Turbina 1.9 TD ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 30, 2010 00:41

Ale standardowo to pełna moc pojawia się w okolicy 3000 - 3500 obrotów na minutę. Generalnie im bardziej dojechana jest sprężarka tym ma większego laga.
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 00:43 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 30, 2010 09:47

t0mal pisze:Ale standardowo to pełna moc pojawia się w okolicy 3000 - 3500 obrotów na minutę. Generalnie im bardziej dojechana jest sprężarka tym ma większego laga.
przy T3 bardzo duże znaczenie ma także zastosowany olej; czym gęstszy i gorszy tym również większy lag będzie



tomcio_zmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 20, 2010 16:17
Lokalizacja: zamość
Kontakt:

Post autor: tomcio_zmc » pn maja 31, 2010 16:55

nie wiem jaką wybrać, tych sprzęgieł się trochę boję bo jednak to jest spory koszt. A k14 ile potrafi dmuchnąć?



arwam

Post autor: arwam » pn maja 31, 2010 23:24

tomcio_zmc, bezpiecznie dla K14 na silniku AAZ to myślę że około 1.0-1.2 bara.
na podobnej T2 dmuchałem 1.5bara na silniku 1Z ale czuś że turbo pracuje na granicy wytrzymałości.
w przypadku AAZ,a myślę że ta granica leży troszkę niżej bo na codzień turbo musi się kręcić szybciej niż w TDI ponieważ masz dużo krótszą skrzynię biegów.

jeśli boisz się o sprzęgło to szukaj dużej T3 z silnika 1.6TD o mocy 70KM
one traktują sprzęgło w sposób łagodny.
ich wadą natomiast jest spora bezwładność ale za to w górze auto ma naprawdę dobry ciąg, szczególnie polecam w połączeniu z governorem, timingiem i większym tłoko-rozdzielaczem



tomcio_zmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 20, 2010 16:17
Lokalizacja: zamość
Kontakt:

Post autor: tomcio_zmc » wt cze 01, 2010 13:30

i ile trzeba kasy na takie mody wyłożyć tak mniej więcej?



arwam

Post autor: arwam » wt cze 01, 2010 14:06

tomcio_zmc, jeśli masz K14 lub T2 w tym momencie to sama turbina w naprawdę dobrym stanie będzie kosztować około 300zł a od tego przewód spływu oleju i od filtra powietrza w komplecie powinny kosztować do 100zł
za całość do turbiny z niąwłącznie w 400 spokojnie się zmieścisz.
natomiast na pompę trzeba już szykawać jakieś 400-700zł plus jeszcze robociznę kogoś kto Ci to poskłada.
jeśli potrafisz to sam zrobić to w 1000-1200zł wkładu zrobisz małego potworka pod warunkiem że masz silnik w naprawdę dobrym stanie i nic mu nie dolega.
warunek jest jeden.
przy tak wysilonym TD nie wolno oszczędzaćna oleju bo silnik na Twoich oczach szybko zacznie się żywcem rozpadać.
a jeśli bedziesz z mocy rozsądnie korzystał i na dobrym oleju jeździł to czeka taki silnik świetlana przyszłość.
dodatkowy bonus to taki że auto nadal będzie spalać podobne ilości paliwa do tych jakie powinien palić fabryczny motor lub nawet mniej przy spokojnej jeździe a już na pewno mniej niż auto z silnikiem benzynowym o podobnej mocy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 234 gości