Silnik umiera?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

darecki6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt lut 19, 2010 10:56
Lokalizacja: lodz

Post autor: darecki6 » ndz maja 23, 2010 09:42

tak wlasnie tak jak piszesz ,hcodzi mi o ostatni wydech 4


darecki6

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » ndz maja 23, 2010 10:59

Michaś_1977 pisze:Widzę,że temat zatacza coraz szersze koło
No trzeba znaleźć odpowiedź więc temat się poszerza:D
grandi pisze:Odrazu go straszycie pierscieniami mi teaz grzał sie do 3/4 prawie turbo nie daje tyle powietrza i dostaje się za mały ładunek a wiekszy ladunek paliwa i dlatego , sprawdz luz na wirniku na zimnym silniku
To mam rozumieć, że silnik może być ok tylko turbo do du...? No ale przez turbo będzie mi kopcił na niebiesko?


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 11:12

koVWal Mk2 pisze:No ale przez turbo będzie mi kopcił na niebiesko?
:helm: zdejmij węże ze sprężarki i odkręć kolanko od muszli gorącej, następnie odpal silnik, pochyl się nad pokrywą i przegazuj, potem spójrz w lustro :lol:
Jak na pysku będą czarne kropki z oleju to znaczy, że turbo się zesrało.



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » ndz maja 23, 2010 12:07

t0mal pisze::helm: zdejmij węże ze sprężarki i odkręć kolanko od muszli gorącej, następnie odpal silnik, pochyl się nad pokrywą i przegazuj, potem spójrz w lustro :lol:
Jak na pysku będą czarne kropki z oleju to znaczy, że turbo się zesrało.
hahaha będzie trzeba sprawdzić :D


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14191
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 23, 2010 12:36

t0mal pisze:Jak na pysku będą czarne kropki z oleju to znaczy, że turbo się zesrało.
Dokładnie.U mnie była już czarna ospa warsztatowa :rotfl:
koVWal Mk2 pisze:To mam rozumieć, że silnik może być ok tylko turbo do du...? No ale przez turbo będzie mi kopcił na niebiesko?
Tak,gdy turbo wali oliwą,to kopci na niebiesko.
Pisałeś też wcześniej,że po odkręceniu korka od oleju wali dymem.To świadczy o przedmuchach na pierścieniach.
Mogło się kilka usterek skumulować,więc nie ma co szukać tylko jednej,a brać się do roboty i po kolei eliminować wszystkie usterki.Takie moje zdanie,a jak Ty koVWal Mk2, to rozegrasz,to już Twoja sprawa...i portfel :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 13:50

Michaś_1977 pisze:po odkręceniu korka od oleju wali dymem.To świadczy o przedmuchach na pierścieniach
Nie koniecznie, jak nie wywala oleju przez korek i przez bagnet to może być wina np wtryskiwaczy - paliwo się miesza z olejem i dlatego pojawia się dym, może to być zapchana odma, może to być zatkany wydech - widziałem różne przypadki.
Jeśli będziesz się miał brać za remont to zrób test kompresji, następnie zrób płukanie silnika, zalej świeży olej, bo czasami jak ktoś nie zmienia oleju na czas (dla TD 7500km) pierścienie tłokowe się zapiekają od nagaru.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14191
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 23, 2010 14:20

t0mal pisze:Nie koniecznie, jak nie wywala oleju przez korek i przez bagnet to może być wina np wtryskiwaczy - paliwo się miesza z olejem i dlatego pojawia się dym,
Tak,byłoby to do przyjęcia,gdyby wtryski lały jak wściekłe,ale wtedy koVWal Mk2, na pewno napisałby,że za autem świata nie widać i byłby problem z odpałem...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » ndz maja 23, 2010 16:08

Mój tata mi mówił, że też to mogą być wtryski więc zakładam od SB'ka inni też tak mówili, że to mogą być wtryski. Turbo sprawdzałem. No i powiem Wam, że mocno nie pluje tylko zacieki się robią na turbo jak dmucha i z 5-8 kropli na ręce na minute. Luzów nie ma ani poprzecznego ani wzdłuż osi. Więc teraz co pierwsze zrobię to kat out, wtryski od SB'ka i się zobaczy jak dalej będzie...


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 16:47

A oglądałeś wirnik od strony wydechu?



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » ndz maja 23, 2010 16:54

Miałem ok kolektora i od filtra czyli 2 rury zdjęte i tam sprawdzałem


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 17:01

To zobacz jeszcze z drugiej strony, tam, gdzie masz 4 nakrętki M8, gdzie jest wyjście z turba do wydechu.
Ostatnie moje turbo jak się wysrało to nie było śladu awarii po stronie zimnej, ale od strony gorącej wirnik miał połamane łopatki i był cały obrzygany olejem.



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » ndz maja 23, 2010 17:03

Ok sprawdzę ale to już nie dzisiaj :D


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14191
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 23, 2010 22:43

koVWal Mk2 pisze:zacieki się robią na turbo jak dmucha i z 5-8 kropli na ręce na minute.
To tak o 5-8 kropli za dużo...
Kilka godzin jazdy i masz echo w misce :bajer:
Moja rada-zmień suszarkę,wytnij kata i pośmigaj trochę.Zobaczymy,może obleci bez zagłębiania się w silnik :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » pn maja 24, 2010 13:49

Też mam taką nadzieję :]


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości