Strona 3 z 6

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 21:26
autor: bradley
TE swiece to tez zagadka. Skad mam wiedziec czy dzialaja w 14 letnim samochodzie skoro zwykle zarowe przepalaja sie po circa 3 latach :rotfl:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 21:33
autor: karol8114
DejaVu pisze:Do czego jest ten EGR ? chyba tego nie mam
Masz, radzę użyć szukajki bo zdenerwujesz moda, a ostatnio o to nie trudno

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: śr gru 22, 2010 21:44
autor: fenestro00005
radmen2 pisze: w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika :grin:. Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.
Obrazek
To to jest ten bezpiecznik? Sory za jakość. Nie wiem gdzie te świece.
munior pisze:Nie wszystkie to miały :(
Jak spr czy u mnie jest? Auto passat b4 94rok

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: śr gru 22, 2010 21:46
autor: DejaVu
karol8114 pisze:
DejaVu pisze:Do czego jest ten EGR ? chyba tego nie mam
Masz, radzę użyć szukajki bo zdenerwujesz moda, a ostatnio o to nie trudno
ok użyję :hmm: a co te mody takie nerwowe? :pub:

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: śr gru 22, 2010 21:50
autor: DejaVu
fenestro00005 pisze:
radmen2 pisze: w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika :grin:. Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.
Obrazek
To to jest ten bezpiecznik? Sory za jakość. Nie wiem gdzie te świece.
munior pisze:Nie wszystkie to miały :(
Jak spr czy u mnie jest?
Obrazek
U mnie znajdują się one z prawej strony za filtrem powietrza idą tam przewody z chłodnicy do nagrzewnicy.

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 21:57
autor: fenestro00005
Obrazek
W tym miejscu to się znajduje. Zdjęcie zapożyczone z alledrogo

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: śr gru 22, 2010 22:11
autor: fenestro00005
DejaVu pisze: Obrazek
U mnie znajdują się one z prawej strony za filtrem powietrza idą tam przewody z chłodnicy do nagrzewnicy.
A u mnie też już znalazłem. Po lewej stronie bloku silnika(jak stoisz przed maską) też na przewodach idących do nagrzewnicy. Jutro je wyjmę i sprawdzę. Gdzie ten jeszcze jeden bezpiecznik może być?

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: czw gru 23, 2010 06:01
autor: DejaVu
fenestro00005 pisze:
DejaVu pisze: Obrazek
U mnie znajdują się one z prawej strony za filtrem powietrza idą tam przewody z chłodnicy do nagrzewnicy.
A u mnie też już znalazłem. Po lewej stronie bloku silnika(jak stoisz przed maską) też na przewodach idących do nagrzewnicy. Jutro je wyjmę i sprawdzę. Gdzie ten jeszcze jeden bezpiecznik może być?
Tylko spuść trochę płynu bo będzie ciekło :hmm: zobacz gdzie idą kable-ja też mam zamiar poszukać jak będę miał wolny dzień.Po powrocie z pracy jest już za ciemno.

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: czw gru 23, 2010 12:51
autor: fenestro00005
radmen2 pisze: w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika :grin:. Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.
Obrazek
Co to jest to po lewej? U mnie była przepalona blaszka w tym po lewej i tym bezpieczniku(prawdopodobnie) po prawej. Po lewej zmieniłem i jest ok a po prawej jak dam kabelek to zaczyna się palić(solidnie przymocowany, cienki). Czy moze kabelek jest za cienki? Czy jak dam grubą miedzianą blachę to będzie ok czy spalę samochód?
Obrazek
Tych grzałeczek nie mogę odkręcić. Nawet nie mogę zdjąć tego kapturka z kablem. Ktoś to może robił i wie jak się do tego zabrać? Czy może lepiej odkręcać cały ten trzpień z 3 grzałkami z bloku?

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: czw gru 23, 2010 12:52
autor: don vittorio
Poczytajcie tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
... i tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 93&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
O świecach dogrzewających płyn.
Mody nie powinny się denerwować, bo temat się fajnie rozwija.Takie tematy wracają: klima na lato, grzanie na zimę. Z tego co wiem to te swiece w MK3 to takie same co w MK2 do grzania komory. Wyciągać i sprawdzać. Napewno pomoże.

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: czw gru 23, 2010 14:21
autor: matisim
matisim pisze:akie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?


ktoś wie? bo rano bym chciał podłączyć vaga i zobaczyć te temperatury.....

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: czw gru 23, 2010 14:48
autor: don vittorio
matisim pisze:
matisim pisze:akie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?


ktoś wie? bo rano bym chciał podłączyć vaga i zobaczyć te temperatury.....
Proszę: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;
Popatrz na temat interesujący Ciebie:Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: czw gru 23, 2010 15:11
autor: munior
fenestro00005 pisze:Tych grzałeczek nie mogę odkręcić. Nawet nie mogę zdjąć tego kapturka z kablem. Ktoś to może robił i wie jak się do tego zabrać?
Zanim odkręcisz sprawdż sobie każdą z nich żaróweczką lub czymkolwiek czym można sprawdzić obwód elektryczny ,może być sam kabelek ,jeden koniec do plusa aku.drugi do miejsca pod kapturkiem ,gdzie jest zasilanie swiecy ,mają wyrażnie pobierać prąd co będzie widać po iskrzeniu ,lub szybkim rozgrzewaniu sie kabelka jak weżmiesz zbyt cienki :chytry: .A co do odkręcania to niestety,są zazwyczaj zapieczone bo nie dość że latami nie ruszane to jeszcze metal z aluminium bardzo sie nie lubią ,do tego dochodzi wpływ wysokiej temp.i wody lub płynu .Pozostaje dobry klucz i nadzieja że sie nie urwą przy odkręcaniu ,choć to mało prawdopodobne bo są krótkie i grubsze w odróznieniu od tych w głowicy TDI .
don vittorio pisze:Z tego co wiem to te swiece w MK3 to takie same co w MK2 do grzania komory
Zgadza się ,ale akurat nie te .Te są na wciskane kapturki ,czyli nie mają gwintu przy zasilaniu .W starszych wersjach były z gwintem i wystarczyło zakupić sobie świece do 1,6 lub 1,9 d ,td ,bo to te same świece .W tym przypadku też można tak zrobić ,tylko zamiast kapturków trzeba zrobić oczka na przewodach zasilających
matisim pisze: matisim napisał(a):akie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?





ktoś wie? bo rano bym chciał podłączyć vaga i zobaczyć te temperatury....
Jak podłaczysz to sam znajdziesz ,za wiele tego nie ma .colant temperature czyli płyn i fuel temperature czyli temp.paliwa .Będzie jeszcze intake air temperature ,czyli temp.powietrza w dolocie .Nie pamiętam w których blokach ale wystarczy czytać .Temp.płynu ,paliwa i w dolocie przed odpaleniem zimnego silnika powinny być zbliżone do temp.otoczenia

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: czw gru 23, 2010 20:02
autor: fenestro00005
munior pisze: Zanim odkręcisz sprawdż sobie każdą z nich żaróweczką lub czymkolwiek czym można sprawdzić obwód elektryczny ,może być sam kabelek ,jeden koniec do plusa aku.drugi do miejsca pod kapturkiem ,gdzie jest zasilanie swiecy ,mają wyrażnie pobierać prąd co będzie widać po iskrzeniu ,lub szybkim rozgrzewaniu sie kabelka jak weżmiesz zbyt cienki :chytry: .A co do odkręcania to niestety,są zazwyczaj zapieczone bo nie dość że latami nie ruszane to jeszcze metal z aluminium bardzo sie nie lubią ,do tego dochodzi wpływ wysokiej temp.i wody lub płynu .Pozostaje dobry klucz i nadzieja że sie nie urwą przy odkręcaniu ,choć to mało prawdopodobne bo są krótkie i grubsze w odróznieniu od tych w głowicy TDI .
Sprawdziłem każdą po kolei świecę i działają. Pozmieniałem te bezpieczniki i zobaczymy jutro czy będzie grzało bo dziś już miałem ciepły silnik.