Strona 3 z 12

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw sie 04, 2011 22:23
autor: Fahoo
kosmos5, było
sraka jest udowodnione pomiarami ze stockowy kolektor z asv jest lepszy niz modzony z sdi
na forum usa czytałem widziałem

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt sie 05, 2011 10:11
autor: arwam
Fahoo,

ja testowałem doloty od PD i obecnie mam od 1Y włożony i jest niebo lepszy niż nawet od PD.
jest tylko jedno ale trzeba mić koniecznie odpowiednie ciśnienie oleju ( nie za wysokie) i zdrowe szklanki inaczej energia powietrza w dolocie jest tak duża że przy kolektorze od 1Y nie pozwoli nam na zamknięcie zaworu co skutkuje podstawianiem zaworów.
po zmianie na kolektor czy to od TD czy od PD objaw podstawiania natychmiast bardzo traci na sile

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt sie 05, 2011 22:30
autor: kosmos5
hmm a jak by od g60 wsadzic?? wałek rozrządu , o ile podejdzie? a co do kolektorów jeszcze mam pytanko, który kolektor mieści się bezkolizyjnie z turbina np awx?? (brd itp)??

wałek rozrządu SDI w TDI

: pt sie 05, 2011 23:30
autor: wesol
etam. kombinujecie z tymi walkami a slyszalem ze lepiej jest zapodac inne gniazda zaworowe i wieksze zawory. Robi sie tak pryz juz naprawde grubych modach pod wyscigi. Tronki sa juz grubsze i maja srednice z tego co pamietam 8 mm a nie 7mm ( nie pamietam od czego te zawory) oraz sprezyny tez twardsze od jakiegos innego auta.

wałek rozrządu SDI w TDI

: ndz sie 07, 2011 12:57
autor: arwam
wesol, twardsze spężyny mogłyby się przydać.
ale zmniejszanie oporów przepływu powietrza przez zawór a fazy rozrządu to dwie całkowicie różne sprawy

wałek rozrządu SDI w TDI

: ndz sie 07, 2011 14:48
autor: wesol
wiem ale tak mnie zastanawia ze Masters w lupo coprawda mocno dlubnietego wlasnie robil taki myk ze zawory wieksze i sprezyny twardsze. Chyba walkow nie dawał jakis ostrych

wałek rozrządu SDI w TDI

: ndz sie 07, 2011 15:18
autor: Fahoo
wesol, nie bierz wszystkiego na serio co pisze/mówi masters,bo zrobisz gorzej iż jest :kac:

wałek rozrządu SDI w TDI

: ndz sie 07, 2011 19:44
autor: wesol
spoko. Zawsze do wszystkiego podchodze sceptycznie. Ja modzic aut nie zamierzam przynajmniej az tak. Jesli juz to w planach mam w ASZ zrobic tylko program a w AUY zmiana suszarki na taka jak w ASZ oraz takze korekta programowa. To sa plany jak narazie ale zapewne dojdzie do ich realizacji. Golfior sie jeszcze jako tako odpycham ale sharan to juz niestety troszke żółwiowaty jest.

wałek rozrządu SDI w TDI

: czw sty 19, 2012 18:52
autor: Vwons
luki007, w jakim stanie ten wałek do AAZ ?
razem z mostkami bym wziął.

wałek rozrządu SDI w TDI

: sob lut 11, 2012 00:40
autor: chrzaniu
Od przedwczoraj walczymy na forum Passata :) Myślę że pomocny post
takie dane są na forum Passata
Fazy dla silnika 1Y:

- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ.

Dla silnika AAZ:

- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ

Fazy dla 1.9 sdi AGP,AQM:

* otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ
* zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
* otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW
* zamknięcie zaworu wydechowego 10° przed ZZ

Dla silników 1.9 tdi:

* otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ
* zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
* otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW
* zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ


Do tego tu macie wykres Rob555 :
dane silnika
AFN z realnym ponad 350tys km przebiegiem
Pompa 11 (org)
Wtryski 230
Turbo BRD
FMIC
Kat out
kilkudniowy odstep miedzy pomiarami (bo tym autem non stop sie jezdzi)
Wałek z Golfa mk4 1.9SDI
Obrazek

Re: wałek rozrządu SDI w TDI

: sob lut 11, 2012 01:29
autor: JABcok20
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=318784" onclick="window.open(this.href);return false;

sam jak wyjade swoja1.7tdi sprawdze na własnej skórze jaki wałek lepszy bo bede zmieniał na taki od 1.9
według linku który zamieściłem stockowy jet najlepszy...

wałek rozrządu SDI w TDI

: sob lut 11, 2012 11:22
autor: arwam
chrzaniu, nie wiem jak jest w MK4 ale z tego co koledzy pisali do wałki w TDI i SDI są takie same.
przy silnikach 1Z i AFN oraz pochodnych można pokombinować. z wałkami do TD czy D.
w nowszych pozostaje już tylko robienie wałka u świątka lub kupno gotowych wyrobów tuningowych chyba że tampodejdą jeszcze wałki od innych silników

Re: wałek rozrządu SDI w TDI

: sob lut 11, 2012 18:45
autor: chrzaniu
arwam pisze:chrzaniu, nie wiem jak jest w MK4 ale z tego co koledzy pisali do wałki w TDI i SDI są takie same.
przy silnikach 1Z i AFN oraz pochodnych można pokombinować. z wałkami do TD czy D.
w nowszych pozostaje już tylko robienie wałka u świątka lub kupno gotowych wyrobów tuningowych chyba że tampodejdą jeszcze wałki od innych silników
Dziwne bo pisałem z Rob555 i jakoś nie wynikało z tego aby były takie same ... jak dorwe w ręce wałek z SDI to mam na miejscu wałek z 1Z więc porównam :)

wałek rozrządu SDI w TDI

: sob lut 11, 2012 21:02
autor: m.marcin
Według Etki wychodzi :
silniki AGR,ALH,AHF,ASV 038 109 101 K
silnik AQM 038 109 101 E
Według mnie powinna być różnica.