod pedałem gazu, jak silnikiem lekko trzęsie. pozatym wystarczy zobaczyć jakikolwiek wykres z hamowni np. http://www.vtech.pl/images/wykres/vwgolf19_130.gif
pozdro

: ndz mar 19, 2006 16:02
autor: Kapibara
robert24, wszystko zalezy od wykresu momentu obrotowego. nie wiem, na tymn wykresie co dales to w seryjnych pararametrach najlepiej zachowuje sie miedzy 2k-2,5k . W moim autko najlepiej przyspiesza od ok 2,5k do 3k zeby odpowiednio szybko przyspieszac trzeba zmienic bieg tak zeby na kolejnym obroty byly w granicach 2,5k.

NA codzien natomiast jezdze z obrotami na poziomie ok 2k. jesli przyspieszam to tak do 3k. Co do przedmuchania to jaknajbardziej prawda. bylo pare postow na ten temat i historie o taksowkarzach kttorzy co jakis czas oddaja autak spowje komus zeby je ktos przegonil na autostradzie bo zaczynaja byc mulowate a sami nei maja serca hehe

: ndz mar 19, 2006 16:17
autor: lukopr
osobiscie nie wierze w zamulenie samochodu.... moim zdaniem silnik jezeli jest dobry to musi miec kopaa.. no chyba ze zle dotarty był.... zamulenie raczej swiadczy o jakiejs awari lub potrzebie regulacji... Ale to tylko moje zdanie :mrgreen:

: ndz mar 19, 2006 17:33
autor: robert24
Kapibara, CO DO WYKRESU TO MASZ RACJĘ - BO TO BYŁ TYLKO PRZYKŁAD MODELU Z SILNIKIEM 130 PS. LECZ MOJA WYPOWIEDZ DOTYCZYŁA MOJEGO AUTKA :!: :!: :!: :!:

: ndz mar 19, 2006 17:49
autor: Kapibara
robert24 pisze:Kapibara, CO DO WYKRESU TO MASZ RACJĘ - BO TO BYŁ TYLKO PRZYKŁAD MODELU Z SILNIKIEM 130 PS. LECZ MOJA WYPOWIEDZ DOTYCZYŁA MOJEGO AUTKA
cpoko, o to mi chodzilo

: ndz mar 19, 2006 23:05
autor: Rapix
TDI generalnie najlepiej ciagnie od 2000 do 4000 w TD jest troszke inaczej z tego co wiem on raczej ciagnie wyzej...

: ndz mar 19, 2006 23:46
autor: Kapibara
Rapix pisze:TDI generalnie najlepiej ciagnie od 2000 do 4000 w TD jest troszke inaczej z tego co wiem on raczej ciagnie wyzej...
ja slyszalem ze tdi poprostu trzyma moment dlatego w niektorych publikacjach pisze ze max moment jest w przedziale od np 2000-4000.

: sob mar 25, 2006 23:10
autor: abrover
A mnie strasznie drażni w 1,6TD że sie dostaje kopa dopiero przy 2500. Chyba go sprzedam, bo chciałem sobie pojezdzic na niskich obrotach, tzn nie przekraczać 2500 a tu lipa.

Chyba kupe klekota bez turba.