Strona 3 z 4

regulacja LDA

: wt gru 14, 2010 22:09
autor: IRAS AAZ
To kolektor a nie turbo :panna:

regulacja LDA

: wt gru 14, 2010 22:11
autor: lukiskwuki
no własnie ;/

regulacja LDA

: wt gru 14, 2010 22:34
autor: Michał_1977
Na pewno Garrett,bo na ostatniej fotce widzę cienki ciśnieniowy wężyk idący do ślimaka sprężarki.
Jeżeli masz JR (70KM),to masz T3,bo w SB (80KM) były T2 :bajer:

regulacja LDA

: śr gru 15, 2010 00:09
autor: lukiskwuki
nom ja tez podejzewałem garetta t3 jutro sproboje zrobic lepsze foto. a co do wezyka to chodzi ci o ten z tym pomaranczowym paksiem??? faktycznie on tam w dół idzie ....w sumie z tego co czytałem o garett t3 to on dosc pozno wstaje...a moja turbina własnie tak sie zachowuje ze ciagnie od wyzszych obrotów ....jak drogi były normalne i nie miałem obroconego pina, to miałem tak ze auto jechało ładnie ale zaraz ta "peta" sie konczyła mam nadzieje ze teraz jak pin obrociłem to to sie zmieni ale poki co droga kiepska i nie ma jak sprawdzic

Re: regulacja LDA

: sob gru 18, 2010 09:20
autor: adamss3003
Michał_1977 pisze:
adamss3003 pisze: Mam pytanie, do jakiej wartości można bezpiecznie podnieść ciśnienie przy gumowej uszczelce pod głowicą?
Ok. 1,3-1,4bara w zależności od jej stanu.

To jak to jest wkońcu. Bo jak czytałem o ciśnieniu na metalowej to piszą zeby 1.5 - 1.7 maks, a na parcianej powinno 1.4 wytrzymac? to nie ma wsumie porażajacej róznicy... Myślałem ze ta gumowa bedzie miała problemy juz jak sie z 0.8 na 0.9 podniesie.. :jezor: Uszczelke mam raczej w dobrym stanie, bo cały silniczek jest wręcz w idealnym.

regulacja LDA

: sob gru 18, 2010 14:42
autor: lukiskwuki
no ja tez sie zastanawiam ileuszczelka wytrzyma ..jak dostan wskaźnik i MBC to bede krecił ale tak sobie załozyłem do 1.0 bara bo gdzies czytałmze to bezpieczne jeszcze dla gumoe ..a nie chce jej zminiac

regulacja LDA

: pn gru 27, 2010 16:21
autor: adamss3003
I jak tam kolego lukiskwuki są już jakieś mody? Mi doszedł wskaźnik takze na dniach bede zakładał. T2 bede próbował wysterować na cięgnie i zobaczymy jak pójdzie. Jesli bedzie zbyt cięzko to bede musiał się w MBC zaopatrzyć..

regulacja LDA

: pn gru 27, 2010 19:08
autor: lukas640
Ja też się podepnę do tematu. Jak zaślepić zawór bezp na kolektorze dolotowym i czy da to jakieś efekty i czy nie jest to groźne dla silnika?
Żeby OT nie było to ja mam taką samą turbinkę jak Ty i jest to T3. Z tego co wiem to w JR były tylko T3-ki. Najwydajniejsze turbiny dla silników 1.6TD :bajer:

regulacja LDA

: pn gru 27, 2010 19:16
autor: Marcin997
lukas640, o zaworze było już... Szukajka się kłania...

Tutaj masz jak to zrobić..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=129366" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakiś efekt da.. Pozwoli Ci podnieść ciśnienie doładowania... Jeśli go nie zaślepisz to nie masz co kręcić ani ciśnienia ani dawki...

regulacja LDA

: pn gru 27, 2010 19:20
autor: BENITO
lukas640, Są 2 metody zaślepiania zaworu:

1- jak możesz odkręcić śrubę na zaworze (tę dużą na wierzchu na płaski śrubokręt): rozmontowujesz zawór, wrzucasz jakiegoś bita od wkrętaka w sprężynę, zakręcasz wszystko z powrotem na sztywno.

2- jak nie możesz odkręcić śruby: zaślepiasz zawór na wylocie (czyli na końcówce połączonej wężem do dolotu), ja osobiście zrobiłem korek z kawałka szmaty nawilżonej klejem epoksydowym, co by korek dokładnie przylegał do ścianek i po zaschnięciu kleju utworzył barierę nie do przejścia.


W ten sposób pozbyłem się gwałtownego spadku mocy i szarpania autem przy doładowaniu powyżej 0,9 bara. Dla samego silnika doładowanie do 1,5 bara jest w miarę bezpieczne, najsłabszym elementem jest uszczelka pod głowicą, więc jeśli wydmucha oryginał to warto wstawić metalową od 1.9TD lub TDI które powinny pasować.

regulacja LDA

: pt gru 31, 2010 02:47
autor: lukiskwuki
jaczekam na przypływ $$$ wskaznik mam juz ustawiony z kolega z forum no i mbc to bedzie mus

regulacja LDA

: śr sty 05, 2011 18:21
autor: adamss3003
Ile powinna własciwie dmuchać turbawka w silniku SB? Założyłem wskaźnik i pokazywało mi 0,7 bara. Z tego co czytałem powinno być 0,85... Dzisiaj obróciłem pina i ciśnienie delikatnie poszło w góre bo jest prawie 0,8. Co dziwne autko mniej kopci niż kopciło przed obracaniem pina. Tzn już przedtem puszczał tylko malusienskiego dymka a teraz prawie wogóle. No i nie wiem czy ja jestem tak wrażliwy na zmiany dynamiki ale zbiera sie teraz bez porównania lepiej. Szczególnie na wyższych obrotach już tak nie słabnie. Może ktoś napisać czy te objawy są OK? pzdr

regulacja LDA

: śr mar 30, 2011 17:53
autor: ciachotdi
podepne pod temat czy w lda powinien bys olej dziś odkręcilem pewnie od nowości nie było tam grzebane bo sruby strasznie cieżko szły. Patrzę a tam olej silnikowy z tego przewodu cienkiego co idzie od kolanka przy turbo ?????

regulacja LDA

: śr mar 30, 2011 19:54
autor: Orzeł_01
ciacho840, Olej przedostał się wężykiem z dolotu. Odma albo turbo wyrzuca olej do dolotu :bigok: