Mk2 1.6 TD Brakuje mocy :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 23:27

no to popłynelem 300 zl bo tyle dalem za turbo uzywane :grrr: :grrr: a da rade to jaos naprawic czy nowe turbo? z tego co wiem to nowego nie oplaca sie kupowac bo kosztuje wiecej niz auto
:D



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz kwie 11, 2010 23:28

Podpinasz manometr przy pomocy trójnika w ten wężyk do pompy i ruszasz autem. Rozpędzasz samochód do 60km/h na drugim biegu i wciskasz gaz w podłogę jednocześnie przy pomocy hamulca utrzymując prędkość 60km/h. Po jakiś niecałych 2 sekundach sprężarka powinna osiągnąć swoje maksymalne doładowanie dla 1V około 0.65 bara

[ Dodano: 11 Kwi 2010 23:29 ]
Możesz naprawić ale się nie opłaca - używki są zbyt tanie, a zestaw naprawczy kosztuje ok 200zł

[ Dodano: 11 Kwi 2010 23:30 ]
Tylko pytanie czemu się zesrało?



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 23:31

wątpie ze pojedzie 60 na 2 biegu a jak depne w podloge to pusci wielkiego czarnego bąka. to raczej w dobrym warsztacie do sprawdzenia?

[ Dodano: 11 Kwi 2010 23:32 ]
pewnie kupilem zesrane?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz kwie 11, 2010 23:35

Raczej w każdym manometr powinni mieć, może być też tak że nakłada się parę rzeczy na raz, np jak wcześniej pisałem, źle ustawiony początek wtrysku (a powinno się to robić po rozrządzie) no ale jak wcześniej jechał w miarę normalnie...

Turbo zanim się zesra daje o tym znać już wcześniej - powiększa się lag, mi np jak K14 budziło się od 2500 to niedługo przed śmiercią wstawało przy 3000obr/min

[ Dodano: 11 Kwi 2010 23:37 ]
pewnie kupilem zesrane?
A bo ja wiem?

Może nie nasmarowałeś oliwą przed montażem, może masz za małe ciśnienie oleju, może jakiś syf poszedł na łożyska - ciężko powiedzieć.



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 23:39

u mnie ledwo czuc te turbo prawie wgl... napisz gdzie i jakie turbo najlepiej kupic bo slyszalem ze jest kilka wersji, i jakie sa koszta takowych turbosprezarek... bede musial podjechac do mechanika zeby mi to sprawdzil

[ Dodano: 11 Kwi 2010 23:41 ]
sam jej nie wymienialem... dawalem auto do warsztatu... to albo oni je zesrali albo juz sam nie wiem ocb... :grrr:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz kwie 11, 2010 23:46

Ja ze swojej strony polecam to na czym sam jeżdżę - Garrett T3 ceny 200-400zł Jest to duże turbo z silnika JR i jak chcesz ją założyć to musisz ją kupić ze spływem oleju i rurą do filtra powietrza od tego silnika co w nim siedziała.
U ciebie pewnie siedzi KKK K14, na jej miejsce można załadować Garreta T2 ceny 150 - 300zł, będzie mniej awaryjny ze względu na inną konstrukcję zaworu upustowego. Kupić jest najlepiej od znajomych :)
Ostatnio zmieniony ndz kwie 11, 2010 23:48 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » pn kwie 12, 2010 18:32

sprawdziłem u mnie siedzi KKK K24. Co o niej powiecie? moze ma jakas regulacje czy cuś?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 12, 2010 19:09

To tej rury od filtra powietrza co masz nie pasuje K24 - wąż ma zbyt małą średnicę



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » pn kwie 12, 2010 21:39

wiem rure mam za malą jest to zrobione na "patencie" jest troche nieszczelne?? przez to moze nie miec mocy?



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

Post autor: estek1988 » pn kwie 12, 2010 23:18

to że masz na patencie rure nie ma wpływu....
jeśli nie puszcza oleju i wirnik nie ma luzów to turbo jest sprawne
K24 później pompuje niż mała k14 lub garett T2
ja bym sprawdził katalizator jeśli masz czy nie jest zapchany , jak nie grzebał nikt w pompie to sprawdziłbym ustawienie na rozrządzie i kąt wtrysku czy jest dobrze ustawiony
jak to nie pomoże to dopiero bym przestawił trzpień z frezami od gazu
ustawienie bost pina nie zamuli go tak mocno a poza tym jakby był przestawiony na większą dawkę to miałby wyższe obroty na biegu jałowym



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 13, 2010 09:01

Jak masz wsadzone duże turbo, to ono może, gwizdać, ale trzeba rozróżnić wycie od gwizdania :) Jak wyje jak stary odkurzacz to jest zajechane.
Ale skoro ktoś się pofatygował i wpakował duże turbo do 1V to podejrzewam, że dawka jest nieadekwatna do doładowania - czyli zmierz doładowanie manometrem i nikt nie ustawiał początku wtrysku jak zrobili rozrząd.
estek1988 pisze:ja bym sprawdził katalizator jeśli masz czy nie jest zapchany
Na zapchanym katalizatorze nie dymi



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości