1.6td jr bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz gru 20, 2009 12:33

no narazie to wymiana na bank sie nie odbedzie jesli to turbo bo kasy brak ....a o tym zapiekaniu to tez myslalem musze sie spytac doktorka czy przeganiał czasem golfa a ty ile za to k14 bys wołał


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 20, 2009 12:35

lukiskwuki, olej możesz przy okazji zmiany turbiny zastąpić np: MOBIL 1 5W50. sprawdzony mogę z czystym sumieniem polecić do naszych silników i wbrew obiegowym opiniom nic się z silnikiem nie będzie działo przez olej. co najwyżej tylko usterka może się zbiec w czasie z wymianą oleju ale nie będzie skutkiem przejścia na syntetyk.
ja to już nie raz przerabiałem i się nie dzieje a silnik w którym zrobiłem to po raz pierwszy od tamtego czasu zrobił ponad 150tys km.
w tym momencie ma już ponad 700tys km ale nadwozie niestety jest w bardzo kiepskim stanie jeśli chodzi o rudą.
poprzedni właściciel nie dbał o nadwozie ale o silnik bardzo dbał ale jak już raz się rudy zagnieździ to się go bez wycinania zakażonych elementów raczej nie da wypędzić.ale silnik odpala nawet na minus 20 stopniach prawie na dotyk tak że myśle że jest bardzo dobry, tylko raz przy przebiegu około 550tys km były pierścienie zmieniane , docierane zawory i wymienione wszelkie uszczelnienia, reszta bez zarzutu.

[ Dodano: 20 Gru 2009 11:36 ]
lukiskwuki,

PW poszło. stan idealny więc myślę że warte tych pieniędzy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 20, 2009 12:58

damian81Z pisze:''zdolny kierowca''
To ja się chyba to takich zaliczam :?
Miałem K14, która delektowała się takim olejem jak podałeś - 0 wycieków i nagle padła niewiedzieć czemu, kiedy miałem już T3 rozdłubałem trupa i co się okazało - łożyska zawalone nagarem - olej się na nich spalał, aż zaczęły stawiać zbyt duży opór, wirnik gwałtownie wyhamował i siłą bezwładności odkręciła się nakrętka od kompresora.

Druga moja ofiara wygląda tak (turbina):

Obrazek

Olej tym razem już był porządny i wirniki ładnie się obracają, nawet jak turbo jest w takim stanie, oliwa trochę leciała, ale nie było tragedii.
Czemu się aż tak rozpadło - luz na wirniku po paru przypadkach, że zgasł mi silnik pod obciążeniem zrobił się spory, turbo padło jak opóźniłem kąt wtrysku - dostało tyle spalin, że potężnie przeładowało i wybuchł wężyk do MBC, wirnik widocznie pod wpływem nagłej zmiany obciążenia dotknął muszli i już, załatwione.
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 12:59 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz gru 20, 2009 13:03

a własnie ........ co sie moze stac jesli turbinka pluje olejem a ja sobie bede tak jezdził??


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 20, 2009 13:05

Jak zacznie rzygać w dolot to możesz pożegnać się z silnikiem, jak w wydech to w końcu nagle gwałtownie się rozszczelni i w ekspresowym tempie wypompuje cały olej do tłumika.

Ja radzę kup używkę, czasami ludzie mają prawdziwe skarby i sprzedają za bezcen :)
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 13:07 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz gru 20, 2009 13:07

lukiskwuki, w koncu zatrzesz silnik (olej nie wraca do silnika tylko na zewnatrz) pytasz czy mozesz tak jezdzic i dolewac do pewnego momentu starczy dolewanie a potem wyrzuci olej w kilka sekund i bedzie remoncik


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz gru 20, 2009 13:14

aha no to zbierac kaske i wymiana :) ale najpierw musze sie upewnic jak to wyglada naprawde bo narazie to bazuje tylko na czyms czarnym co kapało z tylnego tłumika


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz gru 20, 2009 13:20

dokladnie sprawdz turbine czy ten olej naprawde ucieka do wydechu


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 20, 2009 13:31

t0mal, a sprawdzałeś czy wszystkie świece są w całości?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 20, 2009 13:34

Tak, świece całe, z silnika nic nie wyleciało, pozatym wyłamały się tylko rogi łopatek od stronty rury wydechowej, w miejscu, w którym spaliny wypadają ze szczeliny muszli łopatki są całe.
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 13:38 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz gru 20, 2009 13:36

t0mal, no ta twoja turbinka niezle pokiereszowana i zapackane oliwą ciekawy jestem jak sie ta moja ma....


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 20, 2009 13:40

t0mal, to jeszcze zostaje opcja że kawałek komory wirowej został wypluty z silnika jeśli to jeszcze nie jest to to znaczy że wirnik turbiny został przegrzany i po prostu puściło w najsłabszym miejscu.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 20, 2009 13:40

Jak tylko oliwę puściła i nie ma dramatycznego luzu to nawet kosz regeneracji nie powinien być jakiś ogromny, widziałem warsztaty co i za 400zł by to naprawili. Gorzej w takim przypadku jak u mnie - wirnik od strony wydechu to najdroższa część całej sprężarki.

[ Dodano: 20 Gru 2009 12:43 ]
arwam pisze:opcja że kawałek komory wirowej został wypluty z silnika
Na szczęście nie, jak pisałem uszkodzona jest tylko końcowa część wirnika.
arwam pisze:że wirnik turbiny został przegrzany
To raczej prędzej, zdziwiło mnie że nie był cały okopcony, tylko miejscami brązowy, jak w benzynie.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz gru 20, 2009 13:44

ogolnie to poziom oleju mi zmalał ale sprawdzałem na zimnym silniku stojącym dwa dni na mrozie (jestem chory) chce dzisiaj pojezdzic postawic go na 1h i wtedy zobaczyc ile jest oleju




kurde ale teraz jak tak sie zastanaiam to to w tym tłumiku było dosc mocno czarne, a rano jak odpalałem miałem troche problemow i go troche kreciłem a jak juz odpaliłto poszła ładna czarna chmuka (postawiłem sąsiada z tyłu) hmmmmm nie daje mi spokoju to wszystko..
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 13:55 przez lukiskwuki, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 154 gości