Strona 3 z 6

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 16:22
autor: IRAS AAZ
Jak depne od 2tys do dechy to dymi na czrno i idzie powoli do przodu bo te turbo nie dmucha :grrr: A jak go trzymam na 2 tys (jazda po miescie) to na niebiesko szarpie i przerywa i uderza metalicznie :crazy: Juz nie wiem chyba wracam do benzyny POMOCY

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 17:14
autor: pitru
Szkoda, że nie sprawdziłeś turbo przed zamontowaniem.Raczej jest zapieczone i czeka Cię ponowny demontaż i montaż turbo. Marne szanse na rozruszanie i dobre wyczyszczenie gniazda klapki turbiny na silniku. Regulacja kąta wtrysku też Cię nie ominie. Tylko nie fajne są te metaliczne odgłosy o których piszesz, koniecznie sprawdź rozrząd sama wymiana turbo nawet jeżeli słabo dmucha nie powoduje aż tak dużych problemów. Pompa mtdi? Ustawiona dobrze do wtrysków td ? może leje za ostro? Jeździłeś na niej przed zmianą turbo?

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 17:23
autor: arwam
pitru, pompa jest jak dla TD 10mm nie ma przerobionej dźwigni dozownika.

IRAS AAZ pisze:A jak go trzymam na 2 tys (jazda po miescie) to na niebiesko szarpie i przerywa i uderza metalicznie

sprawdzić wtryskiwacze na stole czy nie są zawieszone a jak nie to znaczy że pompa nie przyspiesza kąta wtrysku dynamicznego.
daj foto pompy

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 17:23
autor: arwam
pitru, pompa jest jak dla TD 10mm nie ma przerobionej dźwigni dozownika.

IRAS AAZ pisze:A jak go trzymam na 2 tys (jazda po miescie) to na niebiesko szarpie i przerywa i uderza metalicznie

sprawdzić wtryskiwacze na stole czy nie są zawieszone a jak nie to znaczy że pompa nie przyspiesza kąta wtrysku dynamicznego.
daj foto pompy

Re: Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 17:48
autor: IRAS AAZ
Dzis załozyłem wtryski te od merca DN OSD 265 i szarpie jakby troche mniej ale szrpie i kopci na niebiesko i idzie normalnie nie zrobiła sie z niego rakieta :grrr: Nawet jak chodzi na wolnych obrotach to słychac jakby chwilowe szarpniecia przerwanie. FOTO http://img843.imageshack.us/i/dsc00486c.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 18:12
autor: punxbrygade
Niezłe jaja .. założyłeś "nowe" turbo dmucha ile dmucha ...potem problem z szarpaniem.... tak jak Arwam napisał problem leży pewnie w dynamicznym kącie wtrysku....
Tankowałeś jakieś "lewe" paliwo ?
Przy dynamicznym mechanizmie zmiany kąta wtrysku posiadasz zawór , który jak sie domyslam (a rozbierałem takiego) jest odpowiedzialny za zmiane kąta wtrysku bo uprzednim doprowadzeniu prądu.. jest tam tzw. bi metal (pin) który sie wysuwa i doprowadza większe ciśnienie ( z pompy wtępnej) tam bym szukał przyczyny... rozbierz przyjrzyj sie badziewiu wyczyść wysus ten pin .....
Mogę sie mylić ale znając kolegę Arwama zaraz coś sprostuje....:)
pozdro

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 20:12
autor: IRAS AAZ
punxbrygade, nie wiele z tego rozumie :kac: co mam wymienic? Wyjołem T3 zawór WG jest zamkniety a dmuch 0,5 bara maxxx o co biega :( juz mi rece opadaja z tym samochodem :panna:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 20:29
autor: karol8114
Skoro WG zamknięty to wygląda na to że koło kompresji jest wytarte i nie nabije więcej, ostatnio znajomy przerabiał to w audi 2,5 TDI, turbo kręciło 0,5 bara, WG było sprawdzane, koło kompresji wymienili i było po problemie, ale to tylko sugestie.

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 21:16
autor: arwam
punxbrygade pisze:Mogę sie mylić ale znając kolegę Arwama zaraz coś sprostuje....:)

zanim sprostuję poproszę o foto pompy.
i sprawdzenie czy pod głowiczką nie ma zaworu N-108

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 21:20
autor: IRAS AAZ
arwam, FOTO POMPY JUZ DAWNO W TEMACIE :jezor:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 21:34
autor: arwam
spróbuj podłączyć ten zaworek z przodu pompy pod przewód od zaworu gaszenia na tłoko-rozdzielaczu.

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 21:41
autor: IRAS AAZ
Jutro podłacze i zobacze :hmm: A jakies sugestie co do turbiny? jakze zachwalanej tu na forum T3 :grrr:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 22:03
autor: t0mal
Nie chciało mi się czytać tematu, ale mógłbyś dać nr pompy? Albo jakieś większe zdjęcie, chodzi właśnie o n108
Teraz seria pytań :)

Drży pedał gazu?
Jaktam klin na wale?
Nie masz wrażenia, że silnik pracuje metalicznie?
Jak tam kompresja?
Żre olej? Kopci na biało/niebiesko po odpaleniu?

Żeby zlikwidować szarpanie musisz zrobić/sprawdzić parę rzeczy
1) rozrząd - wyciągnięty pasek
2) marnej jakości przewód do lda o sporej średnicy w środku, nie szczelny na połączeniach
3) pompa nie dokręcona do wspornika, bądź wspornik się poluzował (dwie śruby M8 z podkładkami sprężynującymi, widać je po zdjęciu pompy)
4) głowiczka ze szrotu, wymienić
5) wtryski leją, sprawdzić
6) turbo na śmietnik - starte, bądź zanagarzone łożyska
7) trzeba oddać pompę do mnie :)

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

: pn sie 30, 2010 22:46
autor: arwam
t0mal, może turbo jest zastane ale nie sądzę żeby było na śmietnik :chytry:

przy opóźnionym kącie wtrysku turbo powinno lepiej wstawać.

co do przewodu od LDA to się w całej rozciągłości zgadzam.
IRAS AAZ pisze:jakies sugestie co do turbiny? jakze zachwalanej tu na forum T3 :grrr:
najpierw wykonaj testy które Ci post wcześniej opisałem, i powiedz o się dzieje.
mam tylko nadzieję że nie masz żadnych nieszczelności w dolocie między turbo a kolektorem a albo kolektorem a LDA lub miedzy kolektorem a manometrem.
te warunki muszą być bezapelacyjnie spełnione jeśli auto ma dobrze jeździć.