całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
: śr gru 22, 2010 21:26
TE swiece to tez zagadka. Skad mam wiedziec czy dzialaja w 14 letnim samochodzie skoro zwykle zarowe przepalaja sie po circa 3 latach
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Masz, radzę użyć szukajki bo zdenerwujesz moda, a ostatnio o to nie trudnoDejaVu pisze:Do czego jest ten EGR ? chyba tego nie mam
radmen2 pisze: w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika . Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.
Jak spr czy u mnie jest? Auto passat b4 94rokmunior pisze:Nie wszystkie to miały
ok użyję a co te mody takie nerwowe?karol8114 pisze:Masz, radzę użyć szukajki bo zdenerwujesz moda, a ostatnio o to nie trudnoDejaVu pisze:Do czego jest ten EGR ? chyba tego nie mam
fenestro00005 pisze:radmen2 pisze: w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika . Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.
To to jest ten bezpiecznik? Sory za jakość. Nie wiem gdzie te świece.Jak spr czy u mnie jest?munior pisze:Nie wszystkie to miały
A u mnie też już znalazłem. Po lewej stronie bloku silnika(jak stoisz przed maską) też na przewodach idących do nagrzewnicy. Jutro je wyjmę i sprawdzę. Gdzie ten jeszcze jeden bezpiecznik może być?
Tylko spuść trochę płynu bo będzie ciekło zobacz gdzie idą kable-ja też mam zamiar poszukać jak będę miał wolny dzień.Po powrocie z pracy jest już za ciemno.fenestro00005 pisze:A u mnie też już znalazłem. Po lewej stronie bloku silnika(jak stoisz przed maską) też na przewodach idących do nagrzewnicy. Jutro je wyjmę i sprawdzę. Gdzie ten jeszcze jeden bezpiecznik może być?
radmen2 pisze: w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika . Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.
matisim pisze:akie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?
Proszę: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;matisim pisze:matisim pisze:akie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?
ktoś wie? bo rano bym chciał podłączyć vaga i zobaczyć te temperatury.....
Zanim odkręcisz sprawdż sobie każdą z nich żaróweczką lub czymkolwiek czym można sprawdzić obwód elektryczny ,może być sam kabelek ,jeden koniec do plusa aku.drugi do miejsca pod kapturkiem ,gdzie jest zasilanie swiecy ,mają wyrażnie pobierać prąd co będzie widać po iskrzeniu ,lub szybkim rozgrzewaniu sie kabelka jak weżmiesz zbyt cienki .A co do odkręcania to niestety,są zazwyczaj zapieczone bo nie dość że latami nie ruszane to jeszcze metal z aluminium bardzo sie nie lubią ,do tego dochodzi wpływ wysokiej temp.i wody lub płynu .Pozostaje dobry klucz i nadzieja że sie nie urwą przy odkręcaniu ,choć to mało prawdopodobne bo są krótkie i grubsze w odróznieniu od tych w głowicy TDI .fenestro00005 pisze:Tych grzałeczek nie mogę odkręcić. Nawet nie mogę zdjąć tego kapturka z kablem. Ktoś to może robił i wie jak się do tego zabrać?
Zgadza się ,ale akurat nie te .Te są na wciskane kapturki ,czyli nie mają gwintu przy zasilaniu .W starszych wersjach były z gwintem i wystarczyło zakupić sobie świece do 1,6 lub 1,9 d ,td ,bo to te same świece .W tym przypadku też można tak zrobić ,tylko zamiast kapturków trzeba zrobić oczka na przewodach zasilającychdon vittorio pisze:Z tego co wiem to te swiece w MK3 to takie same co w MK2 do grzania komory
Jak podłaczysz to sam znajdziesz ,za wiele tego nie ma .colant temperature czyli płyn i fuel temperature czyli temp.paliwa .Będzie jeszcze intake air temperature ,czyli temp.powietrza w dolocie .Nie pamiętam w których blokach ale wystarczy czytać .Temp.płynu ,paliwa i w dolocie przed odpaleniem zimnego silnika powinny być zbliżone do temp.otoczeniamatisim pisze: matisim napisał(a):akie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?
ktoś wie? bo rano bym chciał podłączyć vaga i zobaczyć te temperatury....
Sprawdziłem każdą po kolei świecę i działają. Pozmieniałem te bezpieczniki i zobaczymy jutro czy będzie grzało bo dziś już miałem ciepły silnik.munior pisze: Zanim odkręcisz sprawdż sobie każdą z nich żaróweczką lub czymkolwiek czym można sprawdzić obwód elektryczny ,może być sam kabelek ,jeden koniec do plusa aku.drugi do miejsca pod kapturkiem ,gdzie jest zasilanie swiecy ,mają wyrażnie pobierać prąd co będzie widać po iskrzeniu ,lub szybkim rozgrzewaniu sie kabelka jak weżmiesz zbyt cienki .A co do odkręcania to niestety,są zazwyczaj zapieczone bo nie dość że latami nie ruszane to jeszcze metal z aluminium bardzo sie nie lubią ,do tego dochodzi wpływ wysokiej temp.i wody lub płynu .Pozostaje dobry klucz i nadzieja że sie nie urwą przy odkręcaniu ,choć to mało prawdopodobne bo są krótkie i grubsze w odróznieniu od tych w głowicy TDI .