Turbina zwiększanie ciśnienia ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » pn sie 30, 2010 16:22

Jak depne od 2tys do dechy to dymi na czrno i idzie powoli do przodu bo te turbo nie dmucha :grrr: A jak go trzymam na 2 tys (jazda po miescie) to na niebiesko szarpie i przerywa i uderza metalicznie :crazy: Juz nie wiem chyba wracam do benzyny POMOCY


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: pitru » pn sie 30, 2010 17:14

Szkoda, że nie sprawdziłeś turbo przed zamontowaniem.Raczej jest zapieczone i czeka Cię ponowny demontaż i montaż turbo. Marne szanse na rozruszanie i dobre wyczyszczenie gniazda klapki turbiny na silniku. Regulacja kąta wtrysku też Cię nie ominie. Tylko nie fajne są te metaliczne odgłosy o których piszesz, koniecznie sprawdź rozrząd sama wymiana turbo nawet jeżeli słabo dmucha nie powoduje aż tak dużych problemów. Pompa mtdi? Ustawiona dobrze do wtrysków td ? może leje za ostro? Jeździłeś na niej przed zmianą turbo?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » pn sie 30, 2010 17:23

pitru, pompa jest jak dla TD 10mm nie ma przerobionej dźwigni dozownika.

IRAS AAZ pisze:A jak go trzymam na 2 tys (jazda po miescie) to na niebiesko szarpie i przerywa i uderza metalicznie

sprawdzić wtryskiwacze na stole czy nie są zawieszone a jak nie to znaczy że pompa nie przyspiesza kąta wtrysku dynamicznego.
daj foto pompy



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » pn sie 30, 2010 17:23

pitru, pompa jest jak dla TD 10mm nie ma przerobionej dźwigni dozownika.

IRAS AAZ pisze:A jak go trzymam na 2 tys (jazda po miescie) to na niebiesko szarpie i przerywa i uderza metalicznie

sprawdzić wtryskiwacze na stole czy nie są zawieszone a jak nie to znaczy że pompa nie przyspiesza kąta wtrysku dynamicznego.
daj foto pompy



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Re: Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » pn sie 30, 2010 17:48

Dzis załozyłem wtryski te od merca DN OSD 265 i szarpie jakby troche mniej ale szrpie i kopci na niebiesko i idzie normalnie nie zrobiła sie z niego rakieta :grrr: Nawet jak chodzi na wolnych obrotach to słychac jakby chwilowe szarpniecia przerwanie. FOTO http://img843.imageshack.us/i/dsc00486c.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: punxbrygade » pn sie 30, 2010 18:12

Niezłe jaja .. założyłeś "nowe" turbo dmucha ile dmucha ...potem problem z szarpaniem.... tak jak Arwam napisał problem leży pewnie w dynamicznym kącie wtrysku....
Tankowałeś jakieś "lewe" paliwo ?
Przy dynamicznym mechanizmie zmiany kąta wtrysku posiadasz zawór , który jak sie domyslam (a rozbierałem takiego) jest odpowiedzialny za zmiane kąta wtrysku bo uprzednim doprowadzeniu prądu.. jest tam tzw. bi metal (pin) który sie wysuwa i doprowadza większe ciśnienie ( z pompy wtępnej) tam bym szukał przyczyny... rozbierz przyjrzyj sie badziewiu wyczyść wysus ten pin .....
Mogę sie mylić ale znając kolegę Arwama zaraz coś sprostuje....:)
pozdro


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » pn sie 30, 2010 20:12

punxbrygade, nie wiele z tego rozumie :kac: co mam wymienic? Wyjołem T3 zawór WG jest zamkniety a dmuch 0,5 bara maxxx o co biega :( juz mi rece opadaja z tym samochodem :panna:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: karol8114 » pn sie 30, 2010 20:29

Skoro WG zamknięty to wygląda na to że koło kompresji jest wytarte i nie nabije więcej, ostatnio znajomy przerabiał to w audi 2,5 TDI, turbo kręciło 0,5 bara, WG było sprawdzane, koło kompresji wymienili i było po problemie, ale to tylko sugestie.



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » pn sie 30, 2010 21:16

punxbrygade pisze:Mogę sie mylić ale znając kolegę Arwama zaraz coś sprostuje....:)

zanim sprostuję poproszę o foto pompy.
i sprawdzenie czy pod głowiczką nie ma zaworu N-108



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » pn sie 30, 2010 21:20

arwam, FOTO POMPY JUZ DAWNO W TEMACIE :jezor:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » pn sie 30, 2010 21:34

spróbuj podłączyć ten zaworek z przodu pompy pod przewód od zaworu gaszenia na tłoko-rozdzielaczu.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » pn sie 30, 2010 21:41

Jutro podłacze i zobacze :hmm: A jakies sugestie co do turbiny? jakze zachwalanej tu na forum T3 :grrr:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: t0mal » pn sie 30, 2010 22:03

Nie chciało mi się czytać tematu, ale mógłbyś dać nr pompy? Albo jakieś większe zdjęcie, chodzi właśnie o n108
Teraz seria pytań :)

Drży pedał gazu?
Jaktam klin na wale?
Nie masz wrażenia, że silnik pracuje metalicznie?
Jak tam kompresja?
Żre olej? Kopci na biało/niebiesko po odpaleniu?

Żeby zlikwidować szarpanie musisz zrobić/sprawdzić parę rzeczy
1) rozrząd - wyciągnięty pasek
2) marnej jakości przewód do lda o sporej średnicy w środku, nie szczelny na połączeniach
3) pompa nie dokręcona do wspornika, bądź wspornik się poluzował (dwie śruby M8 z podkładkami sprężynującymi, widać je po zdjęciu pompy)
4) głowiczka ze szrotu, wymienić
5) wtryski leją, sprawdzić
6) turbo na śmietnik - starte, bądź zanagarzone łożyska
7) trzeba oddać pompę do mnie :)



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » pn sie 30, 2010 22:46

t0mal, może turbo jest zastane ale nie sądzę żeby było na śmietnik :chytry:

przy opóźnionym kącie wtrysku turbo powinno lepiej wstawać.

co do przewodu od LDA to się w całej rozciągłości zgadzam.
IRAS AAZ pisze:jakies sugestie co do turbiny? jakze zachwalanej tu na forum T3 :grrr:
najpierw wykonaj testy które Ci post wcześniej opisałem, i powiedz o się dzieje.
mam tylko nadzieję że nie masz żadnych nieszczelności w dolocie między turbo a kolektorem a albo kolektorem a LDA lub miedzy kolektorem a manometrem.
te warunki muszą być bezapelacyjnie spełnione jeśli auto ma dobrze jeździć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości