ASZ max 180 km/h Dlaczego???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: Detektor » wt mar 22, 2011 20:40

Grzechu_1990 pisze:Chodzi o B6 a nie B5FL
faktycznie kolego, masz rację poleciałem sobie trochę na skróty i najwidoczniej niedoczytałem tego B6
a to zmienia postać rzeczy


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: asko78 » wt mar 22, 2011 22:14

Detektor pisze:prędkość max. twojego auta nie powinna Tobie przeszkadzać na codzień bo niby gdzie miałbyś jeżdzić 180km/h
taka prędkość jest sporadyczna to zrozumiałe ale chcę mieć świadomość że pójdzie ile powinien pójść, raz już przez nieświadomość wstyd mi było
Detektor pisze:kiedy to one zaczęły Ci odchodzić ? bo chyba nie kiedy Ty już miałeś na szafie 180km/h a one nadal się rozpędzały ?

dokładnie kolego tak było podgoniliśmy tempo z ok 140 Vectra trochę zadyszki złapała (masa) ale przy 180 one poleciały dalej a ja zgadnij ile :banghead:
Grzechu_1990 pisze:proponuję wycięcie kata
z logów kolega zczytał że jest drążny
Detektor pisze:zaślepienie EGR-a i wyczyszczenie kolektora ssącego
EGR trochę paskudzi ale to przez turbo choć zużycie oleju jest w normie

moja odma
Obrazek

i mój EGR
Obrazek

Kolektor jak to przy tym przebiegu trochę zasyfiony i chyba będzie plukanie ale bardziej doświadczeni którzy zaglądali twierdzą że nie wygląda źle



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: Detektor » wt mar 22, 2011 23:10

odma jak najbardziej wporządku a EGR to ja bym wolał zobaczyć ale od środka tam gdzie jest podpięty wąż na zapince, co do kolektora to ci doświadczeni jak zaglądali skoro żeby cokolwiek zobaczyć to trzeba go odkręcić i zdjąć z głowicy żeby zobaczyć dokładnie jak on wygląda w miejscu gdzie łączy się z "głową", jeśli chodzi o kata to można sobie tylko domniemywać po logach bo tam żadnych czujników nie ma tak jak jest to w przypadku nowszych golfów które mają już zainstalowane czujniki w DPF-ach


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: Haki » wt mar 22, 2011 23:13

Koledzy - myślę ,że czas na diagnozę bo wszyscy z fusów tu wróżymy :pub: ... auto na hamownię i jazda ,,,,


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: damcio151 » wt mar 22, 2011 23:27

Detektor pisze:jeśli chodzi o kata to można sobie tylko domniemywać po logach bo tam żadnych czujników nie ma tak jak jest to w przypadku nowszych golfów które mają już zainstalowane czujniki w DPF-ach
ja tą borynę diagnozuje i jeśli chodzi o katalizator to po logach można stwierdzić czy jest drożny, czy nie :bajer:
na razie dajcie na wstrzymanie, zvagujemy go przy vmax , powinno być lepiej widać co się dzieje, to są zupełne inne obciążenia dla silnika, niż bieg 3 ...



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: Detektor » śr mar 23, 2011 05:53

damcio151 pisze:jeśli chodzi o katalizator to po logach można stwierdzić czy jest drożny
skoro tak mówisz to ja w wolnej chwili zajmę się tym zagadnieniem i chętnie się podszkolę
damcio151 pisze:zvagujemy go przy vmax , powinno być lepiej widać co się dzieje, to są zupełne inne obciążenia dla silnika, niż bieg 3 ...
nie podlega to najmniejszej wątpliwości, jak już będzie po operacji to niech kolega asko78
drapnie tu na forum parę słów na ten temat


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: GoF » pt mar 25, 2011 23:05

Też mam ASZ ze skrzynią ERF (jak dobrze pamiętam) i może Vmax nie ma wybitnego ale ponad 200 poleci ale ja nie o tym. Rozumiem że max 3200obr na 6 biegu i nie wiadomo czy jakiś ogranicznik czy moc się kończy ale bardzo dziwi mnie zdanie:
asko78 pisze:kolego na 5 osiagam cos ponad 160 ale tu obroty sie koncza
160km/h to idzie mi ale na 4 biegu a na 5 nie kończą się obroty bo przy tej prędkości ma ok 3300obr i przy dalszym deptaniu buja się do ok 200 (tak na 5 biegu) choć tu są już chore obroty bo coś koło 4200. Prędkości podaje licznikowe ale w porównaniu do GPSa to licznik zawyża ok 5km/h. Jedno jest pewne że przy 160 nie maja prawa się skończyć obroty na 5 biegu.

Ps. trochę nie na temat ale była mowa o tym że w logach można odczytać że jest kat zapchany. Jak się to objawia i gdzie to odczytać?



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: leon79 » sob mar 26, 2011 10:54

GoF pisze:Ps. trochę nie na temat ale była mowa o tym że w logach można odczytać że jest kat zapchany. Jak się to objawia i gdzie to odczytać?
Pewnie po wstającej turbinie.


User

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: Detektor » sob mar 26, 2011 16:54

leon79 pisze:GoF napisał(a):
Ps. trochę nie na temat ale była mowa o tym że w logach można odczytać że jest kat zapchany. Jak się to objawia i gdzie to odczytać?
Pewnie po wstającej turbinie
poniekąd miało by to sens ale czynników może być kilka które to mogą wprowadzać w błąd, sam jestem ciekawy
jak to po logach można zdiagnozować że jest zapchany kat, może kolega damcio151 był by uprzejmy
i podzieliłby się z nami tą wiedzą :grin:
GoF pisze:Prędkości podaje licznikowe ale w porównaniu do GPSa to licznik zawyża ok 5km/h
u mnie jest tak samo


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: damcio151 » sob mar 26, 2011 18:03

Detektor pisze: leon79 napisał(a):GoF napisał(a):
Ps. trochę nie na temat ale była mowa o tym że w logach można odczytać że jest kat zapchany. Jak się to objawia i gdzie to odczytać?
Pewnie po wstającej turbinie


poniekąd miało by to sens ale czynników może być kilka które to mogą wprowadzać w błąd, sam jestem ciekawy
jak to po logach można zdiagnozować że jest zapchany kat, może kolega damcio151 był by uprzejmy
i podzieliłby się z nami tą wiedzą :grin:
tak, po wstającej turbinie można ocenić czy kat jest zapchany ...oczywiście mając pewność, że podciśnienie i układ sterownia VNT jest sprawny
akurat w tej borze turbina budzi się bardzo wcześnie, co wyklucza katalizator
Obrazek

wstępnie jesteśmy umówieni na poniedziałek, zobaczymy co wyjdzie przy diagnozie :hmm:



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: Detektor » sob mar 26, 2011 18:27

damcio151 pisze:tak, po wstającej turbinie można ocenić czy kat jest zapchany ...oczywiście mając pewność, że podciśnienie i układ sterownia VNT jest sprawny
no tak, w takim przypadku ma to sens
damcio151 pisze:wstępnie jesteśmy umówieni na poniedziałek, zobaczymy co wyjdzie przy diagnozie
no to czekamy do przyszłego tygodnia


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: damcio151 » pn mar 28, 2011 19:35

no i wyszło tak ... wszystko jasne
Log (0 - 008,011)

logowane na 4,5 i 6 biegu - byle tylko osiągnąć te vmax i zobaczyć co się wtedy dzieje
co ciekawe na 3 biegu tnie tylko o 1, góra 2mg :hmm:



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: Detektor » pn mar 28, 2011 21:16

damcio151 pisze:logowane na 4,5 i 6 biegu - byle tylko osiągnąć te vmax i zobaczyć co się wtedy dzieje
co ciekawe na 3 biegu tnie tylko o 1, góra 2mg
to jak to się damcio151 stało, że wcześniej tego nie wyłapałeś ? pewnie robiliście tylko (statyczne) ?
tak wogóle to bardzo "interesująca" jest praca tej przepływki, pierwszy raz widzę coś takiego :hmm:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

Post autor: damcio151 » pn mar 28, 2011 21:21

Detektor pisze:to jak to się damcio151 stało, że wcześniej tego nie wyłapałeś ? pewnie robiliście tylko (statyczne) ?
czego nie wyłapałem ? logi wcześniej robione byly tylko na 3 biegu i tak jak wspomniałem - na tym biegu tnie tylko 1, w porywach 2mg
ciekawie zaczyna się dopiero od 4 biegu wzwyż, a do tego potrzebna była trasa :bajer:
Detektor pisze:tak wogóle to bardzo "interesująca" jest praca tej przepływki, pierwszy raz widzę coś takiego :hmm:
normalna praca, tyle, że tnie :kac:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 143 gości